Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-08 15:44
Hi all,

Waarschijnlijk een vraag die heel simpel te beantwoorden is, maar ik kom er niet uit. Ik heb van mijn werk een dell dock WD15 en 2 schermen gekregen om thuis te werken. Om thuis te kunnen werken, gebruik ik mijn laptop. Die sluit ik via de usb-c kabel aan op mijn laptop en bam, alles werkt. Nu wil ik ook mijn eigen desktop op deze docking aansluiten, maar die heeft niet zo'n usb-c aansluiting. Weten jullie hoe ik nu het beste mijn pc en laptop op deze docking aan kan sluiten, zodat ik niet elke keer alle kabels hoef te switchen? Alvast bedankt :)

Kasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 18:01
Usb-a naar usb-c 3.0 adapter.
Zal moeten werken, zit meestal standaard ook bij de dell docking dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
Ok thanks, dat moet te doen zijn. Ga ik ook nog een beetje kunnen gamen als alle input via 1 zo'n kabeltje loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
Daar heb ik geen ervaring mee en ik heb er eerlijk gezegd ook niet veel vertrouwen in, maar proberen kan altijd natuurlijk. Het kost je niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Is het een USB-C displayport dock, of is het zo'n ding met zo'n displaylink GPU-tje er in? Indien het eerste geval zul je óf van een IGP (intel level) gebruik moeten maken, óf een RTX-serie GPU met zo'n VR link moeten hebben... Indien het geval dat de USB kabel echt puur alleen als USB gebruikt wordt, tsja, dan zul je dus niet echt kunnen gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
Ok, dat wordt dus niks. Ik denk dat ik dan maar elk display aan zowel de docking als m'n desktop aansluit. Dan moet ik de usb randapparatuur maar iedere keer even switchen. Bedankt in ieder geval voor het meedenken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koen0s
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-09 15:46
Mediokas schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:56:
Ok, dat wordt dus niks. Ik denk dat ik dan maar elk display aan zowel de docking als m'n desktop aansluit. Dan moet ik de usb randapparatuur maar iedere keer even switchen. Bedankt in ieder geval voor het meedenken
Je kunt ook een KVM-switch kopen zodat je niet hoeft te switchen. Ikzelf heb een Dell monitor met ingebouwde KVM-switch en dat werkt super. Een losse kost enkele tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
een KVM-switch is niet echt een plug and play optie.
Maar in combinatie met de docking wel een mooie optie natuurlijk. Dan hoef je nooit meer wat 'om te pluggen' maar alleen maar de docking aan de laptop.
let bij de aanschaf van een kvm-switch wel op de monitor-aansluitingen en de maximale resoluties die zo'n ding ondersteund.

[ Voor 23% gewijzigd door mkroes op 30-06-2019 18:52 . Reden: opmerking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
Ok ik ga kijken, thanks guys!
Pagina: 1