iPhone toont iPad als optie om gesprek naar te sturen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 17:32
Mijn vader heeft een iPhone en belt meestal via de luidspreker. Voorheen hoefde hij daarvoor alleen op de 'audio' knop te drukken en de iPhone switchte gelijk naar de luidspreker. Nu is er wat veranderd (update?) en krijgt hij eerst een klein menuutje waar je moet kiezen waar het geluid naar toe moet. Mijn vermoeden is dat omdat daar een 3e optie bij staat het menuutje getoond wordt. Was het enkel iPhone of luidspreker dan hoefde het niet extra gevraagd te worden.

De 3e optie is zijn iPad.

Google bracht me bij deze feature: https://support.apple.com/en-us/HT209456

Echter, de optie 'Allow calls on other devices' staat uit. Aanzetten wil al niet, want hij is niet eens ingelogd in de iCloud. Ook op de iPad staat de optie uit, ook die is niet ingelogd in de iCloud. Zelfs als de iPad uitstaat wordt het op zijn iPhone als optie getoond.

Hoe krijgt hij het weer zo dat het menuutje niet getoond wordt en de audioknop direct de luidspreker inschakeld.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:34
Tim Schuhmacher schreef op zondag 30 juni 2019 @ 13:44:
Mijn vader heeft een iPhone en belt meestal via de luidspreker. Voorheen hoefde hij daarvoor alleen op de 'audio' knop te drukken en de iPhone switchte gelijk naar de luidspreker. Nu is er wat veranderd (update?) en krijgt hij eerst een klein menuutje waar je moet kiezen waar het geluid naar toe moet. Mijn vermoeden is dat omdat daar een 3e optie bij staat het menuutje getoond wordt. Was het enkel iPhone of luidspreker dan hoefde het niet extra gevraagd te worden.

De 3e optie is zijn iPad.

Google bracht me bij deze feature: https://support.apple.com/en-us/HT209456

Echter, de optie 'Allow calls on other devices' staat uit. Aanzetten wil al niet, want hij is niet eens ingelogd in de iCloud. Ook op de iPad staat de optie uit, ook die is niet ingelogd in de iCloud. Zelfs als de iPad uitstaat wordt het op zijn iPhone als optie getoond.

Hoe krijgt hij het weer zo dat het menuutje niet getoond wordt en de audioknop direct de luidspreker inschakeld.
Al gekeken of de functie Handoff uit staat? Ik twijfel even maar dat kan het ook nog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 17:32
Ondanks dat voor handsoff je ingelogd op je iCloud moet zijn, en dat is niet het geval, is het probleem wel opgelost. Wat exact de oplossing was weet ik niet maar ik heb een iOS update geïnstalleerd en bluetooth uitgezet op de iPhone.