[Xbox One] Geen verbinding draadloos access point, vast IP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Ik heb een Ziggo router welke de IP adressen uitdeelt. Daarachter zit een TL-WR1043ND router welke is ingesteld als access point. Via dit access point zijn mijn tv, Android box en Xbox One draadloos aangesloten, welke allemaal bij elkaar staan. Het WIFI signaal is uitstekend en het internet op de tv en Android box werken perfect. Op de Xbox One ben ik draadloos ingelogd op het netwerk en de signaalsterkte is ook maximaal (3 streepjes).

De Xbox One wil echter niet draadloos verbinding met internet maken. Met kabel werkt dit prima, maar ik wil geen kabel door de hal laten slingeren.

Ik heb nu een vast IP adres toegekend aan de Xbox: 192.168.178.54 (ingesteld vanaf de Xbox).
Subnetmasker: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.178.1

DNS: 8.8.8.8
8.8.4.4

Als ik inlog in mijn Ziggo router dan zie ik bij Gebruikers het IP-adres 192.168.178.54 ook verschijnen. Bij Host Name staat echter niets, in tegenstelling tot alle andere apparaten die zijn aangesloten.

Op de Xbox krijg ik de foutmelding: Kan geen verbinding maken met een vast IP-adres
en heb geen idee wat ik hieraan kan doen.

Iemand tips?

[ Voor 5% gewijzigd door mrbombastic op 30-06-2019 13:36 ]

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:37

lier

MikroTik nerd

Vaste IP adressen instellen is nergens voor nodig als je DHCP server in je netwerk hebt. Als je met vaste IP adressen wil werken, stel je deze als reservation in op de DHCP server.

Hoe staat WiFi ingesteld? Security/kanalen/alles dat je maar kan noemen kan relevant zijn!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
  • Waarom stel je een vast IP adres in? Wat probeer je te bereiken?
  • Waarom zijn je apparaten via WiFi verbonden als ze vlakbij je AP staan?
  • Het adres " 192.168.178.54" zit waarschijnlijk ook in de range van de adressen die je DHCP server uitdeelt, wat tot een IP conflict kan leiden. Heb je ook andere adressen geprobeerd (buiten de range die je DHCP server gebruikt?

[ Voor 39% gewijzigd door Cpt.Morgan op 30-06-2019 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Ik heb een vast ip adres ingesteld omdat ik dat ergens op internet heb gelezen en omdat het met een automatisch toegewezen ip adres ook niet werkt.

Bij de tp link heb ik dhcp uitgeschakeld en deze een vast ip adres gegeven.
Wifi staat op kanaal 1 (anders werkt mijn tv niet), er is geen enkel ander wifi kanaal in de buurt in gebruik.

Update: ik heb net ip weer op automatisch gezet en nu werkt het wel. Het blijkt aan de dns servers te liggen. Met die van Google werkt het wel.

[ Voor 25% gewijzigd door mrbombastic op 30-06-2019 18:41 ]

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!