Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris499
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-04 14:53
Weet iemand hoe je tegenwoordig Enlighten Manager kunt gebruiken zonder er voor te betalen? Abo kost €10,- per maand of € 250,- voor altijd. Dit heb ik er uiteraard niet voor over, maar wil wel de temp etc per paneel inzien.

Ik heb er al veel over gezocht en het beste artikel wat ik tot nu toe tegen kwam was het volgende:
https://energiepionier.nl...nphase-enlighten-manager/

Echter is stap 3 (Scroll naar beneden naar de URL bij Request system acces en kopieer deze naar het klembord) niet meer terug te vinden. Dit is gewijzigd ten opzichte van een paar jaar geleden.

Als ik in de user interface mijn e-mail adres van het manager account invul, krijg ik de volgende foutmelding:
'Er is geen bedrijf gekoppeld aan de gebruiker ***)

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 15:10

Cliffie

Trompetslet

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik vind het een beetje summier de data die ik krijg in mijn standaard MyEnlighten.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris499
@Cliffie
Het is me uiteindelijk gelukt. Als je de uitleg van onderstaande website volgt moet het lukken, mocht je vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Chris499 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:43:
@Cliffie
Het is me uiteindelijk gelukt. Als je de uitleg van onderstaande website volgt moet het lukken, mocht je vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Gewoonweg briljant!! Thanks!

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _RRM_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:35

Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Chris499 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:43:
@Cliffie

Mij is het tot op heden nog niet gelukt. Volgens mij is deze methode niet meer mogelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
Cliffie schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:20:
[...]

Mij is het tot op heden nog niet gelukt. Volgens mij is deze methode niet meer mogelijk....
Wat lukt er precies niet? Waar loop je op vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Chris499 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:30:
[...]

Wat lukt er precies niet? Waar loop je op vast?
Ik krijg helemaal geen company information en een link die ik kan gebruiken (zoals volgens die beschrijving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
Cliffie schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:36:
[...]

Ik krijg helemaal geen company information en een link die ik kan gebruiken (zoals volgens die beschrijving).
Ben je naar https://enlighten.enphaseenergy.com/ gegaan en dan op sign up geklikt? Daarna met een email adres aanmelden die nog niet bij Enphass bekend is.

[ Voor 10% gewijzigd door Chris499 op 15-04-2020 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Werkt dit nog steeds? En als ik een gebruiker aan heb gemaakt, help ik dan niet iets anders om zeep zodat mijn installateur er niet meer bij kan?
Om de installatie te monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Nee, je hebt dan gewoon 2 accounts on uit te kiezen

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Boeryepes schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:40:
Nee, je hebt dan gewoon 2 accounts on uit te kiezen
Dank voor de reaktie.

Maar even ter verduidelijking, voor mij. Als ik mijzelf als installateur aanmeld kan ik dus niet mijn eigen systeem bekijken door mijn eigen systeem toe te voegen of iets van dien aard?
En als dit wel zou kunnen dan kan ik dus ook op paneel nivo het verbruik zien vanwege de micro-omvormers.

En als bovenstaande wel kan, heeft mijn installateur dan ook nog steeds gewoon toegang tot mijn systeem?

Sorry voor de uitgebreide vragen. Heb sinds kort de panelen op dak en ben best wel benieuwd wat ze precies doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
via de hierboven gelinkte instructie heb ik mezelf als installateur gekoppeld aan mijn systeem. Ik heb dus in enlighten manager 2 accounts: gebruiker (met leverancier zonnemarkt als installateur) en 1 met mezelf als installateur. in beide zie ik mijn systeem maar in de installateurversie, met extra mogelijkheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wou even toevoegen dat het mij zojuist ook is gelukt. Het is niet moeilijk, het dashboard ziet er inmiddels anders uit dan destijds, maar het komt neer op:
1. Maak bij Enphase Enlighten een Company account aan (verzin een leuke naam)
2. Kopieer de Request System Access URL onder Account -> Company Profile
3. Plak de URL van de vorige stap in de browser waar je ingelogd bent met je normale account (dus als PV eigenaar, wat je al had)
4. Geef toegang
5. Refresh in de browser waar je als Company ingelogd bent de pagina en ga naar Systems, daar zie je dan het systeem waar je zojuist toegang toe hebt gegeven.

Tip: als je vaak via de browser beide accounts wilt gebruiken kan je een aantal dingen doen: bij Chrome/Edge kan je een 2e profiel aanmaken voor het Company account of je gebruikt bij bijv. Firefox een extension waarmee je per tabblad een andere login kan gebruiken. Ik vind zelf de Microsoft Edge optie het fijnste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShaDows
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-05 22:37
Phew het was nog even goed opletten, maar dankzij de uitleg van MooDyBLueS is het gelukt, ik ben nu een installateur en heb toegang tot mijn eigen systeem. De manager toont inderdaad meer details van je systeem, interessant om daar eens in te duiken.

MooDyBLueS bedankt voor je uitleg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShaDows
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-05 22:37
Heeft iemand enig idee hoe je het zoom niveau in de Arry builder kan aanpassen en daarna bewaren. Als ik in de Enlighten app de Arry open moet ik een paar inzoomen om te zien hoeveel elk paneel levert.
In de Manager kan je het zoom niveau wel aanpassen, maar daarna niet bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feba78
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-04-2022
Weet iemand of het nog steeds mogelijk is om een gratis Enlighten Manager account aan te maken en zo ja, hoe?
Pagina: 1