Starborne

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneofmany
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-08 20:19
Kennen jullie Starborne al?

Nog steeds in Alpha en running to beta in feite is het een soort Civilzation in Space en wordt ontwikkeld door een aantal ontwikkelaars die ooit aan EvE online werkten.

Als je speelt misschien leuk om wat van je te laten horen.

www.starborne.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:52
Sinds vandaag is deze game in open beta en daarmee voor iedereen te beproeven. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:21

g0tanks

Moderator CSA
Ziet er op het eerste gezicht leuk uit, doet qua uitstraling een beetje denking aan Sins of a Solar Empire.

Bij 'Civilization in Space' kan ik me wel iets voorstellen, maar ik lees ook dat het een MMORTS is. Wat is er MMO aan?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:52
g0tanks schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:20:
Ziet er op het eerste gezicht leuk uit, doet qua uitstraling een beetje denking aan Sins of a Solar Empire.

Bij 'Civilization in Space' kan ik me wel iets voorstellen, maar ik lees ook dat het een MMORTS is. Wat is er MMO aan?
Thematisch lijkt de game een hoop weg te hebben van games als Sins of a Solar Empire, Stellaris en Endless Space, maar het is een MMO omdat je de ruimte deelt met grote aantallen (onbekende) spelers. Je kunt het dus zien als een soort Eve Online met RTS in plaats van RPG gameplay. Waar de meeste MMO games eindeloos doorlopen kun je in Starborne echter wel degelijk winnen, maar ik lees dat rondes kunnen meerdere maanden duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:13
Enthousiast van de beschrijving 'civilization met 5000 spelers' heb ik de open beta gedownload. Overigens niet op basis van dit topic maar op basis van pcgamer: https://www.pcgamer.com/s...-with-a-4x-strategy-game/

Echter het blijkt gewoon planetarion met een client te zijn. Planetarion was 20 jaar geleden een browser game waarbij je op je planeet gebouwen kon plaatsen die steeds hogere opbrengst hadden maar steeds duurder werden. Na een bepaald punt duurden upgrades meerdere dagen en werd het interessant om andere spelers te 'raiden'. Dat werkt echter ook omgekeerd dus reken er maar op dat jijzelf ook gescout wordt en vervolgens midden in de nacht een aanval te verduren krijgt.

In het begin van dit soort games ben je vooral aan het upgraden en later moet je vooral heel de dag opletten of je aangevallen wordt zodat je eventueel je vloot kunt wegsturen wanneer een speler (of alliance) die 10x sterker is een aanval gaat plaatsen. Dan red je op die manier namelijk je vloot die anders weer x dagen duurt om op te bouwen. Dit soort games moet je eigenlijk minimaal 3x per dag controleren.

Dus helaas geen rts en ook geen mmo civilization maar een upgrade/scout/raid browser game met een stukje client software. Je stuurt je 'vloot' weg en het resultaat is na x minuten een combat report. Vergelijkere games van vroeger na Planetarion waren o.a. Ogame en Furion.

[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 20-04-2020 01:23 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.