Toon posts:

Probleem met Iiyama MF 8617E / T (VREEMD probleem)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst een 17'' Iiyama MF 8617E / T aangeschaft, maar hij werkt niet echt perfect. Vooral op sites als Gamers.nl en Tweakers merkte ik dat sommige regels scheef staan. Een soort cursief, maar dan de andere kant op. Het is alsof er een rijtje pixels een beetje zijn opgeschoven. Dit resulteert aan de rechterkant van het beeld in bobbels in de verticale lijn.

Dit ziet er dus echt niet uit, en ik vreesde gelijk dat de monitor defect was. Ik heb hem op mijn vader's PC aangesloten, en ja hoor, hier deed het probleem zich NIET voor. Ik heb andere monitor kabels op mijn PC geprobeerd, maar het probleem bleef. Mijn oude Philips 15'' monitor deed het perfect op mijn PC, en mijn vader's Iiyama (ander type) deed het ook prima.

Het moet dus met mijn videokaart te maken hebben (toch?). Ik heb een Asus V3800 TNT2 met 32MB. Ik heb de detonator drivers version 4.12.01.0650. Voor mijn Iiyama heb ik de laatste drivers.
Het probleem doet zich vooral/alleen voor bij refreshrates hoger dan 70. Bij 60hz is er gewoon niks aan de hand, maar ja, daar krijg ik koppijn van.

Kan iemand mij helpen?? Bij voorbaat dank.

Lester

/edit vanwege onduidelijkheid :)

Verwijderd

Maar ik heb hem toch even op een andere PC aangesloten, en ja hoor, hier was niks aan de hand
Wat is goed hier, de pc of t scherm :?

Verwijderd

Topicstarter
Wat is goed hier, de pc of t scherm
Nou uhm, het probleem deed zich op die andere PC niet voor...

Verwijderd

Mijn oude Philips 15'' monitor deed het ook perfect op mijn PC, en een andere Iiyama (ander type) deed het ook prima
Deden die t goed op de pc waar je iiyama t ook goed op deed, of deden die t goed op de pc waar je iiyama t NIET goed op deed ?

Sorry hoor, maar je verhaal is een pietsie vaag/ondduidelijk :P

Verwijderd

Topicstarter
Whehe :D

Die deden het goed op de PC waar die andere Iiyama het NIET goed op deed.

Nu toch wel duidelijk? :)

Verwijderd

Hmm, sorry, maar dan lijkt t me toch aan je monitor te liggen. Hoeveel inch is die monitor van je pa ? en in welke resolutie draai je, vanaf welke resolutie heb je t probleem ?

Ik ken t type iiyama wat je hebt trouwens niet, is t een oud beestje :? Want t lijkt me eigenlijk gewoon een te hoge resolutie/refreshrate :?
Pagina: 1