<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25
Verwijderd
Verwijderd
Maar de meeste programma's onder linux zijn in C gemaakt en ook de kernel bestaat uit C code.
Probleem is wel dat je C inderdaad niet in een middag leert. Ik weet toevallig dat user wijnolst hier te vergeefs een soortgelijk topic heeft geopend om seriele interfaces vanuit perl te programmeren. Zelfs na enkele keren omhoog schoppen kwam er weinig reply. Ik heb hem toen nog wel een link gegeven die ik snel had gevonden. Dus kijk even in dat topic zou ik zeggen.
Dit topic dus: [topic=179533]
Seriele poort is dacht ik vrij makkelijk aan te sturen, parallelle poort is lastiger, en de interface van de parallelle poort is ook veranderd van 2.2 kernels naar 2.4.
Maar daar zijn als het goed is wel docus over te vinden op inet. In C kan overigens niets wat in perl ook niet kan, alleen perl wordt geinterpreteerd (ok, just-in-time-compilation), en C wordt gecompiled. Dit houdt in dat C iig bijna altijd sneller is.
Is over het algemeen wel waar, maar je kunt perl ook laten compileren zonder het uit te voeren. Dit wordt niet veel gedaan, omdat het je programma meteen platform-afhankelijk maakt, bij mijn weten. Overigens doet perl officieel niet aan just-in-time-compilation: eerst wordt *alles* gecompileerd, vervolgens wordt het pas gedraaid. Vandaar dat het opstarten van een perl-programma langer zal duren dan van een C-programma, maar dat het niet langzamer hoeft te draaien. Je merkt het verschil tussen C en perl dus pas als je een programma vaak achter elkaar uitvoert, wat de topicstarter neem ik aan niet wil (blijft immers als deamon draaien). Een webserver heeft dit probleem wel: voor elke gebruiker zou een programma opnieuw gecompileerd moeten worden. Vandaar dat er voor apache modules zijn die perl-programma's compileren en dan steeds het gecompileerde bestand starten in plaats van nog eens te compileren (zie mod_perl, die overigens nog veel meer kan).Op zaterdag 28 juli 2001 00:08 schreef deadinspace het volgende:
[...]
In C kan overigens niets wat in perl ook niet kan, alleen perl wordt geinterpreteerd (ok, just-in-time-compilation), en C wordt gecompiled. Dit houdt in dat C iig bijna altijd sneller is.
* odysseus raadt perl aan, omdat het veel makkelijker te leren is dan C en je er toch veel mee kunt. Mocht er iets zijn wat niet in perl kan (zou niet weten wat), dan kun je altijd nog iets doen met de C<->Perl-bindings.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Ik heb het document hier liggen, maar kweenie of ik dat zomaar online mag gooien...
[deze advertentieruimte is te koop]