Muis (Corsair M65 Elite) is kapot, garantie zegt is OK.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nergenss
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-04-2024
Hallo allemaal,

Ik heb 3 maanden geleden een muis gekocht bij Alternate.nl, de corsair M65 Elite.

Na pas 3 maanden begon die vreemd te doen. De linker muisknop reageert niet op klikjes als je '' relatief '' zacht klikt terwijl je wel het klik geluid hoort en voelt. Dat is niet het enige probleem, soms klikt die gewoon dubbel. Je kunt je voorstellen wat voor problemen dat oplevert bij het gamen, verwisselen van tabbladen, teksten selecteren, tekenen voor je werk ect...

Ik heb hem dus teruggestuurd en het probleem duidelijk aangegeven. Ik heb een mail ontvangen dat zij de muis 'uitvoerig' hebben getest en dat ze geen enkel probleem hebben opgemerkt. Hierop heb ik snel weer een mail gestuurd en nogmaals aangegeven wat het probleem is. Ik kreeg een mail dat ze het weer zouden testen.

Je raad het al, ze zeiden dat de muis helemaal in orde is en dat ze hem terug zouden sturen.

Ik heb ze toen een boze mail gestuurd want het leek er niet op dat ze het probleem begrepen want ik kreeg telkens een vage beschrijving van wat nou precies getest is.

Een muis kan toch nooit in orde zijn als die onbedoeld tabbladen achter elkaar dubbel afsluit, als die texten niet wilt selecteren of slepen, EN als je klikt en het klik geluid hoort, als je weet dat de switch wordt bediend, daarvoor alle indicaties hebt maar de muis toch niet functioneert?

Kan een muis van 70 euro en 3 maanden jong dan nog in orde zijn?

Ja ik ben gewoon heel erg gefrustreerd, ik kan hem makkelijk doorverkopen (hij is van buiten prima in orde). Maar zo ben ik niet.

Aan de andere kant kan ik niet leven met deze problemen....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Filmpje maken van het probleem, en nogmaals terug sturen.

Alternatief kun je wellicht ook direct naar de fabrikant sturen? Wilt ook wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
En als zij nu het probleem niet kunnen repliceren, wellicht een stuurprogramma probleem aan jouw kant?
Vraag aan alternate welk stuurprogramma + versie nummer zij gebruiken en installeer deze.

Probeer de muis ook uit op een ander systeem en zie of je dezelfde problemen ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nergenss
defusion schreef op zondag 30 juni 2019 @ 05:56:
Filmpje maken van het probleem, en nogmaals terug sturen.

Alternatief kun je wellicht ook direct naar de fabrikant sturen? Wilt ook wel eens helpen.
Contact leggen met de fabrikant is moeilijk, ze hebben geen directe aanspreekpunt in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nergenss
Fore! schreef op zondag 30 juni 2019 @ 07:10:
En als zij nu het probleem niet kunnen repliceren, wellicht een stuurprogramma probleem aan jouw kant?
Vraag aan alternate welk stuurprogramma + versie nummer zij gebruiken en installeer deze.

Probeer de muis ook uit op een ander systeem en zie of je dezelfde problemen ervaart.
Ik heb de muis op serschillende apparaten gebruikt en hij doet hetzelfde. De stuurprogramma is te downloaden via de site van corsair en is hetzelfde voor een groep muizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
@Nergenss Dan snap ik je frustratie, als je dit ook duidelijk hebt aangegeven dan zit Alternate inderdaad een beetje aan te rotzooien... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:18
Nergenss schreef op zondag 30 juni 2019 @ 15:07:
[...]

Contact leggen met de fabrikant is moeilijk, ze hebben geen directe aanspreekpunt in NL.
Gewoon via Corsair site doen. Zodra ze het accepteren wisselen ze echt heel snel.
Corsair heeft echt geweldige klantenservice waar je U tegen zegt.

Als Alternate moeilijk doet zou ik toch gewoon via hun site even contact leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nergenss
Fordius schreef op zondag 30 juni 2019 @ 15:26:
[...]

Gewoon via Corsair site doen. Zodra ze het accepteren wisselen ze echt heel snel.

Als Alternate moeilijk doet zou ik toch gewoon via hun site even contact leggen.
Ik heb geprobeerd op via corsair een aanvraag te doen, daarvoor moet je iets van een 'ticket' maken maar daar heb je weer een 'part nummer' voor nodig. Die zou dus hebben gezeten om de kabel maar die heb ik eraf gehaald en nu weet ik niet meer waar die zit.

pffff :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Pak gewoon eens het nummer uit onze PW?
SKU CH-9309011-EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nergenss
wagenveld schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:16:
Pak gewoon eens het nummer uit onze PW?
SKU CH-9309011-EU
Is dat hetzelfde voor alle muizen van dat model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nergenss schreef op maandag 1 juli 2019 @ 18:24:
[...]

Is dat hetzelfde voor alle muizen van dat model?
Dat is het SKU nummer. dus even kijken wat je nodig hebt van de twee, of allebei sturen ;)
EAN 0843591078276
SKU CH-9309011-EU

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nergenss
TOP ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nergenss
Fordius schreef op zondag 30 juni 2019 @ 15:26:
[...]

Nou ik kan je zeggen dat ze geen klantenservice hebben waar je U tegen zegt :/

Zit al 3 dagen te wachten op een 'ticket' die je moet maken..
Pagina: 1