Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-08 13:54
Okay ik koop voor het eerst een 4KTV dus natuurlijk heb ik problemen. Al meerdere HDMI kabels en poortjes geprobeerd maar alsnog is Forza Horizon 4 + HDR + 4K onmogelijk, schijnbaar. Wanneer ik op mijn draadloze headset het volume wijzig dan verspringt het scherm alsof je de kabel er in en eruit haalt. Wanneer ik dingen wijzig of uberhaupt gewoon speel blijft dit probleem aanwezig. Ook is er nu constante rode 'static' in het beeld. Ik kan wel janken eigenlijk en ben op het punt om de TV naar de stort te brengen en weer een nieuw 1080p beeldscherm te kopen. Ik snap er overigens niks van want met 1080p gamen op dezelfde HDMI kabels heb ik totaal geen problemen.

Ik zal maandag PlatteTV.nl bellen om te vragen of ze nog wat voor me kunnen betekenen.

Mijn setup:
GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8G
Sony KD-49XG9005 Zilver
(2x HDMI kabels van 7m geprobeerd waarvan één vorige week gekocht via Amazon, nieuw uiteraard).

[ Voor 32% gewijzigd door VN1X op 29-06-2019 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 4K gamen vanaf een PC op tv heb je veel bandbreedte nodig. Dus zorg wel dat je echt premium HDMI kabels hebt die genoeg bandbreedte hebben voor 4K@60. Maar ik weet niet of dat je problemen veroorzaakt met je headset ed. Dat is wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Lijkt me ook dat je wellicht niet de juiste HDMI kabels gebruikt...
Je zegt dat je nieuwe kabels gebruikt, maar als die ook geen 4k aankunnen schiet dat natuurlijk ook niet op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Premium is niet perse nodig, maar wel minimaal high speed.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:20
Rode ruis komt vaak door een slechte of losse kabel, dat heb ik hier ook al een aantal keer gezien met meerdere schermen. Probeer de kabels goed recht aan te drukken, dat helpt misschien. Ook kan het kopen van een goede 18Gbps-kabel de moeite waard zijn, zoals al genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:08

BCC

En als je de pc ff naast de tv zet net een korte kabel?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
Combi lange kabel met minder kwaliteit kan problemen geven.
Heb zelf al een hi-speed kabel weg moeten doen hierom met een ps4 pro op 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
fm77 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 00:21:
Lijkt me ook dat je wellicht niet de juiste HDMI kabels gebruikt...
Je zegt dat je nieuwe kabels gebruikt, maar als die ook geen 4k aankunnen schiet dat natuurlijk ook niet op :)
Jorgen schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:51:
Premium is niet perse nodig, maar wel minimaal high speed.
XpanD schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:55:
Rode ruis komt vaak door een slechte of losse kabel, dat heb ik hier ook al een aantal keer gezien met meerdere schermen. Probeer de kabels goed recht aan te drukken, dat helpt misschien. Ook kan het kopen van een goede 18Gbps-kabel de moeite waard zijn, zoals al genoemd.
BCC schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:58:
En als je de pc ff naast de tv zet net een korte kabel?
Arunia schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:59:
Combi lange kabel met minder kwaliteit kan problemen geven.
Heb zelf al een hi-speed kabel weg moeten doen hierom met een ps4 pro op 4k.
Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2019 @ 00:14:
Voor 4K gamen vanaf een PC op tv heb je veel bandbreedte nodig. Dus zorg wel dat je echt premium HDMI kabels hebt die genoeg bandbreedte hebben voor 4K@60. Maar ik weet niet of dat je problemen veroorzaakt met je headset ed. Dat is wel vreemd.
Ik vermoed dat het een HDMI poort is.

Dit krijg ik op HDMI 2:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LEffsWE.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B9rugDY.jpg

Dat is een zwart vierkant met een nieuwe high bandwidth HDMI kabel. Dit probleem heb ik niet op HDMI 4. Maar dan nu het rare: Ik heb zojuist Division 2 op 4K 60hz gespeeld terwijl volgens de handleiding dit geen high-bandwidth poort is?

Handleiding:
HDMI IN 1/2/3/4 (support 4K resolution, HDCP 2.3-compatible)Video:4096 × 2160p (50, 60 Hz)*2*3, 4096 × 2160p (24 Hz)*2, 3840 × 2160p (50, 60 Hz)*3, 3840 × 2160p (24, 25, 30 Hz), 1080p (30, 50, 60 Hz), 1080/24p, 1080i (50, 60 Hz), 720p (30, 50, 60 Hz), 720/24p, 576p, 576i, 480p, 480i, PC Formats*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Laten we even alles benoemen zoals het heet. Poorten hebben een versienummer voor de compatible hdmi-specificatie; kabels hebben een snelheidsaanduiding. Alleen door die benamingen te gebruiken en vergelijken weet je wat je mogelijkheden zijn. Helaas hebben winkeliers en fabrikanten van kabels en apparatuur er een handje van om alle benamingen door elkaar te gebruiken, waardoor het erg onoverzichtelijk en verwarrend is voor consumenten.

Voor de gewone thuisgebruiker zijn er 4 soorten kabels:

Standaard; high speed; premium high speed en ultra high speed. Deze zijn er met en zonder ethernet. Daar hoef je overigens niet op te letten, want er zijn in de praktijk geen/zeer weinig apparaten die het ethernetsignaal gebruiken en hun internetverbinding via hdmi laten lopen. In principe is een high speed kabel genoeg voor alle 4k-toepassingen (ook 60Hz) die nu beschikbaar zijn op televisies en bronapparaten. Wel tot 4:2:0. Voor 4:4:4 heb je een premium high speed kabel nodig. De benaming zegt overigens niets over de kwaliteit, maar over de bandbreedte van het signaal, vandaar dat jij de kabel waarschijnlijk al zo omschreef.

Om HDR te gebruiken heb je minimaal een 2.0a aansluiting nodig in combinatie met een high speed kabel. Wat staat er in de specsheet van je tv? Of op de verpakking van je kabel? Als 1 van de 2 niet voorhanden is, dan gaat HDR niet lukken.

De prijs van de kabel doet niet ter zake aangezien het een digitaal signaal is. Het werkt wél, of het werkt niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
Jorgen schreef op zondag 30 juni 2019 @ 21:43:
Laten we even alles benoemen zoals het heet. Poorten hebben een versienummer voor de compatible hdmi-specificatie; kabels hebben een snelheidsaanduiding. Alleen door die benamingen te gebruiken en vergelijken weet je wat je mogelijkheden zijn. Helaas hebben winkeliers en fabrikanten van kabels en apparatuur er een handje van om alle benamingen door elkaar te gebruiken, waardoor het erg onoverzichtelijk en verwarrend is voor consumenten.

Voor de gewone thuisgebruiker zijn er 4 soorten kabels:

Standaard; high speed; premium high speed en ultra high speed. Deze zijn er met en zonder ethernet. Daar hoef je overigens niet op te letten, want er zijn in de praktijk geen/zeer weinig apparaten die het ethernetsignaal gebruiken en hun internetverbinding via hdmi laten lopen. In principe is een high speed kabel genoeg voor alle 4k-toepassingen (ook 60Hz) die nu beschikbaar zijn op televisies en bronapparaten. Wel tot 4:2:0. Voor 4:4:4 heb je een premium high speed kabel nodig. De benaming zegt overigens niets over de kwaliteit, maar over de bandbreedte van het signaal, vandaar dat jij de kabel waarschijnlijk al zo omschreef.

Om HDR te gebruiken heb je minimaal een 2.0a aansluiting nodig in combinatie met een high speed kabel. Wat staat er in de specsheet van je tv? Of op de verpakking van je kabel? Als 1 van de 2 niet voorhanden is, dan gaat HDR niet lukken.

De prijs van de kabel doet niet ter zake aangezien het een digitaal signaal is. Het werkt wél, of het werkt niet. ;)
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Dit zijn de kabels die ik vorige week heb gekocht.

https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

https://www.amazon.de/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

HDR lijkt in ieder geval geen probleem met de kabel van de 2e link welke ik op mijn PS4 heb aangesloten en met Horizon Zero Dawn heb getest op 4K + HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Graag gedaan.

Wat een hoop zoektermen hebben ze in 1 verhaaltje weten te proppen ;)
Om even zeker te zijn wat voor soort kabels het zijn: bij échte premium high speed kabels hoort er zo'n hologramsticker op de verpakking te zitten.

Afbeeldingslocatie: https://www.twice.com/.image/t_share/MTUxMTI0MjU5NTYxMDg4Mjkw/-a-sticker-with-a-qr-code-and-non-duplicable-hologram-will-appear-on-the-packaging-of-certified-premium-high-speed-hdmi-cables.jpg

Zat dat erop?

Dus alleen de eerste kabel geeft het probleem, maar de tweede niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
Ik denk niet dat Amazon kabels in dat soort verpakkingen komen. Overigens nog nooit dat logo op ook maar één van mijn HDMI kabels gezien en ik kom er in om.
Pagina: 1