Toon posts:

Internet valt uit wanneer ik begin met streamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond lieve mensen van dit forum,

(IK WEET NIET OF DIT DE JUISTE TOPIC IS)

Mijn naam is Steven en ik ben een Nederlandse streamer. Nu is het zo, elke keer als ik stream, word ik uit de stream geknald. Het is alleen wanneer ik stream. Ik stream op YouTube.

Zodra ik uit de stream wordt geknald, is het internet met het hele huis verbroken. Toen dit gebeurde heb ik actie ondernomen, zowel:

Ik heb een nieuwe modem gekregen(provider gebeld, na lang klagen toch gekregen) ✅
Nieuwe router gekocht wrt 32x gaming router ✅
Nieuwe el gato gekocht hd60s ✅
Nieuw stream programma geïnstalleerd (OBS studio) ✅

En nog steeds word ik er tijdens de stream constant uitgegooid(uit het netwerk) en dan ook gelijk wordt de verbinding verbroken van het hele huis.........

Mijn computer bestaat uit een I7 -7700 processor 3.60 GHz en een gforce nividia 1030. Met 8 ram geheugen.

Hoe is dit mogelijk?
Wat doe ik verkeerd en hoe kan ik dit probleem oplossen?

Ik hoop dat er iemand mij kan helpen op dit forum..... bij onduidelijkheden OF missende informatie even melden onder in de reactie....

Groetjes,

STEVEN

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:00
Hoe heb je alles ingesteld (en dan vooral je router en modem) en hoe ben je verbonden?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen advies. Weet niks van streamen enzo
Wou je alleen even vertellen dat je capslock aan stond toen je de titel typte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snelle reactie! Ik ben gewoon verbonden met kabel. Kabel van router naar ps4 en kabel van router naar computer. Nog steeds het zelfde probleem....... vorige router en modem werd ik eruit geknald en toen een nieuwe modem en router gekocht en word er nog steeds uitgeknald...

Kan ik ge-d-dost worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:58
Kijk ook eens naar iets anders. Hoe zit het met het downloaden van een groot bestand? Zelfde met uploaden? Gebeurd dan hetzelfde?

Maat van me had dit ook en er bleek enorm veel ruis op zijn verbinding te liggen. Een monteur moest komen om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:17
Wat is de upload snelheid van de internetverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:00
Trek die router er eens tussenuit en sluit alleen je pc op het modem aan en kijk of het probleem dan nog steeds bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uploadsnelheid ligt het niet aan.

Heb een pakket van caiwaiy van 350 mb/s

Naar schatting van de speedtest;

Downloadsnelheid: 300 mb/s
Uploadsnelheid 290 mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten dat kan dus niet want ik heb een kabel nodig voor me computer en een kabel nodig voor me ps4. Ik moet wel een router hebben om te streamen. En het is ALLEEN ALS IK DE STREAM AANZET. Ik ben echt radeloos....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:17
Probeer eens verbinding via een VPN "provider" op te zetten. Ben benieuwd of het dan ook fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lejavh hoe bedoel je precies? Ip adres blokkeren? Misschien zit de d-dost wel in me PlayStation 4. Daar zit natuurlijk nog een ander ip adres.

Mijn provider zegt dat het geen d-dost kan zijn. Dan kunnen zij dat zien en dan krijg ik een brief
thuis.....

Ik had vorige week wel een VPN gekocht en toen werd ik er nog steeds uitgeknald.....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2019 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Even voor de duidelijkheid;
- Word je instant uit de stream geknald wanneer je start, of pas na loop van tijd?
- Heb je een ander device waar je een stream op kan testen, en gebeurt het daar ook?

Het is waarschijnlijk geen DDoS.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R

- pas na verloop van tijd word ik eruit geknald... meestal na 20-50 minuten. Soms zelfs na Iets langer..... is echt verschillend. Als ik dan de 2e en 3e keer wil opstarten dan gebeurd het gelijk......

- ik heb een laptop waarop ik die kan testen, maar die is echt langzaam maar wel een I7

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2019 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:15
Aangezien de hele verbinding ermee kapt is je modem toch de hoofdverdachte. Vraag aan Caiway of zij kunnen zien waarom je verbinding ermee kapt, of kijk in de error logs van je modem.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn. Ik heb speciaal van hun een nieuwe modem gekregen en nog steeds hetzelfde probleem.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 19:05:
Hahn. Ik heb speciaal van hun een nieuwe modem gekregen en nog steeds hetzelfde probleem.......
Kun je op het moment dat je 'internet' verbinding (volgens jou) onderuit gegaan is nog wel spullen op je eigen netwerkje bereiken?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:47
@Verwijderd is het een nieuwe van hetzelfde merk en model wat je al had. Of is het een heel nieuw type, ander merk etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 19:05:
Dus? Misschien kan dat nieuwe modem het ook niet aan, of is daar wat mee, of misschien werken de standaard instellingen niet goed voor wat jij ermee doet, of wat dan ook. Nieuw modem betekent niet dat dat het probleem niet meer kan zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 29-06-2019 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hahn schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 19:09:
[...]

Dus? Misschien kan dat nieuwe modem het ook niet aan, of is daar wat mee, of misschien werken de standaard instellingen niet goed voor wat jij ermee doet, of wat dan ook. Nieuw modem betekent niet dat dat het probleem niet meer kan zijn.
Gezien alle 'commotie' in de OP lijkt het op een (studenten?) huis waar meerdere mensen over de zelfde verbinding een heleboel gelijktijdig proberen te bereiken.... :*)

Maar: de TS (@Verwijderd ) kan ons daar vast wel wat meer over vertellen ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-10 17:51

StarWing

Huh ?!?

Teveel open verbindingen, of je trekt je upload vol.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
polopolo150 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 18:50:
Kijk ook eens naar iets anders. Hoe zit het met het downloaden van een groot bestand? Zelfde met uploaden? Gebeurd dan hetzelfde?

Maat van me had dit ook en er bleek enorm veel ruis op zijn verbinding te liggen. Een monteur moest komen om het op te lossen.
StarWing schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 19:15:
Teveel open verbindingen, of je trekt je upload vol.
Dit.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Geez, wat een hoop gecaps en geuitroepteken... pijn aan m'n ogen.

1. Je capslock staat aan. Tevens zitten sommige interpunctie knoppen ook vast.
2. Zeg je misschien wat gekke dingen? Wordt je gerapporteerd? Er is vrij goede logging. Een van je viewers die iets weet?
3. Alles bekabeld aangesloten? Je zult maar één publiek IP adres hebben, de beide devices in hetzelfde net zullen dus dezelfde adressen hebben.
4. Raken beide devices tegelijk de connectie kwijt? Ik neem aan dat je met een console, terwijl je een PC hebt staan, niet echt iets van shooters doet, maar overweeg eens een multiplayer racegame oid terwijl je streamed. Raken beide devices tegelijk hun connectie kwijt? Hoeveel connecties had je open outbound/inbound? Wat voor bitrate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arunia het is wel hetzelfde model als voorheen. Wel een nieuwe gekregen......

Tokkes. Het gebeurd ALLEEN wanneer ik stream. Downloaden niks aan de hand. YouTube filmpjes afspelen of wat dan ook? Niks aan het handje.

Alleen wanneer ik stream via YouTube knalt het hele internet eruit.

Geen studentenhuis met meerdere netwerken. Ik woon op mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 19:29:

Tokkes. Het gebeurd ALLEEN wanneer ik stream. Downloaden niks aan de hand. YouTube filmpjes afspelen of wat dan ook? Niks aan het handje.

Alleen wanneer ik stream via YouTube knalt het hele internet eruit.

Geen studentenhuis met meerdere netwerken. Ik woon op mezelf.
Het gaat ook om het uploaden..

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah beide connecties raken kwijt. Oftewel, de verbinding van het hele huis wordt eruit geknald.....

Door andere streamers is er al gekeken naar de bitrate etc etc. Ik zou denk toch even moeten kijken dan naar de instellingen van de modem en router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal nog even eraan toevoegen dat ik al stream vanaf februari. Sindsdien nooit wat gebeurd tot en met 3 weken geleden. Nu elke keer als ik stream word het hele internet eruit geknald.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Welkom op Gathering of Tweakers @Verwijderd .

Het is voor iedereen prettiger als je je houd aan de standaarden van het forum. Daarmee bedoel ik dat je niet meerdere keren achter elkaar een bericht plaatst (zoals je nu net wel hebt gedaan). Als je iets wil toevoegen kun je ook je bericht wijzigen met de wijzig knop rechts boven in het bericht zelf.

Ook kun je beter op andere berichten reageren door de quote knop in de rechterbovenhoek van het bericht te klikken. Hiermee citeer je dat bericht, waardoor het makkelijk is om te begrijpen waar je op reageert (zonder de hele tijd heen en weer toe hoeven scrollen). Daarnaast krijgen de mensen waar jij op reageert ook een notificatie zodat misschien wel weer gaan reageren. Ik kan je dan ook aanraden om Het algemeen beleid en Forum FAQ te lezen om beter te snappen hoe het forum werkt, zowel op technisch als sociaal vlak.

Ook denk ik dat dit beter in Netwerken thuis, omdat het echt om het netwerk gaat en niet om het systeem of de streamingsoftware (zeker als je aangeeft dat het eerder wel goed ging). Daarom heb ik je topic daar naar toe verplaatst.

En om nog maar even inhoudelijk te reageren: denk goed na over of er de afgelopen tijd iets is veranderd in je opstelling, want dit zou niet zo maar moeten gebeuren. Als dat echt niet het geval is zou ik even gaan bellen met je provider. En ik zou ook verwachten dat je upload zo vol zit dat je niets meer met je verbinding kan, maar dat is nogal raar als je een upload hebt van 290mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gropah schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 19:55:
[mbr]Welkom op Gathering of Tweakers @Verwijderd .

Het is voor iedereen prettiger als je je houd aan de standaarden van het forum. Daarmee bedoel ik dat je niet meerdere keren achter elkaar een bericht plaatst (zoals je nu net wel hebt gedaan). Als je iets wil toevoegen kun je ook je bericht wijzigen met de wijzig knop rechts boven in het bericht zelf.

Ook kun je beter op andere berichten reageren door de quote knop in de rechterbovenhoek van het bericht te klikken. Hiermee citeer je dat bericht, waardoor het makkelijk is om te begrijpen waar je op reageert (zonder de hele tijd heen en weer toe hoeven scrollen). Daarnaast krijgen de mensen waar jij op reageert ook een notificatie zodat misschien wel weer gaan reageren. Ik kan je dan ook aanraden om Het algemeen beleid en Forum FAQ te lezen om beter te snappen hoe het forum werkt, zowel op technisch als sociaal vlak.

Ook denk ik dat dit beter in Netwerken thuis, omdat het echt om het netwerk gaat en niet om het systeem of de streamingsoftware (zeker als je aangeeft dat het eerder wel goed ging). Daarom heb ik je topic daar naar toe verplaatst.[/]

En om nog maar even inhoudelijk te reageren: denk goed na over of er de afgelopen tijd iets is veranderd in je opstelling, want dit zou niet zo maar moeten gebeuren. Als dat echt niet het geval is zou ik even gaan bellen met je provider. En ik zou ook verwachten dat je upload zo vol zit dat je niets meer met je verbinding kan, maar dat is nogal raar als je een upload hebt van 290mbps
Sorry, ik kom hier echt net op en startte direct met mijn vraag. Ik heb de overige topics verwijderd en bedankt voor de tips.

Provider al gebeld. Zij zeggen dat de verbinding en alles in orde is. Zij kunnen niet meer voor mij doen zeggen ze........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

290Mbps. Niet 290mbps.

Hoe zit het met een andere computer? Doe eens een 'fake stream' daarvan?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus niemand heeft hier de oplossing voor mij? Of de volgende stappen die ik kan ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:07:
290Mbps. Niet 290mbps.

Hoe zit het met een andere computer? Doe eens een 'fake stream' daarvan?
Dat zou nog een optie kunnen zijn... Maar waar in de computer zou het probleem dan moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:09
Bedoel je met streamen dat je data upload? Hoeveel bandbreedte kan dat in beslag nemen?

Om te zien of de router het probleem veroorzaakt sluit een keer enkel je pc rechtstreeks aan het modem en kijk of het probleem weer optreedt of niet. Zo komen we verder anders blijven we speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik zou eerst even in OBS wanneer het kan je upload Limiet instellen naar iets van 16Mbps. En daarmee testen. Daarna kan je de limiet ophogen naar bijvoorbeeld 32Mbps en dit steeds in stappen van 16 Mbps verhogen. Je zegt dat je verbinding tot 290Mbps kan, dan zou ik de limiet maximaal verhogen tot 256Mbps.

Wanneer je PC op 1Gbps zit zal deze gewoon je verbinding vol drukken waardoor er niks meer naar buiten/binnen kan. Jouw router heeft namelijk gewoon een technische limiet die van binnen uit overbelast wordt. Je moet er dus altijd voor zorgen dat het verkeer van je PC dus nooit meer is dan 90-95% van je uitgaande verbinding.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ik houd als vuistregel aan om nooit meer dan 2/3 tot 3/4 van de upload te gebruiken om comfortabel te kunnen blijven surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 19:29:

Dus?
In mijn vorige flat had ik een brakke verbinding. Downloaden vanaf mijn seedbox was geen probleem aan full speed maar Star Citizen P2P updates, dan verloor ik de DSL Syncro. Ook uploaden naar S3 en andere diensten, geen probleem. Maar de pure 'drukte' van de Star Citizen P2P protocollen gooiden hem er gewoon uit.

Ook nog even een tip: Je antwoorden hier zijn nogal veel van het kaliber dat doet uitschijnen dat je vindt het nogal beter te weten en daarom dus meteen maar dingen afvoert als onzin. Doe nou even niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Tokkes op 30-06-2019 05:19 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 22:22:
[...]

Dat zou nog een optie kunnen zijn... Maar waar in de computer zou het probleem dan moeten zitten?
Begin eerst eens hiermee. Dan kunnen we zien wat het is, de PC of de modem.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op zondag 30 juni 2019 @ 03:06:
Bedoel je met streamen dat je data upload? Hoeveel bandbreedte kan dat in beslag nemen?

Ja, ik denk dat de uploadsnelheid wordt bedoeld.

Om te zien of de router het probleem veroorzaakt sluit een keer enkel je pc rechtstreeks aan het modem en kijk of het probleem weer optreedt of niet. Zo komen we verder anders blijven we speculeren.
Helaas kan ik de PC niet rechtstreeks aansluiten aan de modem, omdat ik de router nodig heb voor zowel internet verbinding voor me pc en ps4. Als ik de pc direct aansluit aan de modem dan kan ik alsnog niet streamen om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wim-Bart schreef op zondag 30 juni 2019 @ 04:16:
Ik zou eerst even in OBS wanneer het kan je upload Limiet instellen naar iets van 16Mbps. En daarmee testen. Daarna kan je de limiet ophogen naar bijvoorbeeld 32Mbps en dit steeds in stappen van 16 Mbps verhogen. Je zegt dat je verbinding tot 290Mbps kan, dan zou ik de limiet maximaal verhogen tot 256Mbps.

Oke dankjwel. Dit kan ik gaan testen.

Wanneer je PC op 1Gbps zit zal deze gewoon je verbinding vol drukken waardoor er niks meer naar buiten/binnen kan. Jouw router heeft namelijk gewoon een technische limiet die van binnen uit overbelast wordt. Je moet er dus altijd voor zorgen dat het verkeer van je PC dus nooit meer is dan 90-95% van je uitgaande verbinding.
Dus wat raadt jij dan aan om nu te doen? Het was btw ook bij mijn vorige router. De router die ik nu heb is een WRT32X gaming router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op zondag 30 juni 2019 @ 06:14:
[...]

Begin eerst eens hiermee. Dan kunnen we zien wat het is, de PC of de modem.
Oke, ga ik doen. En wat als..... het de computer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Wim-Bart schreef op zondag 30 juni 2019 @ 04:16:
Fout. Heeft weinig met je router/modem te maken.
Om wat te downloaden moet de andere kant weten wat jij wil, en dat laat je weten door je request naar de server te sturen. Daar wordt de upload voor gebruikt. Als jij die hele lijn gaat volstouwen met streaming, dan is er weinig plaats over voor je 'gewone' HTTP GET requestjes zeg maar, bij wijze van spreken.

Volgens mij is dat hier niet het geval, want de router lijkt het hele internetsignaal te verliezen, wat consistent is met een lijn waar net teveel ruis op staat om de verbinding in stand te houden als er zwaar verkeer over wordt gesjouwd.

Tenzij ik verkeerd ben en de TS wat moet doen aan zijn probleemomschrijving-skills want nu ben ik zelf niet heel zeker meer wat er net bedoeld wordt met "internet klapt eruit voor het hele huis".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-10 10:28
Verwijderd schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:39:
[...]

Helaas kan ik de PC niet rechtstreeks aansluiten aan de modem, omdat ik de router nodig heb voor zowel internet verbinding voor me pc en ps4. Als ik de pc direct aansluit aan de modem dan kan ik alsnog niet streamen om te testen.
Je kan geen lange kabel trekken van je PC naar je modem ? Waarom zou je dan niet kunnen streamen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:09
Eens met hierboven dat de probleemomschrijving nogal vaag is.

Als ik dit probleem had zou ik het als volgt aanpakken:
1. PC rechtstreeks op modem aansluiten (om te elimineren dat het aan de router ligt.) Je kan dan inderdaad tijdelijk even niet de PS4 e.d. aansluiten.
2. Stream opstarten en wachten totdat je 'eruit wordt geknalt'
3. Laptop direct aansluiten op de modem en ook een stream opstarten.

Lukt streamen op deze manier niet op zowel je PC als je laptop dan weet je in ieder geval dat het niet aan je PC/ Laptop ligt.

Lukt streamen wel op de PC, maar niet op laptop dan gaat er iets mis in de (settings van) de PC.
Lukt streamen wel op PC en Laptop dat ligt het aan de router.

Van daar kun je verder gaan zoeken wat nou precies het probleem is.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tokkes schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:08:
[...]

Om wat te downloaden moet de andere kant weten wat jij wil, en dat laat je weten door je request naar de server te sturen. Daar wordt de upload voor gebruikt. Als jij die hele lijn gaat volstouwen met streaming, dan is er weinig plaats over voor je 'gewone' HTTP GET requestjes zeg maar, bij wijze van spreken.

Volgens mij is dat hier niet het geval, want de router lijkt het hele internetsignaal te verliezen, wat consistent is met een lijn waar net teveel ruis op staat om de verbinding in stand te houden als er zwaar verkeer over wordt gesjouwd.

Tenzij ik verkeerd ben en de TS wat moet doen aan zijn probleemomschrijving-skills want nu ben ik zelf niet heel zeker meer wat er net bedoeld wordt met "internet klapt eruit voor het hele huis".
Je hebt helemaal gelijk. Het internetsignaal gaat inderdaad verloren over heel het huis(zodra het gebeurd bij het streamen) wordt ik er overal uitgeklapt, zowel op computer, telefoon, ps4 etc. Soms komt er een geel driehoekje tevoorschijn bij de internettoegang op het icon rechtsonder op de computer.

Na ongeveer 10 minuten krijgt het hele huis weer internetsignaal. Soms raakt de verbinding(signaal) verloren en krijg ik na 1-2 minuten weer internetsignaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ramon89 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:13:
[...]

Je kan geen lange kabel trekken van je PC naar je modem ? Waarom zou je dan niet kunnen streamen ?
Het kan wel, maar ik heb 1 kabel nodig van de modem naar de PC en 1 kabel nodig van de modem naar de PS4. Nu is het zo dat ik alleen POORT 1 kan gebruiken bij de modem voor internet. POORT 2 is voor tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pindakaas schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:18:
Eens met hierboven dat de probleemomschrijving nogal vaag is.

Als ik dit probleem had zou ik het als volgt aanpakken:
1. PC rechtstreeks op modem aansluiten (om te elimineren dat het aan de router ligt.) Je kan dan inderdaad tijdelijk even niet de PS4 e.d. aansluiten.
2. Stream opstarten en wachten totdat je 'eruit wordt geknalt'
3. Laptop direct aansluiten op de modem en ook een stream opstarten.

Lukt streamen op deze manier niet op zowel je PC als je laptop dan weet je in ieder geval dat het niet aan je PC/ Laptop ligt.

Lukt streamen wel op de PC, maar niet op laptop dan gaat er iets mis in de (settings van) de PC.
Lukt streamen wel op PC en Laptop dat ligt het aan de router.

Van daar kun je verder gaan zoeken wat nou precies het probleem is.
Oke bedankt voor je antwoord. Ik ga dat dan eerst even optie 1 proberen, maar ik stream voor 100-500 mensen. Als ik mijn ps4 niet kan gebruiken dan kan ik geen content leveren. Dit is wel een lastige optie, maar ik ga het proberen.

Voordat ik het probeer, wil ik wel nog even zeggen dat het ook bij mijn andere router gebeurde van TP-LINK. Daarna had ik een WRT 32 GAMING router gekocht en nog steeds hetzelfde probleem.

Daarnaast heb ik toevallig vorige week mijn PC helemaal schoongemaakt en opnieuw gereset. Dit zijn geen excuses, ik ga zeker alle opties proberen, maar ik ben bang dat er toch iets anders aan de hand is. Laat ik maar is met optie 1 beginnen.

Nogmaals dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
Stream je nu vanaf je PS4 of PC? Ik denk dat iedereen denkt dat je vanaf de PC streamt.

Er is een vermoeden dat het streamen zoveel van je capaciteit vraagt dat je verbinding helemaal dicht wordt getrokken. Om zeker te weten dat dat gebeurt moet je het apparaat waarmee je streamt rechtstreeks op je modem aansluiten (dus zonder de router er tussen). We willen weten of dat dat de verbinding dichttrekt.

Andere vraag. Kan de streaming applicatie de hoeveelheid uploadverkeer begrenzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 18:04:
Stream je nu vanaf je PS4 of PC? Ik denk dat iedereen denkt dat je vanaf de PC streamt.

Er is een vermoeden dat het streamen zoveel van je capaciteit vraagt dat je verbinding helemaal dicht wordt getrokken. Om zeker te weten dat dat gebeurt moet je het apparaat waarmee je streamt rechtstreeks op je modem aansluiten (dus zonder de router er tussen). We willen weten of dat dat de verbinding dichttrekt.

Andere vraag. Kan de streaming applicatie de hoeveelheid uploadverkeer begrenzen?
Ik stream vanaf mijn PC. met een Elgato kastje naar mijn PS4. Dus de PC direcht aansluiten op de modem ga ik dus nu proberen.

Op jouw andere vraag kan ik helaas geen antwoord geven. Ik heb echt geen idee of de streaming applicatie de hoeveelheid uploadverkeer kan begrenzen? Bedoel je dan het streamprogramma OBS of YouTube. Want ik stream vanuit het streamprogramma OBS, maar ik stream op YouTube.

Zelf ben ik ook al geswitched van een ander stream- programma naar de stream- programma wat ik nu gebruik(en nog steeds hetzelfde probleem)

Ik heb een nieuw YouTube account aangemaakt en ga straks de modem direct verbinden met de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-10 17:22
youtube kan niks aan jouw upload verkeer doen. OBS wel settings -> Video bitrate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Verwijderd schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:58:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Het internetsignaal gaat inderdaad verloren over heel het huis(zodra het gebeurd bij het streamen) wordt ik er overal uitgeklapt, zowel op computer, telefoon, ps4 etc. Soms komt er een geel driehoekje tevoorschijn bij de internettoegang op het icon rechtsonder op de computer.

Na ongeveer 10 minuten krijgt het hele huis weer internetsignaal. Soms raakt de verbinding(signaal) verloren en krijg ik na 1-2 minuten weer internetsignaal.
Right, ten eerste: de "Edit/Bewerken" knop gebruiken alsjeblieft. 3 replies los na elkaar is gewoon niet netjes.

ten tweede: Je zegt dat het signaal eruit klapt, dat moeten ze kunnen zien bij je ISP. Liefst ook met andere signaalwaarden erbij (ruis, attenuation, frequentie, ...)
Mijn lijn met ruis indertijd zag er ook "goed" uit volgens de support en volgens hun training (getuige dat de line training mij op een nog hoger profiel ging zetten), waarna de SNR gewoon inklapte en mijn signaal weg was als ik er trafiek opzette. En dan duurt het inderdaad ongeveer 5-10 minuten eer dat terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tokkes schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 18:37:
[...]

Right, ten eerste: de "Edit/Bewerken" knop gebruiken alsjeblieft. 3 replies los na elkaar is gewoon niet netjes.

ten tweede: Je zegt dat het signaal eruit klapt, dat moeten ze kunnen zien bij je ISP. Liefst ook met andere signaalwaarden erbij.
Mijn lijn met ruis indertijd zag er ook "goed" uit volgens de support en volgens hun training (getuige dat de line training mij op een nog hoger profiel ging zetten), waarna de SNR gewoon inklapte en mijn signaal weg was. En dan duurt het inderdaad ongeveer 5-10 minuten eer dat terugkomt.
Oke sorry, ben nieuw op dit forum. Dat moeten ze kunnen zien bij je ISP zei je? Als je daarmee mijn provider bedoeld? Die zeggen dat de signaalwaarden perfect is. Nieuwe modem van ze gekregen en meer kunnen zij niet doen voor mij.

Ik zal de kabel van de modem direct aansluiten op de PC. Kijken of die er alsnog uitgeknald wordt.

Wat zou jij nu aanraden om te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10 19:36

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 18:28:
[...]
Ik heb echt geen idee of de streaming applicatie de hoeveelheid uploadverkeer kan begrenzen? Bedoel je dan het streamprogramma OBS of YouTube. Want ik stream vanuit het streamprogramma OBS, maar ik stream op YouTube.
Ik vond in minder dan 1 minuut al de volgende website voor het instellen van OBS.
Wellicht zijn er wel betere links\tutorials te vinden.

https://obsproject.com/fo...d-the-right-settings.185/

Je zou ook op de streamende PC even zelf kunnen kijken naar de hoeveelheid bandbreedte deze nu aangeeft te gebruiken Down and Up. Dan zie je ook of je in de buurt komt van je abbo-limiet.

Vond deze link ook via google. Wellicht nuttig. https://merabheja.com/bandwidth-monitoring-tools/

[ Voor 22% gewijzigd door Emiel1984 op 02-07-2019 19:16 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Verwijderd schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 18:46:
[...]

Oke sorry, ben nieuw op dit forum. Dat moeten ze kunnen zien bij je ISP zei je? Als je daarmee mijn provider bedoeld? Die zeggen dat de signaalwaarden perfect is. Nieuwe modem van ze gekregen en meer kunnen zij niet doen voor mij.

Ik zal de kabel van de modem direct aansluiten op de PC. Kijken of die er alsnog uitgeknald wordt.

Wat zou jij nu aanraden om te doen?
Kan je zelf toevallig de statuspagina van de modem oid gebruiken om bepaalde waarden uit te lezen?
Zoals ik eerder al aangaf: je signaalwaarden kunnen naar hun normen perfect zijn en binnen toleranties vallen (en natuurlijk wordt dat enkel gemeten als je belt en dan heb je waarschijnlijk alweer terug een signaal), daarom blijft dat nog niet zo als je veel over dat draadje gaat pompen.

Dus -weet ik veel-, zet een laptopje op die een browser venster captured naar video. In dat browser venster dus de statuspagina van de modem met de waarden, uiteraard liefst met een soort auto-refresh. Dan gaan streamen op volle toeren tot je verbinding eruit knalt.
browser capture herbekijken en zien of je die waarden ziet veranderen vooraleer de verbinding eruit klapt.
Liefst doe je deze test ook zoals (of tegelijk) de bandwidth test: begin laag met je bitrate, ga geleidelijk omhoog tot het eruit klapt. Je ISP (ja, je Internet Service Provider) gaat er alles aan doen om geen monteur uit te sturen. Da's namelijk verrekte duur ;) . Dus het is aan jouw om te bewijzen dat hun signaal eruit klapt als jij de lijn vol gebruikt, want zij gaan dat niet voor je doen.

Ook: Alle modems die ik al in handen heb gehad hebben ergens een soort van log-venstertje, sommige boden zelfs rsyslog mogelijkheden! Hou die log ook eens in de gaten? Spit die eens door? Ook al begrijp je er soms geen snars van, je kan misschien wel een patroon vinden.

Zoals ik ook al zei: je provider zou ook moeten kunnen zien dat je bizar veel reconnects hebt als je het vaak voor hebt.

Soms moet je echt doorvragen bij dat soort support volk en specifiek zijn in wat je nou wil. Vraag eventueel ook een emailadres "ter opvolging".

Ook: dat van de bewerken knop is je al eens op gewezen door een mod zelfs. En hele posts lezen, dan moet ik bijvoorbeeld mezelf niet herhalen wanneer ik het had over mijn eigen lijn die eruit klapte en dat de waarden daar ook goed waren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tokkes schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:37:
[...]

Kan je zelf toevallig de statuspagina van de modem oid gebruiken om bepaalde waarden uit te lezen?
Zoals ik eerder al aangaf: je signaalwaarden kunnen naar hun normen perfect zijn en binnen toleranties vallen (en natuurlijk wordt dat enkel gemeten als je belt en dan heb je waarschijnlijk alweer terug een signaal), daarom blijft dat nog niet zo als je veel over dat draadje gaat pompen.

Dus -weet ik veel-, zet een laptopje op die een browser venster captured naar video. In dat browser venster dus de statuspagina van de modem met de waarden, uiteraard liefst met een soort auto-refresh. Dan gaan streamen op volle toeren tot je verbinding eruit knalt.
browser capture herbekijken en zien of je die waarden ziet veranderen vooraleer de verbinding eruit klapt.
Liefst doe je deze test ook zoals (of tegelijk) de bandwidth test: begin laag met je bitrate, ga geleidelijk omhoog tot het eruit klapt. Je ISP (ja, je Internet Service Provider) gaat er alles aan doen om geen monteur uit te sturen. Da's namelijk verrekte duur ;) . Dus het is aan jouw om te bewijzen dat hun signaal eruit klapt als jij de lijn vol gebruikt, want zij gaan dat niet voor je doen.

Ook: Alle modems die ik al in handen heb gehad hebben ergens een soort van log-venstertje, sommige boden zelfs rsyslog mogelijkheden! Hou die log ook eens in de gaten? Spit die eens door? Ook al begrijp je er soms geen snars van, je kan misschien wel een patroon vinden.

Zoals ik ook al zei: je provider zou ook moeten kunnen zien dat je bizar veel reconnects hebt als je het vaak voor hebt.

Soms moet je echt doorvragen bij dat soort support volk en specifiek zijn in wat je nou wil. Vraag eventueel ook een emailadres "ter opvolging".

Ook: dat van de bewerken knop is je al eens op gewezen door een mod zelfs. En hele posts lezen, dan moet ik bijvoorbeeld mezelf niet herhalen wanneer ik het had over mijn eigen lijn die eruit klapte en dat de waarden daar ook goed waren ;)
Ik kan zelf de modemstatus niet gebruiken om de waarde te lezen, ik zou niet weten waar dat moet? ik ben echt een noob qua gekke computer termen en dat soort dingen.

Ik heb net trouwens voor het eerst op Twitch gestreamd en hier word ik er niet uit gegooid, hoe kan dit?

Leg venstertje waar? Sorry maar ik begrijp er niet zoveel van wat je bedoeld. Sorry.

Mijn provider had inderdaad gezien van de vele disconnects en heeft toen een monteur langs laten komen. Toen is er inderdaad een nieuwe modem gegeven en dan gebeurd weer precies hetzelfde.

Ik ga nog wel morgen op YouTube streamen van mijn modem direct op de computer. Dit kon ik vandaag niet doen omdat ik een nieuw YouTube account had aangemaakt. Dit kost 24 uur om te verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Tokkes schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:08:
[...]

Door de router vol te duwen met verkeer, voornamelijk UDP vanuit de binnenkant kan er gewoon geen verkeer meer naar buiten en naar binnen. Tevens heeft iedere router een interface 2 interface maximale performance waardoor het totale verkeer kapot gaat. Er komt zelfs een moment dat zowel de binnenkant als de buitenkant om retransmit gaan vragen omdat er pakketten gaan missen waardoor het einde zoek is met als enige oplossing uitzetten van de router.

Oplossing is dan ook eenvoudig, zorg dat de verzendende computer gelimiteerd wordt. Dit kan bijvoorbeeld met een tool als Netlimitter.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Volgens mij heb je gewoon dubbel nat. Vervang je “”gaming router”” eens voor een normale gigabit switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
Zou zomaar kunnen kloppen als ik lees wat hij heeft staan, maar hoe verklaar je daar het bewuste probleem mee? Dubbel nat geeft vaak problemen met (console) gaming, en alle services moeten op 2 punten beschikbaar gesteld worden (port forward op eigen router en modemrouter van isp), maar dat de hele verbinding er plat door gaat lijkt me niet heel gebruikelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:45

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@Verwijderd Het is al gezegd, maar ook nog even ter aanvulling van mij:
Probeer je laatste bericht te wijzigen als je nog wat toe te voegen hebt, Niet meteen een nieuwe post. Dat komt nogal opdringerig over. Als je reageert op een post na jouw laatste, dan is er geen probleem.

Om duidelijk te maken dat je reageert op een post, kan je deze quoten. Dan schrijf je je antwoord eronder. De gebruiker waar je op reageert wordt daar dan ook van op de hoogte gesteld.

Wat betreft de problemen: Ik denk dat je modem last heeft van overbelasting. Dit omdat je aangeeft dat alle internetverkeer ermee stopt tijdens de problemen.
Dus ik zou echt even testen of het met een lagere bitrate streamen opgelost is. Dan kan je daarna testen tot hoever je kan gaan tot de problemen weer starten, en blijf daar dan onder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
jeroen3 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 06:41:
Volgens mij heb je gewoon dubbel nat. Vervang je “”gaming router”” eens voor een normale gigabit switch.
Hij heeft Caiway glasvezel. Mogelijk heeft hij een modem only. Als dat zo is dan creeer je nieuwe problemen.

At topic starter. Heeft jouw glasvezelaansluiting enkel een modem of een modem met router?

Upload jij één stream of lever je meerdere streams aan meerdere mensen die verbinding met jou maken?

[ Voor 11% gewijzigd door EricJH op 03-07-2019 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten013
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-10 12:30
Ik had vroeger ook zoiets. Bleek dat mijn netwerk adapter in de PC niet echt lekker was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nick_haak schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 07:17:
Zou zomaar kunnen kloppen als ik lees wat hij heeft staan, maar hoe verklaar je daar het bewuste probleem mee? Dubbel nat geeft vaak problemen met (console) gaming, en alle services moeten op 2 punten beschikbaar gesteld worden (port forward op eigen router en modemrouter van isp), maar dat de hele verbinding er plat door gaat lijkt me niet heel gebruikelijk?
Probleem verklaren gaat wat ver, maar zo'n slordige dubbele nat gaat je in ieder geval niet helpen een oplossing te vinden dus ik zou dat zonder meer gladstrijken.
Dat iets geen probleem zou mogen zijn wil niet zeggen dat het dat ook de realiteit is. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2019 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Equator schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:33:
@Verwijderd Het is al gezegd, maar ook nog even ter aanvulling van mij:
Probeer je laatste bericht te wijzigen als je nog wat toe te voegen hebt, Niet meteen een nieuwe post. Dat komt nogal opdringerig over. Als je reageert op een post na jouw laatste, dan is er geen probleem.

Om duidelijk te maken dat je reageert op een post, kan je deze quoten. Dan schrijf je je antwoord eronder. De gebruiker waar je op reageert wordt daar dan ook van op de hoogte gesteld.

Wat betreft de problemen: Ik denk dat je modem last heeft van overbelasting. Dit omdat je aangeeft dat alle internetverkeer ermee stopt tijdens de problemen.
Dus ik zou echt even testen of het met een lagere bitrate streamen opgelost is. Dan kan je daarna testen tot hoever je kan gaan tot de problemen weer starten, en blijf daar dan onder :)
Maar ik heb net een nieuwe modem gekregen van de caiwaiy. En ik heb gisteren op Twitch gestreamd, hier deed die het wel??? Echt heel vreemd. Ik denk niet dat ik nog een modem van de caiwaiy ga krijgen. Hun zeggen dat het signaal goed is en dat is niet hun probleem, zeiden ze.

[ Voor 2% gewijzigd door Equator op 03-07-2019 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:17:
[...]
Hij heeft Caiway glasvezel. Mogelijk heeft hij een modem only. Als dat zo is dan creeer je nieuwe problemen.

Ik heb idd Caiwaiy glasvezel.

At topic starter. Heeft jouw glasvezelaansluiting enkel een modem of een modem met router?

Enkel een modem volgens mij. De router heb ik zelf gekocht.

Upload jij één stream of lever je meerdere streams aan meerdere mensen die verbinding met jou maken?
Ik upload 1 stream van ongeveer 2-3 uur normaal aan meerdere mensen, soms zowel 500-700 kijkers tegelijk aanwezig in de chat.

[ Voor 2% gewijzigd door Equator op 03-07-2019 19:07 . Reden: quote gefixed :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maarten013 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:24:
Ik had vroeger ook zoiets. Bleek dat mijn netwerk adapter in de PC niet echt lekker was
Denk dat dat niet het geval is, omdat als ik de kabel vanaf de router in de PC doe, geeft die precies hetzelfde probleem en wordt het internet van het hele huis verbroken, dus zonder kabel of met kabel vanaf de router naar de PC maakt hierbij niks uit. Het probleem blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-10 22:59
1. Laat je modem in bridge mode zetten ( dit zal wel genoeg zijn)
2. of configureer een nat Masquerade. .. op je 2e router

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Kun je wellicht exacte typenummers en software versienummers van je netwerk apparatuur delen?
Dus je modem/router.

Want ik heb de indruk dat dit topic vol staat met speculatie, en daar kun je geen brood van kopen.

Foto's kan ook. (gewoon even op imgur zetten)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EricJH
Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:39:
[quote]
Ik heb idd Caiwaiy glasvezel.

Enkel een modem volgens mij. De router heb ik zelf gekocht.

Ik upload 1 stream van ongeveer 2-3 uur normaal aan meerdere mensen, soms zowel 500-700 kijkers tegelijk aanwezig in de chat.
We vermoeden dat je zoveel uploadverkeer genereert dat het streamen zoveel uploadverkeer genereert dat het TCP/IP protocol zijn werk niet meer kan doen. Bij een TCP/IP verbinding gaan er altijd wat verkeer heen en weer om de verbinding in stand te houden. Als er teveel uploadverkeer is kan er niet of met grote vertraging teruggemeld worden. De verbinding wordt dan traag (surfen wordt traag) of loopt dan vast.

In jouw situatie moeten we er ook rekening mee houden dat de router het verkeer niet trekt. Dat is de reden dat we vragen om de pc rechtstreeks via draad met de modem te verbinden en dan te gaan streamen. Loopt de verbinding vast dan weten we dat het niet aan de router ligt maar aan de hoeveelheid uploadverkeer die je genereert. Gedurende die tijd kunnen de andere apparaten niet met het internet verbinden.

Het vermoeden dat je op een gegeven moment teveel uploadverkeer genereert is de reden waarom er vragen zijn om een via een netwerk tool te kijken hoeveel uploadverkeer je genereert op het moment van vastlopen of om de bitrate aan te passen. De tweede optie kan een tijdelijke oplossing zijn maar als er je op een gegeven moment meer kijkers krijgt ben je weer terug bij af.

Wat we nodig hebben is dat je één van de volgende twee test gaat doen:
1. Verbindt de computer rechtstreeks met een draad met de modem en kijk of na enkele uren de verbinding vastloopt (de andere apparaten kunnen dan niet van de verbinding gebruik maken). Als dat het geval is weten we dat de router geen rol speelt en dat je teveel uploadverkeer genereert om het TCP/IP protocol zijn werk te laten doen
2. Download a netwerk tool om te zien hoeveel upload je genereert op het moment dat de verbinding vastloopt

Zonder de uitkomsten van één van beiden kunnen we niet vaststellen wat er aan de hand is en blijven we in cirkels rondrennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:21:
[...]

We vermoeden dat je zoveel uploadverkeer genereert dat het streamen zoveel uploadverkeer genereert dat het TCP/IP protocol zijn werk niet meer kan doen. Bij een TCP/IP verbinding gaan er altijd wat verkeer heen en weer om de verbinding in stand te houden. Als er teveel uploadverkeer is kan er niet of met grote vertraging teruggemeld worden. De verbinding wordt dan traag (surfen wordt traag) of loopt dan vast.

In jouw situatie moeten we er ook rekening mee houden dat de router het verkeer niet trekt. Dat is de reden dat we vragen om de pc rechtstreeks via draad met de modem te verbinden en dan te gaan streamen. Loopt de verbinding vast dan weten we dat het niet aan de router ligt maar aan de hoeveelheid uploadverkeer die je genereert. Gedurende die tijd kunnen de andere apparaten niet met het internet verbinden.

Het vermoeden dat je op een gegeven moment teveel uploadverkeer genereert is de reden waarom er vragen zijn om een via een netwerk tool te kijken hoeveel uploadverkeer je genereert op het moment van vastlopen of om de bitrate aan te passen. De tweede optie kan een tijdelijke oplossing zijn maar als er je op een gegeven moment meer kijkers krijgt ben je weer terug bij af.

Wat we nodig hebben is dat je één van de volgende twee test gaat doen:
1. Verbindt de computer rechtstreeks met een draad met de modem en kijk of na enkele uren de verbinding vastloopt (de andere apparaten kunnen dan niet van de verbinding gebruik maken). Als dat het geval is weten we dat de router geen rol speelt en dat je teveel uploadverkeer genereert om het TCP/IP protocol zijn werk te laten doen
2. Download a netwerk tool om te zien hoeveel upload je genereert op het moment dat de verbinding vastloopt

Zonder de uitkomsten van één van beiden kunnen we niet vaststellen wat er aan de hand is en blijven we in cirkels rondrennen.
Kijk, hier heb ik wat aan! Dankjewel! Ik ga er meteen mee aan de slag. Gisteren een nieuw YouTube account aangemaakt om vervolgens daarop te gaan streamen met draad/kabel van de modem direct op de PC. Dit kan ik natuurlijk niet testen met 500 kijkers tegelijk. Helaas moet ik 24u wachten totdat zij het nieuwe YouTube account geverifieerd hebben.

Welke netwerktool zou je aanraden om te downloaden om precies te kunnen zien hoeveel upload ik genereer op het moment dat de verbinding vastloopt? Ik heb daar echt helemaal geen verstand van ;( Wel moet ik even erbij zeggen dat dit de waardes van de speedtest zijn;

DOWNLOAD
259,2
Mbps
UPLOAD
305,0
Mbps

UPDATE: Ik ben nu alweer 1,5 uur aan het streamen zonder problemen op YouTube. Zowel direct aan modem aan PC doet het en nu doet alles het ook op een ander YouTube account met zowel de router etc etc.

Misschien toch een D-dost? Ik hou jullie op de hoogte.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2019 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:08:
[...]
.., maar ik stream voor 100-500 mensen...
Ik weet niet precies hoe e.e.a. in z'n werk gaat, maar als youtube gewoon jouw IP-adres doorgeeft dan moet jouw router 500 inkomende connecties afhandelen en dat kan hij niet. Dan heb je een professionele router nodig en niet zo'n gaming geval

En ik lees net dat de wrt32x de killer engine bevat; die killer engine veroorzaakt de meest wierde network problemen

[ Voor 12% gewijzigd door Brahiewahiewa op 03-07-2019 21:05 . Reden: voortschrijdend inzicht ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Brahiewahiewa schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:00:
[...]

Ik weet niet precies hoe e.e.a. in z'n werk gaat, maar als youtube gewoon jouw IP-adres doorgeeft dan moet jouw router 500 inkomende connecties afhandelen en dat kan hij niet. Dan heb je een professionele router nodig en niet zo'n gaming geval
Nu heb ik niet heel veel verstand van streamen, maar ik weet wel dat YouTube natuurlijk niet mensen direct door gaat sturen. Dat zou wat zijn als je 50.000 kijkers op een stream hebt :D

Jij uploadt (streamt) naar YouTube, YouTube streamt het vanaf hun servers naar je kijkers. Je krijgt dus niet meer verbindingen als er meer kijkers zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 03-07-2019 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag contact gehad met YouTube. Er was iemand ingelod op mijn account uit San Jose, CA, USA. Heel apart. Nu een 2-step verificatie toegevoegd en dat account verwijderd. Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren tijdens de stream morgen.

Vanmiddag gestreamd met modem direcht naar PC = geen disconnects.
Vanmiddag gestreamd met modem en router met een ander YouTube account = geen disconnects.

Ben benieuwd nu naar mijn eigen account.

Ik hou jullie op de hoogste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Brahiewahiewa schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:00:
[...]

Nee, dat doet YouTube niet. Prachtig topic overigens, ik blijf lekker meelezen d:)b

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-10 10:28
Verwijderd schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 01:14:
Vanmiddag contact gehad met YouTube. Er was iemand ingelod op mijn account uit San Jose, CA, USA. Heel apart. Nu een 2-step verificatie toegevoegd en dat account verwijderd. Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren tijdens de stream
Zou het kunnen komen dat je onlangs een VPN hebt gebruikt(naar USA)? Dan kan die inderdaad een andere locatie aangeven ;)

Super dat je geen disconnects meer hebt, een ander account was de oplossing?

[ Voor 7% gewijzigd door PEBKAC op 04-07-2019 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
DDoS attacks en DoS attacks kan je in je router logs zien.

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:08

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

sig69 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 03:01:
[...]

Nee, dat doet YouTube niet. Prachtig topic overigens, ik blijf lekker meelezen d:)b
Same here >:)

@Verwijderd Ik heb een aantal posts van jou ge-quote waar ik wat nuance aan toe wil brengen zodat je hopelijk begrijpt waarom bepaalde vragen vanuit Tweakers worden gesteld.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 22:22:
[...]

Probleemoplossing in je netwerk begint met alles 1 voor 1 uit te sluiten totdat het probleem verdwijnt. Er wordt niet aangegeven dat het in de computer zit. Ook wordt er niet beweerd dat het niet in de computer zit. De enige manier om erachter te komen is om het te testen. En dat is vervelend en ellendig |:(
Verwijderd schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:58:
[...]

Nog niet voorbij zien komen op dit topic, maar valt dan ook het netwerk weg? Of alleen de internetverbinding? Dit is een belangrijk verschil:
1. Als je niet meer op internet kan, maar wel intern netwerk hebt dan is de kans groot dat de internetverbinding de load niet goed aan kan
2. Als je hele interne netwerk niet meer bereikbaar is dan is je router over de flos en kan het probleem hier in zitten

Om dit te testen kan je een 2 ping tests starten vanaf je pc. Eentje naar www.nu.nl (deze is stabiel) en eentje naar het interne adres van je router (iets van 192.168.1.1 ofzo, moet je ff opzoeken).

Dus in 2 CMD-prompt vensters, per venster:
ping -t www.nu.nl
ping -t ip-adres-router
Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:36:
[...]

Maar ik heb net een nieuwe modem gekregen van de caiwaiy. En ik heb gisteren op Twitch gestreamd, hier deed die het wel??? Echt heel vreemd. Ik denk niet dat ik nog een modem van de caiwaiy ga krijgen. Hun zeggen dat het signaal goed is en dat is niet hun probleem, zeiden ze.
Dat het wel werkt met Twitch is nuttige informatie. Echter, met de vraagtekens aan het einde van je zin impliceer je dat wij dan wel het antwoord moeten weten. Ook nu is er weer iets afgevinkt, maar het probleem is niet gevonden.
Dat Caiway niks vind komt omdat de meeste helpdeskmedewerkers nog niet eens basiskennis van netwerken/TCP/IP hebben. Hun 'advies' zou ik dan ook aannemen, maar niks mee doen.
Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:51:
[...]

Denk dat dat niet het geval is, omdat als ik de kabel vanaf de router in de PC doe, geeft die precies hetzelfde probleem en wordt het internet van het hele huis verbroken, dus zonder kabel of met kabel vanaf de router naar de PC maakt hierbij niks uit. Het probleem blijft hetzelfde.
Wij kunnen niet in jouw huis kijken en daardoor kunnen we ook geen aannames maken over de fysieke aansluitingen. Als je zegt 'denk niet dat dat het geval is' dan is het niet getest. Niet getest = niet zeker weten. Dus alsjeblieft even testen en dan kan je aangeven: getest, en is niet het geval. Aannames zijn funest in IT land :P

Als je niet weet wat iets betekent, zoals ISP, dan is Google je grote vriend. Beetje zelf uitzoeken hoort er ook bij ;)

Sorry voor de rant, maar ik hoop wel dat je nu de reacties van de Tweakers wat beter begrijpt. Mocht je vragen hebben dan horen we het wel.

Edit: Was ik nog vergeten, maar een DDoS is niet 100% zeker weten niet. Internetproviders monitoren hierop en zouden je dit laten weten. Een DDoS is ook een gerichte aanval. Niet oneerbiedig bedoeld, maar met 500 viewers ben je geen grote vis en niet interessant genoeg hiervoor.

[ Voor 3% gewijzigd door The GUI op 05-07-2019 13:19 ]

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Pagina: 1