Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 17:33
Mijn vraag
Ik heb een probleem met mijn Iphone X, er staat in instellingen > Wifi dat deze verbonden is met mijn wifi maar rechtsboven in het beginscherm zie ik 4G staan, ook openen apps niet of heel traag.

Mijn vriendin heeft een Iphone 6S en daarbij werkt de wifi wel gewoon.
Ook op mijn laptop werkt de wifi wel gewoon.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Iphone X (IOS 12.3.1)
Iphone 6S (IOS 12.3.1)
HP Elitebook.

Ziggo internet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Iphone uit en aanzetten.
Iphone herstel netwerkinstellingen gedaan.

Graag hoor ik of iemand kan helpen!
Alvast bedankt!

PSN: Aramius1810

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

modem/router al een gereset ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
Ja al gedaan, geen effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:33

nelizmastr

Goed wies kapot

Schakel bluetooth eens uit, dan wifi uit en weer aan en probeer nogmaals.

Mijn iPad Pro wil soms ook niet verbinden met WiFi als bluetooth verbonden is.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!
^ @nelizmastr dat zou enkel moeten gebeuren als je persoonlijke hotspot aanstaat en er een apparaat mee verbonden is. Dan blijft je telefoon op 4G en zal niet naar WiFi schakelen.

@Aramius Wat staat er als je op de i tikt achter het wifi netwerk?
Krijgt ie toevallig geen IP of een 169.x.x.x adres? Of krijgt ie wel een normaal IP, maar geen DNS?
In het eerste geval krijgt je telefoon om de een of andere reden geen IP-adres van je modem/router, dan kan je de netwerkinstellingen van je iPhone eens resetten en anders verder kijken op modem/router.
In het tweede geval krijgt ie geen DNS mee of die werkt niet, zet hem handmatig naar iets als 1.1.1.1 of 8.8.8.8 en kijk wat ie doet. Last but not least kan een (VPN-)profiel hier mee fucken, heb je (VPN-)profielen geïnstalleerd staan? (Evt vanuit bedrijf?)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 11:04

Yor

Yor1313#2571

Ga eens naar instellingen--->mobiel netwerk en scroll naar beneden , staat daar WiFi assistentie aan?

Zo een rete irritante optie die bij een slechte wifiverbinding overgaat tot het gebruik van je 4G.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
@Yor @Aramius Ik heb er dus ook al jaren last van gehad, dagen was het goed, Ik dacht op een gegeven moment dat het in mijn backup zat (oude app ofzo)
Werkelijk alles geprobeerd en heel lang er maar mee moeten leven.

Tot dat ik dit WiFi assistentie ook eens uit gezet heb als suggestie van iemand hier geloof ik.
Nooit weer rare verschijnselen gehad. _/-\o_

Bij mij was het vooral bij het uit stand-by halen (oppakken en inloggen) van de iPhone x en 6s die ik heb. Het was dan gewoon 20 sec wachten op het verbinden met, of WiFi, of 4g, die assistent treuzelde zo erg, niets wou pakken. En dan openen van een site als ik dat te vlug deed, na het wakker worden vd iPhone, vergeet het maar, browser bleef blank.

Heel irritant, maar uit zetten die assistent en graag met ontslag ook. Of iig veel sneller zorgen voor een verbinding, als assistent 2.0 aantreed.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
Wellicht ook eens een softe reboot proberen, aan/uit en home knop tegelijkertijd ingedrukt houden, wachten tot phone herstart. X heeft wel geen homeknop anders eens googlen hoe wel te doen.
Heeft al wel eens problemen voor mij opgelost.
Heb je nog garantie, winkel waar gekocht ook eens bellen...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:33

nelizmastr

Goed wies kapot

WhatsappHack schreef op zondag 30 juni 2019 @ 01:15:
^ @nelizmastr dat zou enkel moeten gebeuren als je persoonlijke hotspot aanstaat en er een apparaat mee verbonden is. Dan blijft je telefoon op 4G en zal niet naar WiFi schakelen.
Mijn iPad heeft geen 4G en hotspot gebruik ik niet, dus het is gewoon een bug hoor :P

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aramius schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 18:16:
[...]

Ja al gedaan, geen effect.
WiFi assistentie uitvinken en herstarten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
Yor schreef op zondag 30 juni 2019 @ 02:38:
Ga eens naar instellingen--->mobiel netwerk en scroll naar beneden , staat daar WiFi assistentie aan?

Zo een rete irritante optie die bij een slechte wifiverbinding overgaat tot het gebruik van je 4G.
Stond inderdaad aan, uitgezet, telefoon uitgezet, geen effect helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
flip75 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 08:36:
Wellicht ook eens een softe reboot proberen, aan/uit en home knop tegelijkertijd ingedrukt houden, wachten tot phone herstart. X heeft wel geen homeknop anders eens googlen hoe wel te doen.
Heeft al wel eens problemen voor mij opgelost.
Heb je nog garantie, winkel waar gekocht ook eens bellen...?
Geen garantie meer, en soft reboot werkt ook niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
WhatsappHack schreef op zondag 30 juni 2019 @ 01:15:

Persoonlijke hotspot staat uit.

@Aramius Wat staat er als je op de i tikt achter het wifi netwerk?
Krijgt ie toevallig geen IP of een 169.x.x.x adres? Of krijgt ie wel een normaal IP, maar geen DNS?
192.168....DNS staat op automatisch, Subnetmasker: 255.255.255.0, router: 192.168.....

In het eerste geval krijgt je telefoon om de een of andere reden geen IP-adres van je modem/router, dan kan je de netwerkinstellingen van je iPhone eens resetten en anders verder kijken op modem/router.
In het tweede geval krijgt ie geen DNS mee of die werkt niet, zet hem handmatig naar iets als 1.1.1.1 of 8.8.8.8 en kijk wat ie doet. Last but not least kan een (VPN-)profiel hier mee fucken, heb je (VPN-)profielen geïnstalleerd staan? (Evt vanuit bedrijf?)
Ik heb geen VPN profielen aanstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aramius schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:14:
[...]

Geen garantie meer, en soft reboot werkt ook niet helaas.
WiFi/Bluetooth antenne defect denk ik(BT had je al uit staan ?)

'Garantie' is langer dan 2j btw, en kun je verhalen op de verkopende partij.
In NL heb je recht op een conform product, en dit defect is niet normaal in korte tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
Hackus schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:21:
[...]

WiFi/Bluetooth antenne defect denk ik(BT had je al uit staan ?)

'Garantie' is langer dan 2j btw, en kun je verhalen op de verkopende partij.
In NL heb je recht op een conform product, en dit defect is niet normaal in korte tijd
Bluetooth werkt zelf wel prima, maar als ik hem uitzet, helpt dat mijn wifi niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLflyer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-08 14:59
Al een keer geprobeerd om een webpagina te openen terwijl je mobiele data uit staat?
Zie je je telefoon als verbonden apparaat als je op je modem/router gaat kijken naar de IP leases?
Werkt je telefoon wel als hotspot? (m.a.w. heeft een ander apparaat wel internet terwijl je je telefoon als hotspot voor de mobiele data gebruikt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb je deze problemen alleen thuis trouwens of op alle WiFi-netwerken?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1