Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe pc build besteld, ben ik iets vergeten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• zar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-06 16:37
Beste tweakers,

Ik heb zojuist het volgende besteld wenslijst: Upgrade.
Mijn vraag is nu.. ben ik iets vergeten te bestellen of is dit zo wel compleet.

Ik vraag mij ook af of ik een pricewatch: NZXT Internal USB Hub of pricewatch: Noctua NA-SYC1 4-Pin Y-SPlit Cable (set van 2) nodig ga hebben om alles te connecten, of dat dat niet nodig zal zijn.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. :)

Beste antwoord (via zar op 29-06-2019 18:19)

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:00
Je kast wil 1 interne USB2.0 aansluiting-header van je moederbord
Je all-in-one wil ook 1 interne USB2.0 aansluiting-header van je moederbord.
Je moederbord heeft 2 interne USB2.0 aansluiting-headers, dus dat gaat prima.

De rest plugt in op je moederbord via andere manieren, dus dat is allemaal ook geen probleem.

Ik snap de vraag wel, want niet alle moederborden hebben 2 x USB2.0 headers erop zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Groentjuh op 29-06-2019 17:53 ]

Alle reacties

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-11 23:50
Ik had zelf toch op zijn minst een weekje gewacht op de aankondiging van de nvidia super lijn, amds nieuwe gpu lijn en de nieuwe ryzen cpu reeks. Tenzij je echt nu perse hardware moet hebben. Want anders heb je over een grofweg maandje een meer bang voor je buck systeem welke fabrikant je ook kiest. Komende maand gaat er een hoop gebeuren.

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-11 20:55
@zar ik mis een hoop vragen en antwoorden. Die stonden in de template, maar heb je verwijderd. Kun je die ook beantwoorden. Het is nu veel te algemeen namelijk en om een hoop vragen te voorkomen, is juist die template van belang.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

• zar
Skybullet schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 16:48:
Ik had zelf toch op zijn minst een weekje gewacht op de aankondiging van de nvidia super lijn, amds nieuwe gpu lijn en de nieuwe ryzen cpu reeks. Tenzij je echt nu perse hardware moet hebben. Want anders heb je over een grofweg maandje een meer bang voor je buck systeem welke fabrikant je ook kiest. Komende maand gaat er een hoop gebeuren.
Ik ben persoonlijk meer een intel en nvidia persoon dus amd cpu’s/gpus zijn voor mij geen optie. Maar idd de super GPU’s die binnenkort komen kunnen wel interessant zijn- echter de prijzen zullen sowieso hoger liggen dan de 2080 die ik nu heb besteld voor 800.00 euro. Ben bang dat als de super lijn uitkomt dat als marketing stunt de versies van nu juist niet zullen dalen maar iets zullen stijgen zodat het prijsverschil tussen de super en de normale minder lijkt en mensen voor de super gaan. En meer dan 800 euro neerleggen voor de gpu wil ik ook niet. Ik hoop dat ik er niet naast zit. Ik denk sowieso dat als de gpu prijzen gaan dalen dat het heel minimaal zal zijn (50/100eu max) dus voor die potentiële 100 euro besparing nog 2 weken wachten zie ik niet zitten, ook al heb ik geen haast. Edit: en mocht er echt een groot verschil in prijs komen dan kan ik gebruik maken van mijn herroepingsrecht en de gpu terug sturen en alsnog een super versie kopen hehe.

[ Voor 6% gewijzigd door zar op 29-06-2019 17:08 ]

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
Je voeding is overkill. Voor de rest moet je de vragen even beantwoorden want zo kunnen we geen goed advies geven.

• zar
NLMaca schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:05:
@zar ik mis een hoop vragen en antwoorden. Die stonden in de template, maar heb je verwijderd. Kun je die ook beantwoorden. Het is nu veel te algemeen namelijk en om een hoop vragen te voorkomen, is juist die template van belang.

[...]
Heyhey, ik heb idd die vragen verwijderd omdat het in dit geval niet relevant is voor mij. Het enige wat ik wil weten is of er niet gebrek zal zijn aan connections om alles te connecten. Welke info is er nog meer nodig voor dat? Dan voeg ik dat graag toe.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:56
Die vragen zijn niet interessant meer omdat de TS al bestelt heeft.

• zar
Arunia schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:13:
Die vragen zijn niet interessant meer omdat de TS al bestelt heeft.
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest wat mijn vraag is. Mijn vraag is eigenlijk of ik de pricewatch: NZXT Internal USB Hub of pricewatch: Noctua NA-SYC1 4-Pin Y-SPlit Cable (set van 2) of iets dergelijks nodig ga hebben om genoeg aansluitingen te hebben voor de hardware die ik besteld heb.. of dat alles wat ik besteld heb compleet genoeg is en dus geen extra's nodig zal hebben om te functioneren.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:24
Waarom denk je dat nodig te hebben?

Zou allemaal direct in je moederbord of voeding kunnen worden ingeplugd toch?

Mechwarrior Online: Flapdrol

• zar
haarbal schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:25:
Waarom denk je dat nodig te hebben?

Zou allemaal direct in je moederbord of voeding kunnen worden ingeplugd toch?
Ik heb minimale ervaring met pc's bouwen, heb het tot nu toe maar 1x gedaan en dat was samen met iemand. Ik wil voorkomen dat ik op de dag dat ik begin erachter kom dat ik niet genoeg aansluiting op het mob heb bijvoorbeeld en dat ik dan moet wachten tot de volgende dag. Vandaar dat ik besloot het hier even te vragen. Ik wil gewoon zeker weten dat ik alles heb wat ik nodig heb om elk onderdeel correct aan te sluiten.

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-11 20:55
zar schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:17:
[...]

Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest wat mijn vraag is. Mijn vraag is eigenlijk of ik de pricewatch: NZXT Internal USB Hub of pricewatch: Noctua NA-SYC1 4-Pin Y-SPlit Cable (set van 2) of iets dergelijks nodig ga hebben om genoeg aansluitingen te hebben voor de hardware die ik besteld heb.. of dat alles wat ik besteld heb compleet genoeg is en dus geen extra's nodig zal hebben om te functioneren.
Het gaat er niet altijd om wat relevant is voor jou, maar kan mogelijk wel relevant zijn voor degene die je willen helpen. Als jij intern 10 usb sticks erin wil hebben, kan die interne usb van belang zijn. Juist daarom is zoveel mogelijk informatie van belang.

Ok, kort antwoord:

Geheugen: wordt mogelijk niet ondersteund door je moederbord: Komt niet voor in de support lijst:
https://dlcdnets.asus.com...F_Gaming_QVL_20190109.pdf
probeer altijd geheugen te kiezen wat ondersteund wordt. Mogelijk moet je wat spelen met je voltages om het perfect werkend te krijgen.
*Note: het kan zijn dat je dit moet doen. Als je mazzel hebt werkt het gewoon out of the box

kabelsplitter: was niet nodig geweest
usb intern: was niet nodig geweest
voeding: is overkill en ook al weer 2 jaar oud. Ik had voor een 650W en nieuwer type gekozen.

Dus wat mis je nog: een windows home/pro licentie

Acties:
  • Beste antwoord

• Groentjuh

De rest plugt in op je moederbord via andere manieren, dus dat is allemaal ook geen probleem.

Ik snap de vraag wel, want niet alle moederborden hebben 2 x USB2.0 headers erop zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Groentjuh op 29-06-2019 17:53 ]

• zar
Groentjuh schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:53:

Top dan hoef ik me daar niet druk om te maken, thanks for the info :)

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:24
Groentjuh schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:53:
USB 3.0 toch?

Mechwarrior Online: Flapdrol

• zar
NLMaca schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:45:
[...]

Het gaat er niet altijd om wat relevant is voor jou, maar kan mogelijk wel relevant zijn voor degene die je willen helpen. Als jij intern 10 usb sticks erin wil hebben, kan die interne usb van belang zijn. Juist daarom is zoveel mogelijk informatie van belang.

Ok, kort antwoord:

Geheugen: wordt mogelijk niet ondersteund door je moederbord: Komt niet voor in de support lijst:
https://dlcdnets.asus.com...F_Gaming_QVL_20190109.pdf
probeer altijd geheugen te kiezen wat ondersteund wordt. Mogelijk moet je wat spelen met je voltages om het perfect werkend te krijgen.
*Note: het kan zijn dat je dit moet doen. Als je mazzel hebt werkt het gewoon out of the box

kabelsplitter: was niet nodig geweest
usb intern: was niet nodig geweest
voeding: is overkill en ook al weer 2 jaar oud. Ik had voor een 650W en nieuwer type gekozen.

Dus wat mis je nog: een windows home/pro licentie
Oh damm die ram zag ik niet aankomen..maar als ik mij niet vergis bestaat de MOB supported ram list uit geteste exemplaren dus zoals je al zegt is de kans alsnog vrij groot dat het gewoon moet werken. Windows heb ik een licentie gelinked aan mijn microsoft account dus als ik daar op inlog moet dat goed komen denk ik. Thanks for the heads-up :)

• Groentjuh
Ook inderdaad USB3.0 voor de front-panel. Die USB2.0 is voor LEDs en diverse andere ingebouwde dingetjes.
Pagina: 1