Vast in BIOS ultility EZ mode

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirteweetniks
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-12-2023
Mijn laptop zit vast in de BIOS utility EZ mode. Gelijk zodra ik de laptop opstart kom ik in de bios ez mode, en kan ik niks meer. Save en exit werkt niet, opnieuw opstarten werkt niet, default settings werkt niet en bij het boot menu zegt hij "the system cannot find any bootable devices."

Na wat te zoeken zegt het internet dat dit te maken heeft met mijn harde schijf. Inmiddels heb ik een USB met een windows 10 recovery, maar ik zou geen idee hebben wat ik hier mee zou moeten.

Het is een ASUS VivoBook S S510UN-BQ194T met windows 10.

Kan iemand mij uit de brand helpen?

Beste antwoord (via mirteweetniks op 29-06-2019 20:48)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Dit krijg je als er geen boot device gevonden kan worden. Als er geen bron meer te vinden is om van op te starten duikt een computer direct de UEFI in.

Oplossing: inleveren voor garantie en laten repareren. Schijf is stuk of maakt geen goed contact meer

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-06 19:25

Edgarz

Tweako-active since1986

Lijkt op een hardware/moederbord probleem. Ik zou je vraag stellen aan Asus: https://www.asus.com/nl/support/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-06 21:16
Je laptop is (volgens mij) nog aardig nieuw. Ik zou even checken of je nog garantie hebt en contact opnemen met de winkel waar je het gekocht hebt.

Verder lijkt het mij een kapotte SSD/HDD

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Dit krijg je als er geen boot device gevonden kan worden. Als er geen bron meer te vinden is om van op te starten duikt een computer direct de UEFI in.

Oplossing: inleveren voor garantie en laten repareren. Schijf is stuk of maakt geen goed contact meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 21:21
Probeer een andere sata kabel in een andere slot voordat je je moederbord terug brengt. Je hardeschijf/SSD bedoel ik :P

[ Voor 15% gewijzigd door legendareN op 29-06-2019 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
legendareN schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:19:
Probeer een andere sata kabel in een andere slot voordat je je moederbord terug brengt. Je hardeschijf/SSD bedoel ik :P
Wordt lastig met een laptop dus ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 21:21
RGAT schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:23:
[...]

Wordt lastig met een laptop dus ;)
Ohoh, verkeerd gelezen :'( :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirteweetniks
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-12-2023
Even een #update: Omdat ik eigenwijs ben heb ik windows opnieuw geinstalleerd (wat trouwens opeens wel op de harde schijf kon) en nu werkt hij weer en ook bij herstarten gaat hij niet meer naar BIOS. Ik heb geen idee wat er nou mis was, hebben jullie een idee?

(Ik heb overigens wel een mailtje naar de leverancier gedaan, just in case het weer fout gaat. Zo eigenwijs ben ik dan ook weer niet :p )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

klinkt alsof de EFI partitie niet meer te vinden was, dan vindt-ie geen bootloader om het OS te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1322728

Ik heb dit ook al 3x gehad met mijn Asus x56ua... Eerste 2x kwam het doordat ik hem liet vallen maar was er na een paar dagen niets meer aan de hand, de 3e keer haalde ik hem uit mijn tas en hij is nu al 5 dagen in bios ez mode... Ik laat hem nu helemaal leeglopen en kijken wat er dan gebeurt
Pagina: 1