Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe problematisch is een (tweedehands) 2015-2018 Mac kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Zie titel. Enigszins cryptisch wellicht maar ik zal hem toelichten.

Ik ben in de markt voor een nieuwe Mac. Gamepc is zo goed als de deur uit evenals een mid 2012 MacBook Pro. Prachtig apparaat natuurlijk maar zo zwaar als je schoonmoeder ;w Heb nu een Huawei Matebook 13 gekocht maar merk al dat dat hem niet gaat worden. Matige accuduur & nog matigere touchpad. Wat dat betreft zijn Macbooks onovertroffen.

Echter, ik weet niet zo goed wat ik aan moet met alle recalls/replacement programs etc etc. Schijnbaar zijn alle Macs na het 2015 model voorzien van de beroemde butterfly keys. Heb er ff op getikt en vind het eigenlijk prima wegtikken maar daar kunnen dus problemen bij optreden.

Zou graag zoiets als deze willen kopen: https://macvoorminder.nl/...hz-i7-16gb-256gb-ssd-2017

Meer dan prima specs en nog Apple Care tot April 2020. Maar goed, de verschillende programs houden me dus nogal tegen om deze aankoop echt door te zetten.

Wat zouden jullie doen? Gewoon de knoop doorhakken en dit model kopen? Of toch wachten tot bijvoorbeeld de keynote in September want dan komt er schijnbaar een redesign.

Tesla M3LR '21

Alle reacties

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die programs zijn juist een pluspunt.
Andere fabrikanten laten vaak niets van zich horen als er een (fabrieks)defect wordt gevonden.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Juup schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:20:
Die programs zijn juist een pluspunt.
Andere fabrikanten laten vaak niets van zich horen als er een (fabrieks)defect wordt gevonden.
Klopt, dat is ook zo. Maar ik vind het wel vrij slecht dat zelfs een model update van de MacBook Pro (het 2019 model) ook al aan de lijst van toetsenbord problemen is toegevoegd.

Tesla M3LR '21

• zap8
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-10 19:03

zap8

do ya wanna bump

Als er een nieuwe Macbook met redesign komt zal die ongetwijfeld nog weer duurder worden. Dus tenzij je diepe zakken hebt gewoon kopen wat je nu nodig hebt. Daarbij verwacht ik niet dat Apple nu opeens met betere butterlfy toestenborden komt.

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-11 17:28
Die toetsenborden lijkt mij niet iets om nou echt wakker van te liggen.
Mijn 2016 model heeft een nieuw letterplankje gekregen, en typt sindsdien als een zonnetje.

Dat is inmiddels ongeveer anderhalf jaar geleden.

Alles kan uiteindelijk kapot, ook een tank.
Maar zo’n vaart zal het vast niet lopen.

(De 2016 modellen waren volgens het internet de meest erge slachtoffers)