Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
6maanden geleden ben ik begonnen bij bedrijf A en sinds vorige maand ben ik begonnen bij bedrijf B. Alleen zijn beide bedrijven concurrenten van elkaar. Nu hebben beide bedrijven hier problemen en dit word niet gewaardeerd. Maar contractueel gezien mag dit (want er staat niks in over werken bij een concurrent alleen geheimhoudingsplicht).

Nu zijn ze erachter gekomen dat ik bij beide werk en word bij beide bedrijven gedreigd de contracten per direct te beëindigen als ik niet stop bij de ander.

Mag dit geeist worden van ze?

Beste antwoord (via Ardana op 01-07-2019 22:30)

Verwijderd

Topicstarter
Heb het antwoord al gevonden, blijkt dat de RB verzekering toch in het weekend bereikbaar is.

Aangezien het niet is opgenomen in een CAO of contract mag het, zolang niemand er hinder ondervind en ik mij aan de geheimhoudingsplicht kan houden van beide partijen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2019 14:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:55
Wat voor werk doe je?
bijzonder tegenwoordig trouwens, een contract zonder concurrentiebeding.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt eraan wat in je cao/contract staat. Vaak is in de Cao opgenomen dat je nevenwerkzaamheden (2e baan, of zelfs bepaald vrijwilligerswerk) alleen mag na schriftelijke toestemming van de werkgever.
Ze kunne bv voorkomen dat jij in het weekend een 2e baan neemt.. Of consulentie werk buiten je gewonen baan doet.. Zelf als het niet gerelateerd is aan je juidige werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• issari
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Tens schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:02:
Wat voor werk doe je?
bijzonder tegenwoordig trouwens, een contract zonder concurrentiebeding.
Neem nou aan dat op bij de Maccie en Burgerking werkt. Die hebben geen concurrentiebeding. Verder kunnen ze zonder een concurrentiebeding ook niets eisen, anders zou het zaakje bij de kantonrechter aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:02:
Ligt eraan wat in je cao/contract staat. Vaak is in de Cao opgenomen dat je nevenwerkzaamheden (2e baan, of zelfs bepaald vrijwilligerswerk) alleen mag na schriftelijke toestemming van de werkgever.
Ze kunne bv voorkomen dat jij in het weekend een 2e baan neemt.. Of consulentie werk buiten je gewonen baan doet.. Zelf als het niet gerelateerd is aan je juidige werk.
Staat er niet in, heb het helemaal doorgelezen zat alleen een geheimhoudingsplicht in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Het ligt er volkomen aan wat je doet. Als je vakken vult bij een supermarkt zie ik geen probleem. Zit je bij beide in het management team dan is er duidelijk wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:52

drooger

Falen is ook een kunst.

Het helpt als je het ook wat minder vaag maakt.

Ben je nu freelancer of gedetacheerde bij de twee bedrijven?
Wat voor sector?
Gaat dit om een echte baan of bijbaantjes?
Hoe belangrijk zijn die bedrijven voor je?
Heb je nog wenselijke alternatieven mochten beide partijen je weigeren, of kan je dit niet riskeren?
Hoezo is dit niet ter sprake gekomen bij voor en/of tijdens het accepteren van contract bij bedrijf B?

Als er niks in je contract/cao/personeelshandboek (of welk ander document dat je ondertekend of geaccepteerd hebt) staat over concurrentiebeding, dan is nog altijd de kans aanwezig dat het hiermee verrijkt gaat worden in de (nabije) toekomst.

Ik zou het netjes proberen op te lossen en vooral transparant communiceren met beide bedrijven.
Nadeel wel is dat je al met 1-0 achter staat, omdat je reeds verzaakt hebt transparant te communiceren.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Los van of ze dit mogen eisen: vind je het zelf een goed idee om bij beide bedrijven de verstandhouding te verstoren?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het antwoord al gevonden, blijkt dat de RB verzekering toch in het weekend bereikbaar is.

Aangezien het niet is opgenomen in een CAO of contract mag het, zolang niemand er hinder ondervind en ik mij aan de geheimhoudingsplicht kan houden van beide partijen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2019 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:36
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 14:23:
Bedankt dat je het ook met ons deelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

en word bij beide bedrijven gedreigd de contracten per direct te beëindigen als ik niet stop bij de ander.

Mag dit geeist worden van ze?
Zomaar een contract beëindigen omdat ze iets niet leuk vinden, iets wat ze niet contractueel hebben afgesproken, gaat niet zonder meer lukken. Maar als je op een tijdelijk contract zit (of: Als ZZP-er) dan kunnen ze de relatie zonder meer zomaar beëindigen. Ze kunnen het dus niet eisen als in: Afdwingen date jij iets kiest, maar ze kunnen wel hun eigen plan trekken zonder jou daarin....
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 14:23:
En?

[ Voor 16% gewijzigd door naitsoezn op 29-06-2019 14:25 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Gezien het antwoord van de TS en het markeren van @Verwijderd zijn reactie als beste antwoord, sluit ik het topic. Weinig discussiewaarde over :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.