Hallo,
ik zit al een tijdje met dit probleem. Ik heb al van alles vervangen (kom ik zo op terug) maar het blijkt toch niet het probleem op te lossen.
Zodra ik nu opstart krijg ik deze melding;
The following channel did not pass CPU memory test.
Please remove the memory then plug again.
Channel B.
Het begon allemaal een tijd terug toen mijn PC soms niet opstartte, hij klikte en deed niets. Geen piepjes of zo, meer een zachte klik op herhaling.
Soms, na 20-30 x opnieuw opstarten, liep hij ineens wel door en dan werkte hij wel goed. (Dit resulteerde in de PC 24/7 aanlaten - ook niet ideaal)
Ik heb toen op advies mijn voeding vervangen, dit hielp niets.
Daarna heb ik maar mijn moederbord vervangen. Hier alles weer opnieuw opgezet, RAM e.d. ook en toen begon hij dus met dit verhaal. "Please remove the memory then plug again. Channel B." Dus ik heb die RAM stick verwijderd. Toen liep hij wel goed door.
Ik heb toen nieuwe RAM besteld. Deze gekregen en geinstalleerd.
Wederom hetzelfde verhaal. "Please remove the memory then plug again.Channel B."
Ik kan hem dus doorklikken dat hij wel goed laadt, alleen heb ik dan maar de helft (8 GB) RAM zoals Windows aangeeft, maar in elke test geeft hij wel aan dat er 16GB in zit.
Hier wat gegevens van CPU-Z.

Ik weet dus nu niet meer waar ik het zoeken moet.
De bios is op de meest recente update.
Ik heb dus zover moederbord, RAM en voeding vervangen.
Iemand enig idee?
Alvast bedankt.
ik zit al een tijdje met dit probleem. Ik heb al van alles vervangen (kom ik zo op terug) maar het blijkt toch niet het probleem op te lossen.
Zodra ik nu opstart krijg ik deze melding;
The following channel did not pass CPU memory test.
Please remove the memory then plug again.
Channel B.
Het begon allemaal een tijd terug toen mijn PC soms niet opstartte, hij klikte en deed niets. Geen piepjes of zo, meer een zachte klik op herhaling.
Soms, na 20-30 x opnieuw opstarten, liep hij ineens wel door en dan werkte hij wel goed. (Dit resulteerde in de PC 24/7 aanlaten - ook niet ideaal)
Ik heb toen op advies mijn voeding vervangen, dit hielp niets.
Daarna heb ik maar mijn moederbord vervangen. Hier alles weer opnieuw opgezet, RAM e.d. ook en toen begon hij dus met dit verhaal. "Please remove the memory then plug again. Channel B." Dus ik heb die RAM stick verwijderd. Toen liep hij wel goed door.
Ik heb toen nieuwe RAM besteld. Deze gekregen en geinstalleerd.
Wederom hetzelfde verhaal. "Please remove the memory then plug again.Channel B."
Ik kan hem dus doorklikken dat hij wel goed laadt, alleen heb ik dan maar de helft (8 GB) RAM zoals Windows aangeeft, maar in elke test geeft hij wel aan dat er 16GB in zit.
Hier wat gegevens van CPU-Z.

Ik weet dus nu niet meer waar ik het zoeken moet.
De bios is op de meest recente update.
Ik heb dus zover moederbord, RAM en voeding vervangen.
Iemand enig idee?
Alvast bedankt.