Toon posts:

Opstarten stopt bij bios shortcut

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
De stroom is uitgevallen en nu ik mijn pc wil opstarten stopt het bij een scherm waar mijn moederbord merk opstaat en de sneltoetsen voor naar de bios te gaan.
Ik heb dit probleem overlaatst nog eens gehad en toen naar een technicus geweest.
Die zei dat er sertings veranderd waren.
Kan dit zelf opgelost worden want heb toen 88 euro moeten betalen.
Ps: ben niet echt een pc kenner

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:59
Welke onderdelen zitten er in de pc en heb je een foto van waar hij hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
onderdelen
videokaart: Dual-x R9 270X
geheugen: ADATA permier pro sp900
1Tb geheugendrive
voeding: coolermaster G650M
processor: i5-4460
Moederbord: Asus B85-pro gamer

Voor de foto gewoon waar de pc staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:10
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:59:
Voor de foto gewoon waar de pc staat?
Nee, van het scherm waar hij blijft hangen :)

Waarschijnlijk moet je in de bios de bootvolgorde opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/65424727_201035127493639_7888021950969151488_n.jpg?_nc_cat=110&_nc_oc=AQkkofp72EjtTp21N8KWXCR4fv0nslwv38CeT8le4x_wCILGgD2PllnvAEsl9SCUm5gsOgvO0pHRqjYfRNwPgNKZ&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=8775fa0342271e462d553907824c22fe&oe=5D81B79E

Sneltoetsen werken wel niet naar de BIOS

[ Voor 202% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2019 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quadrofource
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-09 07:32
Je zou kunnen kijken of als je de kabels van de hardeschijf en ssd loskoppelt of de pc dan wel voorbij dit scherm komt. Is dit het geval dan is een van de twee waarschijnlijk aan het overlijden of al deels overleden.

AMD Ryzen 9 7900X3D + RX 9070 + 32GB DDR5 @ 5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de geheugen kaarten zijn beide nog in orde scherm verandert niet met het losmaken ervan
quadrofource schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 11:21:
Je zou kunnen kijken of als je de kabels van de hardeschijf en ssd loskoppelt of de pc dan wel voorbij dit scherm komt. Is dit het geval dan is een van de twee waarschijnlijk aan het overlijden of al deels overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

BIOS instellingen kunnen in de war zijn geraakt. Wellicht is je CMOS batterijtje een beetje leeg. Heeft die deskundoloog er toen ook een nieuwe knoopcel in gezet voor die 88 euri?

Je kunt de BIOS naar defaults resetten door even een jumpertje te verzetten. Zie blz. 1-10) van het manual. Dan kijken of je het BIOS weer inkomt.

https://dlcdnets.asus.com...PLUS/E8452_B85_Series.pdf

Edit: @Verwijderd Blijkt een gewone en een 'gamer' versie te zijn. Ik had het manual van de gamer versie gepakt maar jij noemt alleen de gewone aanduiding. Link en pag. nr. aangepast.

[ Voor 24% gewijzigd door CaptJackSparrow op 29-06-2019 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is wel een gamer versie excuseer.
Net gebeld met de technicus hij had iets gedaan met de opstartregisters en dat loste het probleem op.C.
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 11:59:
BIOS instellingen kunnen in de war zijn geraakt. Wellicht is je CMOS batterijtje een beetje leeg. Heeft die deskundoloog er toen ook een nieuwe knoopcel in gezet voor die 88 euri?

Je kunt de BIOS naar defaults resetten door even een jumpertje te verzetten. Zie blz. 1-10) van het manual. Dan kijken of je het BIOS weer inkomt.

https://dlcdnets.asus.com...PLUS/E8452_B85_Series.pdf

Edit: @Verwijderd Blijkt een gewone en een 'gamer' versie te zijn. Ik had het manual van de gamer versie gepakt maar jij noemt alleen de gewone aanduiding. Link en pag. nr. aangepast.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2019 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

OK. Hier weer de 'originele' versie.

Je kunt de BIOS naar defaults resetten door even een jumpertje te verzetten. Zie blz. 1-18 van het manual. Dan kijken of je het BIOS weer inkomt.

https://dlcdnets.asus.com...er_guide_for_web_only.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb het net uitgevoerd. Geraak nog altijd niet in de bios blijf bij dat opstartscherm zitten.
Weet niet dat het handig is maar altijd als ik de PC terug afzet geeft het scherm een groene flits
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:04:
OK. Hier weer de 'originele' versie.

Je kunt de BIOS naar defaults resetten door even een jumpertje te verzetten. Zie blz. 1-18 van het manual. Dan kijken of je het BIOS weer inkomt.

https://dlcdnets.asus.com...er_guide_for_web_only.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2019 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 11:18:

Sneltoetsen werken wel niet naar de BIOS
Wat bedoelde je hiermee? Wat voor sneltoetsen? Kun je op de een of andere manier vaststellen dat je toetsenbord werkt en toetsaanslagen door de PC verwerkt worden? Als dat nl. niet zo is kun je daarom niet je BIOS in komen. Eerst andere USB poort proberen of voor de zekerheid een ander tobo als je dat tot je beschikking hebt. Het mobo heeft ook een PS/2 aansluiting. Dus kun je die ook proberen als je daar een tobo voor hebt of een geschikt verloopje. Of gebruik je nu PS/2?

Die groene flits durf ik zo gauw niets van te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedoel met de sneltoetsen de F2 en Del. Ik weet niet hoe ik kan zien dat de toetsaanslagen verwerkt worden, heb wel andere usb poorten geprobeerd. Heb op het moment 2 schermen aangesloten en eens verwisseld van aansluiting. Morge komt er iemand dat ik ken eens kijken. Bedankt voor de hulp alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:06
@Verwijderd Numlock lampje gaat aan en uit als je er op typt. dan kan je zien of het Tbord het doet.
Als die het doet...probeer je f2 en evt del, 1 van die 2 zal moeten pakken

lukt dat niet....
Dan
Minimaal componenten aansluiten, cpu, 1 ram en power. laat de usb's, sata(hdd'ssd) en videokaart er eens uit. voer de reset uit van je bios, zoals de handleiding van je mbord aangeeft.
na dat gedaan te hebben. kan je het proberen op te starten.

Wat ook nog wel eens wil helpen, met minimale componenten.
haal de stroom er uit, en het batterijtje, druk een paar keer op de power knop, en wacht even, doe dan de stroom er weer op, en start hem op. lukt het dan om in de bios te komen met f2 of del?.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alles geprobeerd. Geraak niet in de bios.
ik kan het toetsenbord gebruiken voor de eerste 5 sec en dan reageert het niet meer.
Mel33 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 14:22:
@Verwijderd Numlock lampje gaat aan en uit als je er op typt. dan kan je zien of het Tbord het doet.
Als die het doet...probeer je f2 en evt del, 1 van die 2 zal moeten pakken

lukt dat niet....
Dan
Minimaal componenten aansluiten, cpu, 1 ram en power. laat de usb's, sata(hdd'ssd) en videokaart er eens uit. voer de reset uit van je bios, zoals de handleiding van je mbord aangeeft.
na dat gedaan te hebben. kan je het proberen op te starten.

Wat ook nog wel eens wil helpen, met minimale componenten.
haal de stroom er uit, en het batterijtje, druk een paar keer op de power knop, en wacht even, doe dan de stroom er weer op, en start hem op. lukt het dan om in de bios te komen met f2 of del?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heb je zowel USB 2 als USB 3 poorten geprobeerd voor het tobo?

Heb je PS/2 geprobeerd voor het tobo?

Heb je ook, zoals op de eerder gerefereerde pagina staat, het batterijtje even verwijderd en dan het CMOS gecleared?
Pagina: 1