Voor een neefje heb ik de vraag gekregen om een PC te bouwen. Nu is het bouwen het probleem niet, maar de onderdelen in het optimale prijs/prestatie budget heb ik niet allemaal even helder voor de geest. Ik heb momenteel een build in gedachten, en wil deze graag even ter discussie stellen om te zien of er optimalisaties zijn. Mijn start is de laatste BBG geweest, en vanaf daar ben ik verder gaan puzzelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
School werk. Simulator games zoals Farming Simulator 2019, Euro truck simulator 2. Verder de wens om gameplay op te kunnen nemen om later te kunnen uploaden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Totale kosten rond de €500-550. Komt niet op een euro meer of minder uit, minder mag altijd. De hieronder genoemde prijzen zijn niet de minimale pricewatch prijzen maar prijzen van 2 winkels waar ik doorgaans koop.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, monitor, toetsenbord en muis hoeven niet meegenomen te worden in de prijs.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Redelijke CPU, SSD voor OS, normale HDD voor games+opnames+schoolwerk. Verder nog een DVD speler (is besproken en door de redelijk lage prijs <€20,- was de wens om deze op te nemen).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Indien mogelijk een oog voor energie gebruik en toekomst gericht. (Ik verwacht dat de games die nu voor ogen zijn in de komende jaren vervangen worden door nieuwe/andere games.)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag commentaar/advies/bevestiging over de gekozen onderdelen.
De build zoals ik deze nu voor ogen heb is:
CPU: AMD Ryzen5 1600 €115,-
Mobo: Asus Prima A320M-K €45,-
Geheugen: G.Skill F4-2400C15D-8GNT €39,-
Voeding: Be Quiet! Pure Power 11 400W €55,-
Kast: Fractal Design Core 1000 USB3.0 €43,-
Videokaart: Inno3D GTX1650 Twin X2 OC €156,-
HDD1: Crucial BX500 SSD 240GB €29,-
HDD2: WD Blue 3,5" 1TB €40,-
Liteon IHAS124 DVD-Brander €16,-
Totaal nu: €538,-
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
School werk. Simulator games zoals Farming Simulator 2019, Euro truck simulator 2. Verder de wens om gameplay op te kunnen nemen om later te kunnen uploaden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Totale kosten rond de €500-550. Komt niet op een euro meer of minder uit, minder mag altijd. De hieronder genoemde prijzen zijn niet de minimale pricewatch prijzen maar prijzen van 2 winkels waar ik doorgaans koop.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, monitor, toetsenbord en muis hoeven niet meegenomen te worden in de prijs.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Redelijke CPU, SSD voor OS, normale HDD voor games+opnames+schoolwerk. Verder nog een DVD speler (is besproken en door de redelijk lage prijs <€20,- was de wens om deze op te nemen).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Indien mogelijk een oog voor energie gebruik en toekomst gericht. (Ik verwacht dat de games die nu voor ogen zijn in de komende jaren vervangen worden door nieuwe/andere games.)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag commentaar/advies/bevestiging over de gekozen onderdelen.
De build zoals ik deze nu voor ogen heb is:
CPU: AMD Ryzen5 1600 €115,-
Mobo: Asus Prima A320M-K €45,-
Geheugen: G.Skill F4-2400C15D-8GNT €39,-
Voeding: Be Quiet! Pure Power 11 400W €55,-
Kast: Fractal Design Core 1000 USB3.0 €43,-
Videokaart: Inno3D GTX1650 Twin X2 OC €156,-
HDD1: Crucial BX500 SSD 240GB €29,-
HDD2: WD Blue 3,5" 1TB €40,-
Liteon IHAS124 DVD-Brander €16,-
Totaal nu: €538,-