Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-06 16:37
Beste tweakers,

Ik ga volgende week beginnen aan mijn nieuwe build: gallery: zar

Ik maak mij alleen een beetje zorgen of deze build wel gaat lukken. Past de asus rog rtx 2080 OC in de h500i case van nzxt, als ik de nzxt kraken x62 erbij gebruik (aan de voorkant niet de bovenkant).

Ik vraag mij af of de kraken x62 radiator niet in de weg zal zitten van de rtx 2080 en als het wel past, is er dan nog wel een beetje ruimte over zodat de GPU niet praktisch tegen de radiator aan zit? (i.v.m temps)

Ik hoop dat iemand mij kan informeren of dit zal passen.

Gr Zar

[ Voor 10% gewijzigd door zar op 29-06-2019 01:45 ]

Beste antwoord (via zar op 29-06-2019 09:55)

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:51
zar schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 09:40:
[...]

Hmm de 700i is niet helemaal mijn ding en die komt ook niet inclusief de hue+ ondanks de meerprijs dus die zie ik niet zo zitten haha. Maar als je zegt dat het qua temperatuur amper verschil uitmaakt of die nou 2 of 5 cm van de radiator afzit.. dan denk ik dat ik het maar gewoon zo ga doen met de h500i :). Is het dan slimmer om de rad-fans aan de kant van de gpu te plaatsen of beter aan de andere kant van de radiator? (Push vs pull)
Prima keuze. Ik zou de fans gewoon push zetten, dus tussen je radiator en case als zal het voor temperatuur ook niet heel veel moeten uitmaken. Kan wel makkelijker zijn met monteren op deze manier.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:54
Je weet dat je dit vrij simpel uit kunt rekenen/opzoeken?

Lengte van de GPU mag niet langer zijn dan de kast z'n GPU Clearance.
Diepte van de radiator mag niet groter zijn dan de kast z'n max Radiator diepte.
Als er bij één van de 2 centimeters overblijven, past alles en je weet ook hoeveel ruimte er tussen zit.

Al deze info moet vrij simpel de vinden zijn de op product specificatie pagina's.
Succes :)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zar
Heyhey, bedankt voor je antwoord. Sorry beetje noob van mij dit, ik heb inderdaad ner even op de productpaginas gekeken en zie het volgende voor de case: GPU Clearance: Up to 381mm
CPU Cooler: Up to 165mm
Front Radiator: 60mm. Voor de nzxt kraken x62 zijn de afmetingen: Hoogte 143mm
Breedte 315mm
Diepte 30mm. Klopt deze berekening dan? 60mm+381mm= 441mm. Kraken diepte =30mm gpu lengte = 300mm totaal = 33cm vs 44.1xm ruimte —> 11.1cm ruimte over tussen de radiator en de gpu. Dit lijkt me wel erg veel namelijk maar als dat klopt zou het perfect zijn. Gr Zar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
Je kast is 428 mm breed, je grafische kaart 300. dan heb je inderdaad ongeveer 12cm om je radiator in te proppen. Past makkelijk, die kast is vrij groot.

Je hebt wellicht ook gezien dat er bij de foto's van de kast dezelfde koeler in zit en dat er best wat ruimte tussen zit?

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
zar schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 07:47:
Heyhey, bedankt voor je antwoord. Sorry beetje noob van mij dit, ik heb inderdaad ner even op de productpaginas gekeken en zie het volgende voor de case: GPU Clearance: Up to 381mm
CPU Cooler: Up to 165mm
Front Radiator: 60mm. Voor de nzxt kraken x62 zijn de afmetingen: Hoogte 143mm
Breedte 315mm
Diepte 30mm. Klopt deze berekening dan? 60mm+381mm= 441mm. Kraken diepte =30mm gpu lengte = 300mm totaal = 33cm vs 44.1xm ruimte —> 11.1cm ruimte over tussen de radiator en de gpu. Dit lijkt me wel erg veel namelijk maar als dat klopt zou het perfect zijn. Gr Zar
Er moeten nog fans op je radiator, dus die dikte moet je er nog bij optellen. Met standaard 25mm dikte fans zit je dus op een totale AIO dikte van 55mm.

Zou prima moeten passen, zie ook: https://pcpartpicker.com/b/P9LJ7P

Overigens klopt je berekening niet. Je hebt max 381mm voor je GPU, maar dat is dus zonder front fan of AIO ter hoogte van je GPU. Jij gaat dat je X62 monteren, dus hou je 381-55mm over voor de lengte van je GPU. En dan zal de boel vrijwel tegen elkaar aan zitten. Maar kennelijk is je GPU 300mm dus hou je zo'n 25mm over.

[ Voor 16% gewijzigd door Wekko306 op 29-06-2019 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Wekko306 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 09:09:
[...]

Er moeten nog fans op je radiator, dus die dikte moet je er nog bij optellen. Met standaard 25mm dikte fans zit je dus op een totale AIO dikte van 55mm.

Overigens klopt je berekening niet. Je hebt max 381mm voor je GPU, maar dat is dus zonder front fan of AIO ter hoogte van je GPU. Jij gaat dat je X62 monteren, dus hou je 381-55mm over voor de lengte van je GPU. En dan zal de boel vrijwel tegen elkaar aan zitten. Maar kennelijk is je GPU 300mm dus hou je zo'n 25mm over.
oh damm.. goed punt, dus eigenlijk kan ik beter een andere case halen dan denk ik? 3cm lijkt me niet echt goed voor de koeling van zowel de gpu als de radiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
zar schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 09:32:
[...]
oh damm.. goed punt, dus eigenlijk kan ik beter een andere case halen dan denk ik? 3cm lijkt me niet echt goed voor de koeling van zowel de gpu als de radiator.
Het past, dus ik zou me er niet zo druk om maken. Het zal sowieso geen enorme negatieve impact hebben op je temperaturen. Je kan natuurlijk ook voor een H700i gaan als je de looks mooi vindt, maar dan zit je met nog meer interne loze ruimte die je niks oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Wekko306 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 09:35:
[...]

Het past, dus ik zou me er niet zo druk om maken. Het zal sowieso geen enorme negatieve impact hebben op je temperaturen. Je kan natuurlijk ook voor een H700i gaan als je de looks mooi vindt, maar dan zit je met nog meer interne loze ruimte die je niks oplevert.
Hmm de 700i is niet helemaal mijn ding en die komt ook niet inclusief de hue+ ondanks de meerprijs dus die zie ik niet zo zitten haha. Maar als je zegt dat het qua temperatuur amper verschil uitmaakt of die nou 2 of 5 cm van de radiator afzit.. dan denk ik dat ik het maar gewoon zo ga doen met de h500i :). Is het dan slimmer om de rad-fans aan de kant van de gpu te plaatsen of beter aan de andere kant van de radiator? (Push vs pull)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
zar schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 09:40:
[...]

Prima keuze. Ik zou de fans gewoon push zetten, dus tussen je radiator en case als zal het voor temperatuur ook niet heel veel moeten uitmaken. Kan wel makkelijker zijn met monteren op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wekko306 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 09:09:
[...]

De fans plaats je in de kast, en daarvoor komt de radiateur

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Okidoki, bedankt voor de hulp allemaal :). Kan niet wachten tot volgende week heheh.
Pagina: 1