Redelijke download snelheid maar trage browsing snelheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn probleem is dus dat mijn download snelheid wel okay is (het is nu meer dan wanneer het probleem er nog niet was) maar sinds een maand is mijn internet erg traag. Ik kan Youtube video's meestal kijken van 144p tot max 360p en websites duren erg lang om te laden. Dit probleem onstond een tijdje nadat we een nieuwe modem hebben gekregen (experia box v10a).

-Mijn pc specs zijn goed
-Mbps is 9-12
-Upload is 0.9
-ping is rond 20

Ik heb al geprobeerd om de Modem aan en uit te doen maar dat doet niks. Ook heb ik de DNS naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 veranderd maar dat deed ook niks.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 18:16
Mijn specs zijn ook goed, 486DX2/66... dat verteld dus niets :)

Wie is de provider? KPN? Telfort?.... Heb je hun helpdesk al eens gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:49
Hoe is je pc met de modem verbonden? Met draad of draadloos? Als het probleem bij draadloos optreedt sluit dan je pc eens met draad aan en kijk hoe dingen gaan. Is dit het enige device of zijn er ook andere devices aktief op je verbinding?

Misschien geven de logs van de modem een vingerwijzing. Kun je die eens bekijken. Kun je zien op de modem op wat voor snelheid de modem intraint? Wat voor abonnement heb je: wat is de geadverteerde verbindingssnelheid? Ik neem aan dat het om een ADSL verbinding gaat. Is dat correct?