Toon posts:

Geheugen rot, waarom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eejz..

Ik had vandaag een nieuwe reepje gekocht..
SpeedTek ofziets 256 Mb PC133...
Nu steek ik 'm in m'n mb, ging wel een beetje rot, ik kreeg een zo'n fuckin' klemmetje haast niet dicht.....start ik m'n pc op, hoor ik gepiep.....lange achteropvolgende piepen...
Volgens m'n moboboekje is er dan geen geheugen gevonden...
Er zat al 128 Mb naamloos geheugen in...
Hee, wat ruik ik nu toch??? Is dat m'n peuk die ligt weg te rotten??? Ff pc'tje ruiken...GADVER!
Stonk dus als de tyfus en ik vreesde het ergste...
Haal ik dat geheugen eruit, is er 1 pinnetje gesmolten.....FUCK!

Any suggesties waar dat door komt????

'k heb een ASUS CUSL2-c, busspeed is 134...
'k ben bang dat of het geheugen gewoon rot was, of ik heb het geforceerd met inprikken, of door m'n instellingen......die stonden namelijk hoog.....alles CAS2, bij 1 zo'n instelling '5T, 7T'en memory drive strong.....
ik weet echt niet waar het nu aan ligt....m'n andere DIMM heeft nergens problemen mee.....

HEEEELP! :(

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

je hebt hem er niet goed ingestoken denk ik, als je het moet forceren is het al niet best. Dat ie afbrand van te hoge instellingen lijkt me niet, iig zou het pinnetje dan niet afbranden maar een van de ram chippies denk ik.
Oh jah, het is de bedoeling dat je zelf niet aan die klemmetjes komt, als je het dimmeje erin drukt moeten die dingen zelf vastklikken.

MechWarrior || Monsters Game

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 08:59

BrZ

Hmm ik heb wel es eerder van iemand gehoord die z'n DIMM verkeerd om in het slot propte... daar smolt ook een pin van...

Maar ik denk dat je hierop geen garantie kan krijgen ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet ook wel dat je dat ding erin moet drukken, maar dat ging echt niet.....ik zat er bekant met m'n hele gewicht op en dat ding wilde er nog niet in....
Ben bang dat ik 'm geforceerd heb, maar toch betwijfel ik het....
Het DIMMetje paste gewoon goed in de sleuf, alleen viel die lkem er niet in, dus die die dusde ik er zijwaarts in.....daar kan je zo'n ding toch zeker niet mee forceren?

Verwijderd

Topicstarter
Hij zat niet verkeerd om:)

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

Ik denk dat je hem er verkeerd in geforceerd hebt :(. Toevallig heb ik zojuist ook een net binnengekomen reepje 256 MB-133 (Dane Elec) in mijn bankje "gevleid". Het blijft een pokkesysteem (in ieder geval de buitenste die half verscholen zit op mij bordje). Bij het aandrukken schieten de visioenen dat je hem dubbelklapt door het hoofd. Altijd voorzichtig te werk gaan en dus nooit doordrukken als dit niet werkt. Nogmaals, ik denk dat je hem verkeerd er in hebt gedrukt.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Tja... onhandigheid zit in de genen :P
Maar het kan ook zijn dat er een of andere fabricagefout in de reep zat... :)
Gezien dat het niet echt een A-Merk is... heb al veel dinegn gehoord over die goedkope DIMMetjes hoor :)

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

hier stond iets doms want ik kan niet lezen... |:(

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Topicstarter
hee, ik ben geen domme koe hoor :)
oke......bios stond niet op defeult, maar ik nam aan dat als het ene dimmetje het goed doet die andere het ook wel zou doen...
hendeltjes zaten dus open, maar die krengen(1tje dan, de onderste :)) wilden maar niet sluiten.......ik zat er niet m,et m'n hele gewicht op, dat was bij wijze van spreken, maar ik duwde best hard.....dat lukte niet dus duwde ik gewoon die klemmetjes in de plaats

Verwijderd

Topicstarter
ow btw, toen ik die dimm wat nader onderzocht bleek dat het pinnetje een beetje loszat......
weet neit of het voor de barbeque of na was :)
hehe

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 22:39 schreef BaldHead het volgende:
ow btw, toen ik die dimm wat nader onderzocht bleek dat het pinnetje een beetje loszat......
weet neit of het voor de barbeque of na was :)
hehe
He Baldie, hoe controleer jij dan dat die dimm er goed in zat als je m er al weer uit hebt gehaald( anders kon je niet zien dat die pin loszat). Je kunt een dimm namelijk maar op 1 manier echt mollen, plug m er lekker verkeerd om in (dat kost inderdaad te veel duw geweld)en laat m daarna afficken. Ik bedoel maar je mobo gaat niet voor niets loeien. Dat was waars. niet echt slim.
Good luck next time.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik weet hoe een dimm erin moet, en ik deed 'm er echt wel goed in :)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Dat denkt helaas iedereen die em er verkeerd om in doet :P

MechWarrior || Monsters Game

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 23:39

Chop2000

Vroem

maaruh ik heb nu een vraagje werkt je mobo nog en uh werkt je bestaande strip nog in dat slot? en uh ga gewoon terug voor garantie en uh waarom ie verrot was dat weet ik niet maar ik weeet ook niet wat je met deze wilt berijken!

niks

Verwijderd

Topicstarter
m'n pc doet het nog gewoon, alleen de dimm is rot :)
en ik ga terug voor de garantie jah, en als i kdie niet krijg zullen ze me eens horen :)
en de reden waarom ik het vraag is zodat ik de volgende keer niet dezelfde fout maak, DUH :)

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 22:18 schreef BaldHead het volgende:
SpeedTek ofziets 256 Mb PC133...
Bedoel je Spectek?
Pagina: 1