Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• cb2009
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-10 07:09
Ik ben op zoek naar een smart tv met Nederlandstalige stemgids/talkback/voice over omdat ik een visuele beperking heb waardoor ik de menu's niet goed kan lezen. Ik zit te denken aan een Samsung TV omdat daarop KPN interactieve TV app installeerbaar is waardoor ook het TV kijken beter toegankelijk voor me zal zijn (hoop ik). Echter weet ik niet of de schermlezer van Samsung TV's de Nederlandse taal ondersteunen.
LG lijkt geen opties te bieden v.w.b. stemgids/talkback, wat ik erg jammer vind aangezien ik het liefst voor een OLED TV was gegaan.
Philips/Sony gebruiken Android TV en daarmee lijkt me dat Googles TalkBack ondersteund wordt, net als op Android telefoons. Daarmee moet ik vermoedelijk nog geduld hebben voordat KPN iTV app voor Android TV uitbrengt, dan wordt OLED weer een optie.

Jammer genoeg bieden Ziggo/KPN geen support voor Apple TV, dan was het namelijk helemaal goed gekomen qua toegankelijkheid omdat Apple's TV met VoiceOver erg prettig werkt voor visueel beperkten. Wellicht weet iemand van een provider welke wel support heeft voor Apple TV; misschien Canal Digital? Ik kan kiezen tussen glasvezel en Ziggo, geen DSL.

Heeft iemand suggesties/tips? Zou iemand zo vriendelijk willen zijn onder de toegankelijkheidsopties van zijn smarttv te kijken of er een vorm van stemgids op zit die ook nog de Nederlandse taal ondersteund?

Allemaal alvast dank voor het meedenken!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 100% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:29 ]

• cb2009
Ja, klopt maar daarmee is tv zelf niet door mij bedienbaar, gaat hierbij overigens niet over siri/alexa/google assistent, tv moet mij voorlezen wat er op scherm staat

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:16
Mijn - inmiddels wat oudere - Panasonic TX-48AS640 beschikt over stembegeleiding en stembesturing, in het Nederlands. Durf niet te zeggen of dat bij de huidige modellen ook aanwezig is.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-11 10:45
Is het geen idee om een universele afstands bediening zoals een Harmony Companion te pakken? Als je deze even goed instelt (en dat is verassend simpel tegenwoordig), kan je met een druk op de knop alles direct aan/uitzetten, en op het juiste kanaal. Heb is een idee wat plots op komt. Maar wellicht kan het helpen?

Kwa spraakbegeleiding op een tv heb ik echter geen ervaring mee. Misschien komt er hier nog wat goed advies van een andere tweaker. Maar wellicht is het handig om in winkels eens te vragen. De betere hebben modellen staan, die je ook daadwerkelijk kan testen. Met beetje behulpzame verkoper of pientere vriend moet er toch wat te vinden zijn?

Specs!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
De nieuwe ziggo mediabox next heeft wel spraak besturing. Dingen als "zet op BBC3" of "zoek naar Last Week Tonight" doen het prima. Ben je daar misschien al mee gered? In de toekomst zal Ziggo misschien ook voor de Apple TV iets uitbrengen, hoewel ik dat nog niet meteen zie gebeuren.

• cb2009
Review van ziggo mediabox next gelezen, interessant kastje maar ben dan gedeeltelijk geholpen, ga binnenkort mijn licht maar eens bij enkele winkeliers opsteken.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Daar schiet je denk ik geen donder mee op. Want je bent toch afhankelijk van je TV aanbieder wat er mogelijk is bij TV kijken. Heb je ziggo en een ci kaart dan doet de TV er wellicht toe, maar voor de rest is het de functionaliteit van de ontvanger van je provider die je krijgt die moet doen wat jij wilt. Als ik je zo hoor gaat het met name om de EPG en wat er op dat moment op de afgestemde zender is denk ik? Want instellingen verwacht ik eenmalig (en kun je ook laten doen, stuk goedkoper dan een extra dure TV)

Eea lijkt me heel vervelend voor je, maar ben ook bang dat wat jij zoekt niet zomaar geleverd wordt. Iets met relatief hoge kosten versus lage vraag of meerwaarde voor de gemiddelde consument.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• cb2009
Ik denk dat ik wacht tot black friday en voor een Philips 804/854 ga, oled wat een prachtig contrast geeft en Android TV waardoor ik talkback kan gebruiken.

• cb2009
Vorige week een LG 55C9 en Samsung 55 inch QLED bewonderd, tot mijn verrassing bieden beide tv’s Nederlandstalige stemgids aan, gelet op hogere helderheid, denk ik dat ik voor de Samsung ga.
Pagina: 1