Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-08 17:12

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Beste leden.

Ik heb vrij veel ervaring met foto en videografie (naar mijn idee). Ik ben al sinds m'n 12e bezig met fotografie, en ben er mee gestopt op mijn 16e. Nou heb ik op mijn 19e videografie opgepakt, en ben er 2 maanden geleden mee gestopt (Ben 20 nu), simpelweg omdat ik een duurdere camera wou, en heb mijn huidige camera nog op tijd goed kunnen verkopen.

Lang verhaal kort, ik heb +/- 9 maanden gefilmd met een GoPro Hero 7 Black i.c.m een Gimbal. Toen overgestapt op een Sony AX33 om te kijken of dit beter was. Op sommige punten wel, sommige punten minder.

Ik wil in ieder geval mij nu meer verdiepen in een duurdere camera (voorbeeld JVC GY-HM180E als prijsklasse)

Mijn prioriteiten liggen bij goede stabilisatie & het liefst 4K 60FPS, tenzij dit te duur wordt. En Full HD 120 FPS zou ook wel mooi zijn. Ik ben van plan handopnames te maken (dus geen statief, tenzij dit echt niet anders kan).

Bekijk anders mijn YouTube kanaal als voorbeeld waarvan ik allemaal opnames maak.

Ik heb dus op dit moment geen camera, en ben van plan om te sparen. (Zodra ik werk heb ghehe).

Edit 1:

Ik wil me voornamelijk richten op videos maken ik pretparken, dierentuinen, evenementen in steden e.d.

Ik overweeg ook om een videostatief te nemen. Het liefst heb ik een camera die zo 1 2 3 opgezet is.

Ik heb zelf nog een Rode Videomicro (als ik de naam goed heb) hier liggen.

Ik heb zelf al goede camera’s gezien van 1000,- alleen die zijn al ‘n paar jaar geleden geïntroduceerd, dus ik denk dat dan jammer geld is.

Edit 2:

Ik kan ook een niet-schoudercamera nemen, en een schouderstatief erbij halen, iemand ervaring daar mee?

[ Voor 18% gewijzigd door AltTabKeys op 30-06-2019 21:23 ]

What a terrible day to have eyes!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:06
Wanneer verwacht je werk te hebben, betaald te krijgen en gespaard te hebben? Als dat over 6-12 mnd is, kun je beter tzt een topic openen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
KnoxNL schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 20:24:
Wanneer verwacht je werk te hebben, betaald te krijgen en gespaard te hebben? Als dat over 6-12 mnd is, kun je beter tzt een topic openen. :)
Ik hoop binnenkort, ik maak me er wel hard voor. Maar, ik dacht ik verdiep me vast zodat ik weet met wat van prijsklasse ik rekening moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Niemand die me kan helpen? ^_^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vegetoot
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 12:04
Ik denk dat je wat duidelijker/specifieker mag zijn. Je kunt in je TS neerzetten dat je over 4 maanden een budget van €1.500,- verwacht te hebben (ik noem maar wat). En wat je daar dan mee wil... ik zie hoofdzakelijk pretparkattracties voorbij komen, misschien wil je meer doen dan dat? En als dat je primaire filmbehoefte is, dan kun je wellicht ook even vertellen waarom de AX33 je op sommige punten beter beviel dan de Hero 7 en vice versa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
vegetoot schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:00:
Ik denk dat je wat duidelijker/specifieker mag zijn. Je kunt in je TS neerzetten dat je over 4 maanden een budget van €1.500,- verwacht te hebben (ik noem maar wat). En wat je daar dan mee wil... ik zie hoofdzakelijk pretparkattracties voorbij komen, misschien wil je meer doen dan dat? En als dat je primaire filmbehoefte is, dan kun je wellicht ook even vertellen waarom de AX33 je op sommige punten beter beviel dan de Hero 7 en vice versa?
Ik zal het allemaal editen 😛

De GoPro beviel beter omdat ik daar nog een Gimbal had, dus mooie vloeiende shots kon maken. Bij de Ax33 was de stabilisator ingebouwd, maar slechter dan de GoPro icm Gimbal. Ook kon de Ax33 geen mooie 4K shots maken. En het touchscreen was best wel ruk.

De GoPro had dan weer het punt dat je ivm de GimBal veel werk had m.b.t het opzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vegetoot
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 12:04
AltTabKeys schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:04:
[...]
De GoPro beviel beter omdat ik daar nog een Gimbal had, dus mooie vloeiende shots kon maken. Bij de Ax33 was de stabilisator ingebouwd, maar slechter dan de GoPro icm Gimbal. Ook kon de Ax33 geen mooie 4K shots maken. En het touchscreen was best wel ruk.

De GoPro had dan weer het punt dat je ivm de GimBal veel werk had m.b.t het opzetten.
Waar je de camera's nu primair op vergelijkt is een accessoire die je op bijna elke camera kunt gebruiken (ware het niet dat 't zwaarder wordt naarmate je camera groter wordt).

Tevens @ startpost: goed dat je aangeeft wat je ermee denkt te gaan doen, maar eigenlijk alles dat je typt, roept ook weer vragen op. Welke goede camera's à 1000 euro heb je gezien? Waarom waren die goed & geschikt volgens jou? Van welke aspecten van die camera's verwacht je dat ze bij een nieuwere camera beter zijn?

Als ik zo even door de filmpjes op je kanaal heen zoef en lees wat je hier allemaal typt, zou ik voor nu zeggen: ga gewoon lekker terug naar een goeie action cam en investeer in een praktische, ergonomische en snel op te zetten stabilisator waar je de camera in kan hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:38
Als ik aan videografie denk, dan denk ik eigelijk aan devin Graham ofwel devinsupertramp op YouTube.

Hij heeft een assassins creed filmpje gemaakt. En hij filmt zo'n beetje alles uit de hand. Geen idee wat hij gebruikt overigens, maar je zou eens voor de grap maar zijn behind the scènes van bovenstaande kunnen kijken. Wellicht geeft het wat ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
vegetoot schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:14:
[...]

Waar je de camera's nu primair op vergelijkt is een accessoire die je op bijna elke camera kunt gebruiken (ware het niet dat 't zwaarder wordt naarmate je camera groter wordt).

Tevens @ startpost: goed dat je aangeeft wat je ermee denkt te gaan doen, maar eigenlijk alles dat je typt, roept ook weer vragen op. Welke goede camera's à 1000 euro heb je gezien? Waarom waren die goed & geschikt volgens jou? Van welke aspecten van die camera's verwacht je dat ze bij een nieuwere camera beter zijn?

Als ik zo even door de filmpjes op je kanaal heen zoef en lees wat je hier allemaal typt, zou ik voor nu zeggen: ga gewoon lekker terug naar een goeie action cam en investeer in een praktische, ergonomische en snel op te zetten stabilisator waar je de camera in kan hangen.
De reden voor mij om een grotere camera te nemen is de hoop op meer mogelijkheden en vrijheid. De Ax33 was gewoon slecht zonder Gimbal o.d. Ook warm ik niet tevreden met de opnamekwaliteit. Bij de GoPro en zo had ik die mogelijkheden wel, maar duurde het veel langer.

Bij mij heeft snel opzetten prioriteit, omdat ik vrijwel altijd iemand mee neem (mijn vriend) en die heeft er een hekel aan dat ik telkens zoveel bezig ben met het opstarten e.d.

En ik merk (ik heb voorheen al eens groter camera’s getest) dat ik met kleinere camera’s onhandig ben.

Een van de redenen ook om een grotere te nemen, is dat ik hem dan op mijn schouder kan plaatsen, met de hoop op meer stabiliteit. En andere opnames op een statief te maken.

Ik zeg niet dat ik me blijf vasthouden aan een semi-pro camera. Maar ik heb dan het idee van, als je dan investeert, doe het dan goed. En ik geloof niet dat een handy-cam echt de kwaliteiten van een semi-pro camera kan aantikken.

Ook zijn de accesoiresmogelijkheden bij een handy-cam naar mijn idee minder.

Edit by Daan_ (post samengevoegd)
Overigens voor iedereen. Ik heb op dit moment deze camera’s in gedachten: https://tweakers.net/pric...49;385418;417271;1367842/

[ Voor 4% gewijzigd door Daan_ op 30-06-2019 20:14 ]

Pagina: 1