Vraag

• roelvk123
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-10 19:29
Even wat context, voorheen One plus One, nu de One Plus 3, begint mankementen te krijgen m.b.t. batterij, volumeknop naar boven doet het niet meer, heb hem tevens dan ook alweer 3 jaar.

Nu kijk ik naar een vervangende en dat zal hier beneden toegelicht worden.

Ik zoek een?
Nieuwe telefoon,

Wat is je budget?
laten we zeggen 500-700

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat social media platformen ofcourse, ik hou er ook wel van om bijv goede foto's te maken voor een snapchat of instagram. Spelletjes zo af en toe en veel browsing

Wat heb je zelf al gevonden?
One plus 7, One plus 7 Pro, Huawei P30

Welke vragen heb je hier nog over?
De normale 7 trekt mij aan, goed, simpel en niet al te duur.
De pro daarintegen ja iets meer voor meer, ik twijfel zelf heel erg over de uitschuifbare camera en of dit toestel nu echt tot zijn recht komt in mijn handen
Vriend van me heeft de H P30 en de foto's en alles zijn echt insane, in de club lijkt het net alsof hij de fotograaf is van de tent en maakt mooie plaatjes.

Nu hoop ik dat mensen wat beter advies kunnen geven, Huawei met amerika gedoe, of mensen met ervaringen met de OP7Pro of de normale om mij te helpen met mijn keuze.

Groet

Roel

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Hoe vaak gebruik je de Selfie Camera van je telefoon? Want dat is de uitschuifbare camera van de 7 Pro. Als je die alleen af en toe op vakantie gebruikt mag je er van uit gaan dat het mechaniek voldoende getest is om dat uit te houden. Gebruik je het dagelijks, weet ik het niet en zou een 2de generatie afwachten.

Huawei Amerika gedoe, je blijft de beveiligingsupdates houden, maar niet langer versie upgrades is de verwachting omdat Google die niet meer mag certificeren. Dat betekend dat de door Huawei gegarandeerde periode van updates gehaald kunnen worden zonder problemen (3 jaar vanaf release - Google brengt 4-6 jaar beveiligingsupdates uit voor een Android versie), maar de beloofde versie upgrades niet. Misschien zit er iets in ndroid Q of R dat je dan niet krijgt, maar meestal is dat er in App vorm dan weer wel.

• roelvk123
swhnld schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 09:03:
Hoe vaak gebruik je de Selfie Camera van je telefoon? Want dat is de uitschuifbare camera van de 7 Pro. Als je die alleen af en toe op vakantie gebruikt mag je er van uit gaan dat het mechaniek voldoende getest is om dat uit te houden. Gebruik je het dagelijks, weet ik het niet en zou een 2de generatie afwachten.

Huawei Amerika gedoe, je blijft de beveiligingsupdates houden, maar niet langer versie upgrades is de verwachting omdat Google die niet meer mag certificeren. Dat betekend dat de door Huawei gegarandeerde periode van updates gehaald kunnen worden zonder problemen (3 jaar vanaf release - Google brengt 4-6 jaar beveiligingsupdates uit voor een Android versie), maar de beloofde versie upgrades niet. Misschien zit er iets in ndroid Q of R dat je dan niet krijgt, maar meestal is dat er in App vorm dan weer wel.
Jaa de selfies, wel dagelijkse basis dmv snapchat en dus ook op vakantie maar het mechanische eraan trekt me dus niet is weer een extra iets wat kapot kan gaan.
Dus dat is nog paar jaar zekere versie upgrades en daarna in twijfel, ben geen telefoon expert dus verwacht niet om te gaan rooten etc.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Je kunt altijd de gewone OnePlus 7 nemen, die heeft gewoon de selfie van boven in het scherm.

• roelvk123
Twijfel zit nu groot tussen normale en de pro, grotere batterij en formaat en de 90hz optie spreken me aan.
Daarintegen de "gewoon" normale camera en prijs van de 7 ook.