Schade aan zeil huurboot; zijn opgevoerde kosten terecht?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Laatst had ik met vrienden een weekend een zeilboot gehuurd. Allemaal leuk en gezellig, maar bij het inleveren van de boot constateerde de verhuurder dat het grootzeil helaas een kleine schade had. Wij hadden hier niets van gemerkt, maar ok. We hebben met de verhuurder afgesproken dat zij het zeil zouden laten repareren, en dat ze het reparatiebedrag van de borg zouden aftrekken en het restant aan mij zouden overmaken.

Vandaag kreeg ik de factuur van de verhuurder. De reparatiekosten vielen me erg mee: €17,50.
Daarnaast heeft de verhuurder echter 1 uur à €35 van zijn eigen tijd opgevoerd voor 'Wisselen zeil'. Dat had ik niet verwacht. De totale kosten zijn w.m.b. geen probleem, maar ik vraag me af of dit wel mag. Ik begrijp dat het de verhuurder tijd heeft gekost (misschien ook wel meer dan 1 uur), maar ik zou verwachten dat hij in zo'n geval alleen de directe/materiële schade mag opvoeren.

Het is mij niet gelukt om de juiste informatie op te googlen (IANAL). Kan een van de juristen hier misschien uitsluitsel geven over hoe dit zit? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:58

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Een uur niet kunnen verhuren kost dus 35 euro, alleszins redelijk en niet buiten gangbare tearieven - tenzij de boot in een buitencatagorie valt.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 08:34

Kheos

FP ProMod
jurk738 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:35:
Laatst had ik met vrienden een weekend een zeilboot gehuurd. Allemaal leuk en gezellig, maar bij het inleveren van de boot constateerde de verhuurder dat het grootzeil helaas een kleine schade had. Wij hadden hier niets van gemerkt, maar ok. We hebben met de verhuurder afgesproken dat zij het zeil zouden laten repareren, en dat ze het reparatiebedrag van de borg zouden aftrekken en het restant aan mij zouden overmaken.

Vandaag kreeg ik de factuur van de verhuurder. De reparatiekosten vielen me erg mee: €17,50.
Daarnaast heeft de verhuurder echter 1 uur à €35 van zijn eigen tijd opgevoerd voor 'Wisselen zeil'. Dat had ik niet verwacht. De totale kosten zijn w.m.b. geen probleem, maar ik vraag me af of dit wel mag. Ik begrijp dat het de verhuurder tijd heeft gekost (misschien ook wel meer dan 1 uur), maar ik zou verwachten dat hij in zo'n geval alleen de directe/materiële schade mag opvoeren.

Het is mij niet gelukt om de juiste informatie op te googlen (IANAL). Kan een van de juristen hier misschien uitsluitsel geven over hoe dit zit? :)
"oh, sorry. typefoutje. Tuurlijk rekenen we onze tijd niet aan, maar materiaal kosten toch meer dan voorzien."

Nieuwe factuur:
eigen tijd: €0
materiaalkosten: €52.50

beter?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
lijkt me redelijk normaal, de verhuurder had ook naar een bedrijf kunnen gaan en die factuur zal vele male hoger zijn dan die 35 + 17,50...

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

52 euro voor een schade?

Waar hebben we het over? Ik zou in m'n handjes knijpen dat ik er zo goedkoop vanaf kom. Dat is met een paar vrienden een tientje pp ofzo.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 16:59
Jeroenneman schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:50:
52 euro voor een schade aan grootzeil?

Waar hebben we het over? Ik zou in m'n handjes knijpen dat ik er zo goedkoop vanaf kom. Dat is met een paar vrienden een tientje pp ofzo.
FTFY. Google voor de grap eens op de kosten van een zeil. 52 euro is een koopje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 14:49
@Jeroenneman Ik heb je een + gegeven want ik ben het er totaal mee eens qua kosten pp!
Wat ik wel raar vind is dat er blijkbaar een schade is van 17,50 aan reparatie... Ik kan me bijna niet voorstellen dat er een "grootzeil" wordt verwijderd van de boot, ergens gerepareerd en dat voor 17,50.
Een rits laten plaatsen in een jas is al duurder (voorbeeld moet duidelijk zijn).

Ik ga verder geen uitspraken doen hierover, want dat zouden aannames zijn, maar goed..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jurk738 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:35:

inkomstenderving

verder snap ik niet waar jullie je druk om maken. gezellig dagje weg of weekend en deze kleine schade. dat deel je evt met z'n allen en klaar
(vooraf controle op schade bij wat je ook huurt, bij aflevering ook inspectie door huurder)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1