Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oud systeem (i5 4670k, GTX970) upgraden voor +/- €500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:59

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Ik zit met het volgende. Vanwege omstandigheden heb ik de komende tijd (2 maanden), veel vrije tijd. Waarbij ik afhankelijk van het weer ook veel wil gaan gamen. Hierbij wil ik mij vooral focussen op The Witcher 3 & Fallout 4 en eventueel wat nieuwe games (Tomb Raider). Nu heb ik zo'n 5 jaar geleden de volgende PC in elkaar gezet:
  • i5 4670k delid @ 4.4
  • Z87P-D3
  • 8GB DDR3 Ram
  • GTX970 (draait op 980 snelheden)
  • 256GB SSD
  • Dell 2713HM
Deze draait bovenstaande games wel. Maar gezien ik op 1440p draai, is het toch vrij moeizaam. En zeker met nieuwere games zal ik waarschijnlijk nog meer problemen gaan krijgen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met het nieuwe systeem in de eerste plaats gamen, maar daarnaast gebruik ik hem ook om thuis op te werken als dat weer van toepassing is.

Wat mag het systeem gaan kosten?
In mijn hoofd speel ik met ongeveer €500,-, maar dit ligt zeker niet vast. Zie ook het punt hieronder.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is een punt waar ik enorm over twijfel. Aan de ene kant denk ik dat ik mijn huidige CPU, moederbord, geheugen en monitor kan houden. En alleen de GPU hoef te upgraden. Daarnaast vind ik een monitor met G Sync of Free sync ook wel erg interessant. Aan de andere kant is er natuurlijk ook nog de optie om mijn huidige componenten te verkopen en te investeren in een compleet nieuwe PC. Maar ik ben bang dat ik me dan ga verkijken op de kosten icm de opbrengsten van mijn huidige PC.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval een nieuwe videokaart. Maar zoals gezegd twijfel ik er ook aan om wat te verkopen en dat in combinatie met nieuw geld uit te geven aan bijv. een nieuwe videokaart icm monitor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb geen merk voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk ga ik wel overklokken, daar ik dit altijd doe. Echter hoeft dit niet persé vanaf the get go.

Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere mensen (vooral het stukje Gsync/freesync). Daarnaast ben ik al een tijdje niet echt bekend meer in PC land, vandaar dat hulp met het uitzoeken van componenten icm een goede prijs ook erg op prijs wordt gesteld.

TL;DR: Opties waar ik zelf aan zit te denken zijn:
  1. Nieuwe videokaart +/- €500
  2. Nieuwe videokaart +/- €350 + monitor +/- €350
Vragen die ik nog heb:
  1. Is een geheugen upgrade naar 16GB aan te raden?
  2. Trekt mijn CPU (i5 4670k) een nieuwe videokaart?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Alle reacties

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Die CPU is vrij stevig, zeker op 4,4Ghz is de single-core performance best goed. Enige upgrade scenario zou zijn wanneer je games gaat spelen die meer cores vereisen (zoals Battlefield bijv). Maar die zie ik nu niet in je lijst staan.

Een geheugenupgrade naar 16GB is altijd een goed idee, een deftige gaming pc kan tegenwoordig eigenlijk niet meer af met 8GB.

Zoals je zelf ook aangeeft is je videokaart nu het grootste pijnpunt, vooral op hogere resoluties ben je afhankelijk van GPU performance. Gezien je budget is een upgrade naar bijv een tweedehands GTX 1070 TI of GTX 1080 misschien een optie?

🖥️ | 🚗

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

GTX1060 6GB is al moeizaam op 1440p, dus ook een GTX970(40fps haal je niet denk ik)
(1660Ti met 8GB ram erbij)

[ Voor 17% gewijzigd door Hackus op 28-06-2019 17:29 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:26

Trygve

Redacteur
Snippertje schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 17:14:
Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere mensen (vooral het stukje Gsync/freesync).
FreeSync is echt fantastisch. Ruim twee jaar geleden heb ik een 1440p75Hz monitor en een RX 480 gekocht. Die resolutie is wat ambitieus voor die kaart maar dankzij FreeSync geen enkel probleem, ik stond er van te kijken hoe soepel de gameplay was met framerates tussen de 50 en 75 Hz.

Vandaag de dag zou ik eerder naar het prestatieniveau van een 1070 Ti of Vega 56 kijken voor die resolutie, maar met FreeSync/G-Sync doet de absolute performance er een stuk minder toe.

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-11 22:04

Sweatleek

404: Member Not Found

Ik zou persoonlijk er nu al extra geheugen in gooien (2de hands leker goedkoop) en met de videokaart nog heel even wachten als je niet tweedehands durft te gaan. maar mocht je 2dehands durven gaan kijk dan naar een 1070 (200-240 ) of een 1070TI (250-300) Liefst met garantie moet je hem wel kunnen vinden. V&A aangeboden: Asus GeForce GTX 1070 Ti 8GB Turbo Kan ik je persoonlijk aanraden (je kan hem nog een beetje afdingen ;) ).

Ik heb persoonlijk een 1440P met 75HRz voor 180 euro op de koop geslagen. En OMG wat een ervaring zeker in spelen die jij gaat spelen helaas is het een Freesync scherm en gebruik ik zelf een 1070TI maar daar merk ik persoonlijk heel weinig van want deze kaart duwt makkelijk 80+ fps met gemixte settings.

[ Voor 8% gewijzigd door Sweatleek op 28-06-2019 20:58 ]

confused reality

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:26
Zat in hetzelfde schuitje afgelopen december. ook een 4670k op een Z87 plank met DDR3 ram setje en al wel met een 1070TI omdat mijn oude kaart jaar daarvoor was overleden.
Ik merkte gewoon dat die 4670k vrijwel altijd in games zeker battlefield op 100% draaide terwijl mijn 1070ti een beetje duimen zat te draaien op 30-50%. dus ja die cpu hield de gpu niet bij.

Uiteindelijk besloten dus zie mijn handtekening om complete systeem te updaten. en heb op martkplaats voor 270 euro een 1440p, 144hz, gsync scherm kunnen kopen wat letterlijk de beste upgrade ooit was aan mijn game ervaring !
Maargoed daar kom je natuurlijk niet ver mee voor 500 euro. Dus misschien ook in fases doen. een 1070ti heb je op de markt al wel voor 250-300 euro. en die doet het prima op 1440p voor mij.

Als je het systeem wil houden dan 16GB ram er van maken en een dikkere GPU, en dan zal die in sommige titels nog wel bottlenecken. Of je vervangt je systeem voor misschien wel een ryzen setup. En koopt later een keer een monitor.

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:26

Trygve

Redacteur
@Sweatleek Je kunt sinds een tijdje met de nieuwere drivers ook FreeSync op jouw 1070 Ti laten werken, drie muisklikken bij de GeForce-instellingen :)

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-11 22:04

Sweatleek

404: Member Not Found

r100 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:21:
@Sweatleek Je kunt sinds een tijdje met de nieuwere drivers ook FreeSync op jouw 1070 Ti laten werken, drie muisklikken bij de GeForce-instellingen :)
Blijkt dus al aan te staan *O*

confused reality

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De nieuwste Tomb Raider kan je vergeten. Die game eist gewoon een flinke CPU. ;)

Ik zou overwegen om nu alles te verkopen en volgende week zondag eens te kijken wat AMD met Ryzen 3000 en Navi gaat bieden. De videokaart markt is ook grondig naar de gameliezen geholpen. Waarschijnlijk kondigt Nvidia de komende week een Turing refresh aan. Goedkoop gaan ze absoluut niet worden. Zondag komt AMD dan met zowel Ryzen 3000 als Navi. Ryzen 3000 lijkt geweldig te gaan worden, voor Navi is onze enige hoop dat AMD in reactie op Nvidia, alsnog de prijzen wat laat zakken. Nu lijken de twee RX5700 series er te gaan komen voor €400 en €480. Anders is er eigenlijk geen echt prijstechnisch interessante upgrade over een GTX970. Misschien de GTX1660Ti, maar die is eigenlijk verre van goed.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Zo ik zal even uitgebreid antwoorden. Ik heb afgelopen weekend nog even gekeken naar mijn budget en met wat dingen geschoven en een uitbreiding tot ongeveer €900 is mogelijk. Als ik dan kijk naar de prijs van mijn monitor en videokaart tweedehands moeten die nog wel respectievelijke €200 en €100 euro opleveren. Dit maakt het budget met zo'n €1200 toch al een stuk groter.

Ten eerste vind ik het zeer interessant om over te stappen op een Gsync/Freesync scherm, zeker omdat dat de grootste impact lijkt te hebben op de algehele gamebeleving. Ook als ik de reacties van @r100 @Sweatleek @Skybullet mag geloven.

Dan heb ik als jullie reacties zo lees met een GTX 1070 Ti (€270) een mooie upgrade en dat in combinatie met 8GB ram extra (€40) en een nieuwe monitor €400.

Echter de reactie van @DaniëlWW2 triggerde mij wel om met een groter budget dus een eventuele complete upgrade te doen. De vraag is dan waar ik op uit kom met mijn huidige budget + de eventuele opbrengsten van MOBO, CPU en RAM (schat zo'n €150). Dus totaal zo'n €1350,-

Ik moet zeggen dat ik de stilstand in videokaartland wel echt bizar vind, ik weet nog dat de 6800GT uitkwam en dat die alweer bijna verouderd was tegen de tijd dat ik hem kocht. :o

Anyway, gezien deze nieuwe inzichten, ik ben erg benieuwd welke monitoren jullie aanraden en daarnaast zou hulp met een systeem samenstellen ook wel mooi zijn. Iets dat ik zelf al heb samengesteld voor dit geld is het volgende (gebaseerd op de BBG mei):

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 135,05€ 135,05
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 75,-€ 75,-
1VideokaartenAsus Cerberus GeForce GTX 1070 Ti€ 300,-€ 300,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 70,-€ 70,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 580,05

De 1070 ti heb ik even op €300 gezet, daar ik die dan tweedehands zou kopen. Dan heb ik nog ruim geld over voor een monitor en zelfs eventueel een grotere SSD.

Nadeel van deze oplossing is natuurlijk dat ik alles moet verkopen, maar gezien het voordeel is dat de energie en moeite waarschijnlijk wel waard.

Ik kijk uit naar eventuele tips en opmerkingen en of ik dingen over het hoofd zie, heb al een tijdje geen systemen meer samengesteld.

Overigens ben ik mezelf een beetje aan het inlezen en dan lijkt een nieuwe RTX2060 mij ook nog best wel een goed alternatief voor ongeveer €350. Lijkt net wat sneller dan de GTX1070 Ti volgens dit artikel en komt met wat meer features (+garantie).

[ Voor 4% gewijzigd door Snippertje op 30-06-2019 22:01 ]

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Hierbij een opzetje met een nieuwe kast, voeding (dit is een beetje afhankelijk van de voeding die je nu hebt - weet je dit?), grote 1TB NVME SSD, RTX 2060, etc.:

1MoederbordenMSI B450 Tomahawk€ 100,90€ 100,90
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC€ 358,-€ 358,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 74,-€ 74,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 75,35€ 75,35
1VoedingenBitFenix Whisper BWG450M€ 78,-€ 78,-
1Solid state drivesAdata XPG SX6000 Pro 1TB€ 121,-€ 121,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 942,30

Eventueel kan je nog schuiven met een tweedehands RTX 2060 - die zijn voor zo'n EUR 300 gewoon in de vraag en aanbod te vinden. Eventueel een upgrade naar de Ryzen 5 2600X (die is iets sneller): product: AMD Ryzen 5 2600X

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Vidra schreef op maandag 1 juli 2019 @ 18:50:
Hierbij een opzetje met een nieuwe kast, voeding (dit is een beetje afhankelijk van de voeding die je nu hebt - weet je dit?), grote 1TB NVME SSD, RTX 2060, etc.:

1MoederbordenMSI B450 Tomahawk€ 100,90€ 100,90
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC€ 358,-€ 358,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 74,-€ 74,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 75,35€ 75,35
1VoedingenBitFenix Whisper BWG450M€ 78,-€ 78,-
1Solid state drivesAdata XPG SX6000 Pro 1TB€ 121,-€ 121,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 942,30

Eventueel kan je nog schuiven met een tweedehands RTX 2060 - die zijn voor zo'n EUR 300 gewoon in de vraag en aanbod te vinden. Eventueel een upgrade naar de Ryzen 5 2600X (die is iets sneller): product: AMD Ryzen 5 2600X
Dank voor het samenstellen. Een kast pricewatch: Cooler Master K280 en voeding pricewatch: Seasonic M12II 520W heb ik al. Overigens is hier mijn huidige setup ongeveer te vinden.

Wat zijn SSD's trouwens goedkoop geworden :o

Wat betreft de samenstelling, deze mist nog wel een monitor. Heb je daar nog suggesties voor? Ik zie dat G sync een stuk duurder is dan Free sync, maar de verschillen lijken klein te zijn. Mensen die ervaring hebben met beide toevallig?

Voeding lijkt in ieder geval wel voldoende te zijn, dus dat scheelt weer qua kosten.

• Vidra

Vidra

Vragen?

Snippertje schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:29:
[...]

Dank voor het samenstellen. Een kast pricewatch: Cooler Master K280 en voeding pricewatch: Seasonic M12II 520W heb ik al. Overigens is hier mijn huidige setup ongeveer te vinden.
Die Seasonic M12II 520W voeding is niet geschikt voor hergebruik in een nieuwe pc. De Seasonic M12II 520W heeft bijvoorbeeld geen ondersteuning voor Haswell C6 en C7 powerstates en wordt vanaf 50% belasting erg luidruchtig. Het design van de 520W is dan ondertussen ook al zo'n 9 jaar oud en niet meer echt geschikt voor een moderne PC.

Mbt de kast; als die al 7 jaar oud is ... dan ik even kijken of de fans aan vervanging toe zijn; zoja, even vervangen door nieuwe :)

Tegenwoordig zijn er veel monitoren die FreeSync ondersteunen en AdaptiveSync (G-sync). Er loopt ook een topic over dit onderwerp: Overzicht Freesync monitoren die werken met GSync Welke monitor overweeg je om te kopen? :P

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Vidra schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:31:
[...]

Die Seasonic M12II 520W voeding is niet geschikt voor hergebruik in een nieuwe pc. De Seasonic M12II 520W heeft bijvoorbeeld geen ondersteuning voor Haswell C6 en C7 powerstates en wordt vanaf 50% belasting erg luidruchtig. Het design van de 520W is dan ondertussen ook al zo'n 9 jaar oud en niet meer echt geschikt voor een moderne PC.

Mbt de kast; als die al 7 jaar oud is ... dan ik even kijken of de fans aan vervanging toe zijn; zoja, even vervangen door nieuwe :)

Tegenwoordig zijn er veel monitoren die FreeSync ondersteunen en AdaptiveSync (G-sync). Er loopt ook een topic over dit onderwerp: Overzicht Freesync monitoren die werken met GSync Welke monitor overweeg je om te kopen? :P
Ah dat wist ik helemaal niet. Ik moet zeggen dat ik hem zelf niet erg luidruchtig vind, maar ik game ook met een kop telefoon dus over het algemeen hoor ik het sowieso niet. Hopen dat hij het nog even uithoud icm met mijn nieuwe aankoop. Want ik heb zojuist de RTX 2060 besteld met wat extra geheugen voor mijn huidige setup. Ik heb mezelf even ingelezen en hoewel mijn CPU waarschijnlijk op bepaalde vlakken een bottleneck gaat zijn, lijkt het op dit moment nog niet verstandig om volledig te upgraden. Daarom besloten eerst even te kijken hoe deze nieuwe GPU zich met deze combinatie laat gebruiken. Mocht ik tegen dingen aanlopen dan kan ik altijd de rest nog upgraden.

Idealiter wil ik nog wel een nieuw scherm erbij en dan lijkt het scherm dat @Sweatleek heeft, de pricewatch: AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart, zeer interessant. Qua prijs/kwaliteit verhouding.

Na een aantal reviews te hebben gelezen en een video te hebben gekeken, dit scherm ook besteld. Ik heb nog even Amazon Prime dus daar maar gretig gebruik van gemaakt :+

Ik zal mijn ervaringen delen zodra het allemaal binnen is!

[ Voor 6% gewijzigd door Snippertje op 02-07-2019 10:42 ]

• Vidra

Vidra

Vragen?

Snippertje schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:28:
[...]

Ah dat wist ik helemaal niet. Ik moet zeggen dat ik hem zelf niet erg luidruchtig vind, maar ik game ook met een kop telefoon dus over het algemeen hoor ik het sowieso niet. Hopen dat hij het nog even uithoud icm met mijn nieuwe aankoop.
De voeding is niet geschikt om een nieuwe systeem van stroom te voorzien - dit kan leiden tot instabiliteit of zelfs het "fryen" van je nieuwe hardware.

Stukje uit een ander topic:
De C6 en C7 zijn slaapstanden van de computer, ook wel standby of hibernation genoemd. Tijdens zo'n slaapstand neemt de PC heel weinig stroom. Sinds de Haswell generatie bij Intel is dit nog veel verder verlaagd, zo laag zelfs dat het problemen kan veroorzaken met sommige voedingen. Daarom is het beter om een nieuwe voeding er één te nemen welke over individuele spanningsregulatie beschikt en dus compatibel is het de nieuwe power states.

Tijdens zo'n C6 en C7 power state neemt de PC heel weinig, bijna niks van de 12V, maar wordt wel relatief veel van de 3,3V en 5V getrokken. Voedingen met 'group regulation' kunnen hier niet goed mee omgaan. Bij deze voedingen zit de regulatie van de 5V en 12V aan elkaar vast gekoppeld. Wat je dan krijgt is dat als er weinig belasting op de 12V staat en veel op de 5V de spanning van de 5V erg inzakt en de 12V omhoog schiet. Als je namelijk één spanning belast, bijvoorbeeld de 5V, zakt deze in, de voeding gaat dit dan compenseren door deze spanning te verhogen. Maar doordat de 12V hier aan vast zit gekoppeld gaat die ook mee omhoog. In zo'n geval wordt er dus een middenweg gekozen en wordt geprobeerd de 5V zoveel te verlagen dat het nog wel binnen de ATX specificatie valt en de 12V zoveel mogelijk te verhogen zonder dat die buiten de ATX specificatie valt. Is het verschil tussen de belasting op de 5V en 12V echter te groot kan de voeding dit niet compenseren en gaat één of beide buiten de ATX specificatie - met alle gevolgen van dien.
Bij het bestellen van je nieuwe systeem zou ik dus ook een nieuwe voeding bestellen om problemen te voorkomen. :P

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Vidra schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:12:
[...]

De voeding is niet geschikt om een nieuwe systeem van stroom te voorzien - dit kan leiden tot instabiliteit of zelfs het "fryen" van je nieuwe hardware.

Stukje uit een ander topic:

[...]

Bij het bestellen van je nieuwe systeem zou ik dus ook een nieuwe voeding bestellen om problemen te voorkomen. :P
Ah dankjewel voor het waarschuwen. Ik heb de powerstates ivm overklokken uitstaan overigens, dus voor nu zou het niet uit hoeven maken. Wel iets om rekening mee te houden bij vervanging.

Zie nu wel dat de Rtx2060 Super een duidelijk betere keus is. Ben benieuwd hoe die geprijsd gaat zijn, anders stuur ik de 2060 gewoon terug.

[ Voor 10% gewijzigd door Snippertje op 02-07-2019 15:32 ]

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Even een update van mijn kant. De RTX2060 (zelfs 2x, door een foutje van Amazon), 8GB ram, de monitor en een nieuwe SSD binnen.

Was nog een heel gedoe, want die 8GB ram was van Corsair en ik dacht dat het heden ten dage wel mogelijk was om 2 stick bij te plaatsen van een ander merk, niet dus. Bios corrupt geraakt, opnieuw moeten flashen, uiteindelijk wel een boot gekregen. Maar in de bios liep hij al vast. Nog geprobeerd met custom timings, lager klokken etc. Maar niks mocht baten.

Anyway, dat geheugen gaat dus terug en nu 2 sticks zoeken die exact hetzelfde zijn.

Maar die 2060, wow hij draait echt fantastisch. Evenals het clonen van mijn SSD naar de nieuwe SSD ging perfect. Om nog maar niet te spreken van dat scherm, echt super mooi. Ben erg tevreden met alles en het draait als een zonnetje. Alleen mijn CPU overclock kwijtgeraakt en weet de instellingen niet meer precies, maar goed 4.2 draait hij ook stabiel op voorlopig. Ook nog even Time Spy gedraaid, zowel op de GTX970 als RTX2060. De graphics score is bijna 2 keer zo hoog _/-\o_

Ik ga nog even kijken wat die RTX2060 super gaat kosten, maar verwacht dat ik dit wel hou. The Witcher 3 en ook GTA5 draaien uitstekend.

Allen bedankt voor de hulp in ieder geval.

• Vidra

Vidra

Vragen?

Goed om te horen dat je blij bent met je nieuwe systeem. Veel (game) plezier :P

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Veel plezier! :)

🖥️ | 🚗

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-11 17:13
Leuk topic. Ik heb zelf nu een 4460 met een gtx970 en zit ook te denken aan de AOC Q3279 monitor icm met een gpu upgrade. Ik denk nu zelf aan een 5700 ipv een 2060.

Iemand daar een mening over. Ongetwijfeld is de CPU de bottleneck in sommige games, maar lijkt me een betere aanschaf en meer toekomst gericht dan een 1070 bijvoorbeeld. Ook scheelt dat misschien 100 euro.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Dudeness schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:55:
Leuk topic. Ik heb zelf nu een 4460 met een gtx970 en zit ook te denken aan de AOC Q3279 monitor icm met een gpu upgrade. Ik denk nu zelf aan een 5700 ipv een 2060.

Iemand daar een mening over. Ongetwijfeld is de CPU de bottleneck in sommige games, maar lijkt me een betere aanschaf en meer toekomst gericht dan een 1070 bijvoorbeeld. Ook scheelt dat misschien 100 euro.
Gewoon doen! Is een prima combi. Mijn cpu is nog geen bottleneck geweest. Heb nu 250uur in de Witcher 3 zitten trouwens. Het beeldscherm is fantastisch en mijn exemplaar clockte ook nog mooi naar 38/76 herz.

• Dudeness
Monitor is besteld...nu nog even kijken welke 5700 en voor welke prijs. Misschien BlackFriday deals?

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Ik heb trouwens zelf zodra die uitkwam de 2060 super FE besteld en daarna mijn kast geupgrade. Uiteindelijk is dit mijn systeem:

New one

Black Friday kan je op wachten, maar is de 5700 sowieso niet slecht leverbaar?

[ Voor 15% gewijzigd door Snippertje op 08-11-2019 16:41 ]

• Eugene_85
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik heb zelf een i5 6600k op 4,5ghz met 32gb ram op 3000Mhz van Corsair. Ik had een GTX970 maar heb geupgrade naar een PowerColor Red Dragon 5700. Deze is extreem stil 35db onder load en is de snelste 5700 tot nu toe. Met een memclock van 1750mhz

Ik verwachtte een bottleneck in games door mijn ‘oude’ cpu maar alles draait fantastisch
Ik game in 1440p met een Dell Ultrasharp monitor. Alles werkt goed en in GTA V staat alles op max behalve grass quality met 4x msaa. Het gaat gewoon volledig soepel.

Een upgrade naar een radeon 5700 was in mijn geval echt de moeite waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Eugene_85 op 08-11-2019 19:24 ]

• Dudeness
Nice Eugene, waar heb jij je kaart gekocht en voor hoeveel? Welke fps haal je met je monitor? Welke heb je en gebruik je dan ook Vsync?

• Eugene_85
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
@Dudeness

Ik heb hem gekocht bij Megekko voor 418 euro. Hij is ietsjes goedkoper zelfs nu dus zeker de moeite waard. Ik gebruik Vsync en haal dan 60fps. Als ik dat uit zet dan is het rond de 100 in de meeste games.

Collega's van HWI hebben hem uitgebreid gereviewd.
https://nl.hardware.info/...-5700-xt-red-devil-review

Op basis daarvan heb ik hem ook besteld en geen seconde spijt van. Geweldige kaart is het

Update:
Ik heb toch besloten om mijn i5 in te ruilen voor een ryzen 7 3700X. Met het oog op Red Dead Redemption 2 en 4 cores toch wat beperkt is. Zelfs met de overclock.
Pagina: 1