Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cained
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-02-2024
Goedemiddag mensen,

Ik heb een vraag. 1,5 week/2 weken geleden heb ik op mijn Oneplus 3 toestel de nieuwste Android update geïnstalleerd. Helaas ben ik tot de conclusie gekomen dat ik dat beter niet had kunnen doen. Mijn batterij is sinds die update zo snel leeg en dat is natuurlijk best irritant.

Ik heb alles 'tips en tricks' toegepast zoals schermhelderheid laag zetten, locatie uitzetten, achtergrondscherm op zwart etc. Het helpt alleen niet zo denk ik. Ik heb een livechat gehad met een medewerker van OnePlus en die zei dat ik een backup moet maken van alle dingen, om vervolgens een harde reset te doen dus leeggooien en opnieuw installeren. Nu ben ik bang dat ik daarna gewoon precies dezelfde kuren krijg, dat mijn batterij snel op gaat.

Ik denk zelf dat mijn hele Oneplus 3 die software niet meer kan draaien. Ik heb deze tenslotte ook al sinds november 2016, waar ik overigens nog steeds tevreden mee ben. Maar zou een harde reset echt helpen? Misschien dat iemand mij dit aanraad, of dat ik wellicht moet kiezen voor het vervangen van mijn batterij. Ik hoop dat iemand mij van nuttig advies kan voorzien :)

Beste antwoord (via cained op 28-06-2019 17:58)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@cained welkom op Tweakers.
cained schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:37:
Maar zou een harde reset echt helpen? Misschien dat iemand mij dit aanraad, of dat ik wellicht moet kiezen voor het vervangen van mijn batterij. Ik hoop dat iemand mij van nuttig advies kan voorzien :)
Bij grote updates, zoals van Android 8 naar 9 kan er altijd iets fout gaan. Hier heb je op de voorgrond niet zoveel last van, maar op de achtergrond kan dat dus de batterij leegtrekken. Een factory reset is dus over het algemeen optie één om te doen. Ik kan het je dan ook ten zeerste aanraden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een hard reset en kijken of het helpt
Kost je 1 uurtje aan tijd.

Als dat niet werkt kan je altijd de batterij nog laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@cained Welke update heb je precies? Dat maakt het zoeken naar lotgenoten makkelijker ;)

Daarnaast, kun je in de Settings -> Battery -> Usage totals (zelf even naar NL vertalen) zien per app hoeveel verbruik er is. Wellicht staat daar een duidelijke boosdoener tussen. Heb je daar al gekeken?
Als dat zo is, zal een hard reset werken maar dan helpt het verwijderen of resetten van die app waarschijnlijk ook al.

Heb je je telefoon geroot (en waarom dan niet? :? ;))? Dan kun je met Titanium Backup een backup maken van alle apps en dan is een hard reset zo gedaan. Met de restores ben je dan zo weer terug waar je was (maar dan hopelijk zonder battery drain :P)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cained
@Room42 Oh haha de update is OxgygenOS versie 9.0.3. Verder heb ik niet veel verstand van rooten of dat soort dingen. Verder heb ik gekeken bij settings etc. Zit niet echt een boosdoener bij....

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@cained welkom op Tweakers.
cained schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:37:
Maar zou een harde reset echt helpen? Misschien dat iemand mij dit aanraad, of dat ik wellicht moet kiezen voor het vervangen van mijn batterij. Ik hoop dat iemand mij van nuttig advies kan voorzien :)
Bij grote updates, zoals van Android 8 naar 9 kan er altijd iets fout gaan. Hier heb je op de voorgrond niet zoveel last van, maar op de achtergrond kan dat dus de batterij leegtrekken. Een factory reset is dus over het algemeen optie één om te doen. Ik kan het je dan ook ten zeerste aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
cained schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:48:
[...] Verder heb ik gekeken bij settings etc. Zit niet echt een boosdoener bij....
Wil je daar een screenshot van posten?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cained
@rens-br Bedankt. Ga ik dat zsm doen ;)
Pagina: 1