Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-06 16:37
Beste tweakers,

Ik ga een nieuwe PC bouwen en kan niet kiezen tussen de Asus rog strix rtx 2080 OC vs 2080 msi gaming x trio. Ik lees overal wat anders of beide kaarten en welke nou ''beter'' zou zijn. Ik weet dat ze allebei niet een groot verschil in performance hebben en ik vind de Asus versie veel mooier.

Op tweakers zie ik ook bij de specs staan dat de max boost frequentie van de Asus 1.71Ghz is maar op de websites van de meeste verkopers zie ik dat de boost clock gewoon 1860mhz is.

Mijn vraag is nu eigenlijk, is het verschil in performance van beide kaarten verwaarloosbaar en moet ik gewoon voor de ''mooiere'' gaan? Of is er toch wel een merkbaar verschil in performance?

Alvast bedankt :).

Beste antwoord (via zar op 28-06-2019 14:03)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:47
Allebei de kaarten zijn gereviewed door Tweakers. Heb je de review al doorgenomen?

reviews: Vijftien Turing-kaarten - Custom kaarten van fabrikanten getest

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 22:23

Vidra

Vragen?

De Asus ROG Strix 2080 OC bevalt mij prima. De max boost clock die op tweakers wordt vernoemd is niet correct; je kan je beter baseren op de informatie op de website van beide fabrikanten.

Ik meen mij te herinneren dat de Asus stiller en iets sneller was; maar toentertijd was de Asus veel duurder dan de MSI versie; inmiddels zijn die rollen omgedraait. Ik zou voor de Asus gaan :P mits je ook een Asus moederbord hebt ivm de RGB lightning.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Allebei de kaarten zijn gereviewed door Tweakers. Heb je de review al doorgenomen?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

zar schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:07:
Beste tweakers,

Ik ga een nieuwe PC bouwen en kan niet kiezen tussen de Asus rog strix rtx 2080 OC vs 2080 msi gaming x trio. Ik lees overal wat anders of beide kaarten en welke nou ''beter'' zou zijn. Ik weet dat ze allebei niet een groot verschil in performance hebben en ik vind de Asus versie veel mooier.

Op tweakers zie ik ook bij de specs staan dat de max boost frequentie van de Asus 1.71Ghz is maar op de websites van de meeste verkopers zie ik dat de boost clock gewoon 1860mhz is.

Mijn vraag is nu eigenlijk, is het verschil in performance van beide kaarten verwaarloosbaar en moet ik gewoon voor de ''mooiere'' gaan? Of is er toch wel een merkbaar verschil in performance?

Alvast bedankt :).
De Trio bevalt hier prima, maar neemt niet weg dat ik zeg dat de ander slecht of minder is.
Dat zal elkaar niet veel schelen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Vidra schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:11:
De Asus ROG Strix 2080 OC bevalt mij prima. De max boost clock die op tweakers wordt vernoemd is niet correct; je kan je beter baseren op de informatie op de website van beide fabrikanten.

Ik meen mij te herinneren dat de Asus stiller en iets sneller was; maar toentertijd was de Asus veel duurder dan de MSI versie; inmiddels zijn die rollen omgedraait. Ik zou voor de Asus gaan :P mits je ook een Asus moederbord hebt ivm de RGB lightning.
Ik ga voor de MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon moederbord. Zal de RGB van de asus hier niet mee werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

zar schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:17:
[...]

Ik ga voor de MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon moederbord. Zal de RGB van de asus hier niet mee werken?
Dan zou ik toch kiezen voor de MSI; scheelt weer allemaal software installeren - en nee Mystic Light (MSI) en Aura (Asus) werken niet samen :/ Dus je zal dit individueel in moeten stellen; dat is doorgaans niet mooi omdat de kleuren afwijken, de timing, etc.

Heb je al een X570 met Ryzen 3000 serie cpu overwogen in plaats van een Z390 Intel setup :+

[ Voor 11% gewijzigd door Vidra op 28-06-2019 13:20 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
[quote]Vidra schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:19:
[...]

Dan zou ik toch kiezen voor de MSI; scheelt weer allemaal software installeren - en nee Mystic Light (MSI) en Aura (Asus) werken niet samen :/

Oh dat is wel goed om te weten. Is er een z390 Asus moederbord die je me kunt aanraden? Ik heb een budget van 150.00 euro voor het moederbord en het liefst heb ik hem zwart of zwart/wit.

Ik ben echt van het intel dus AMD is voor mij helaas geen optie :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Opties rond het budget van EUR 180 zijn:
pricewatch: Asus ROG Strix Z390-F Gaming
pricewatch: MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon - die had je zelf al gekozen.

[ Voor 4% gewijzigd door Vidra op 28-06-2019 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Nat-Water schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:12:

Ah top! bedankt. Zo te zien zijn beide kaarten gelijkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Oh die asus ziet er niet verkeerd uit. Ik neem aan dat dat blauwe/groene logo etc de RGB is? die kan ik dus veranderen, correct?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@zar Ik zou met bestellen nog even wachten tot Nvidia de Super kaarten uitbrengt. (zal 2 juli zijn, of bekend maakt) kan zijn dat de prijzen wat zakken van de huidige RTX kaarten. nieuws: Gerucht: Nvidia introduceert GeForce RTX Super-videokaarten op 2 juli

[ Voor 35% gewijzigd door Hackus op 28-06-2019 14:07 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Hackus schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:06:
@zar Ik zou met bestellen nog even wachten tot Nvidia de Super kaarten uitbrengt. (zal 2 juli zijn, of bekend maakt) kan zijn dat de prijzen wat zakken van de huidige RTX kaarten. nieuws: Gerucht: Nvidia introduceert GeForce RTX Super-videokaarten op 2 juli
Oh dat is goed om te weten! bedankt voor de info.

Ik denk dat ik de Asus versie ga bestellen en mocht hij dan in prijs dalen kan ik hem altijd nog binnen 30 dagen terug sturen hehehe.

Gr zar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
zar schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:02:
[...]

Ah top! bedankt. Zo te zien zijn beide kaarten gelijkwaardig.
Ik linkte nog bewust naar het stukje met geluidsproductie. Daar zit namelijk wel verschil in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Nat-Water schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:12:
[...]

Ik linkte nog bewust naar het stukje met geluidsproductie. Daar zit namelijk wel verschil in ;)
jaa sorry, ik bedoelde performance als in de fps in games. Ik zie idd dat de Asus wat luider is vooral Idle. Persoonlijk als het een beetje geluid maakt vind ik het niet erg, als het maar niet als een jet engine klinkt :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

zar schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:09:
[...]

Oh dat is goed om te weten! bedankt voor de info.

Ik denk dat ik de Asus versie ga bestellen en mocht hij dan in prijs dalen kan ik hem altijd nog binnen 30 dagen terug sturen hehehe.

Gr zar.
Nog meer info van beide kaarten

Asus https://www.techpowerup.c...rtx-2080-strix-oc/33.html in de link kun je ook BM kiezen van games.

MSI Trio: https://www.techpowerup.c...080-gaming-x-trio/33.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

zar schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:05:
[...]

Oh die asus ziet er niet verkeerd uit. Ik neem aan dat dat blauwe/groene logo etc de RGB is? die kan ik dus veranderen, correct?
Dat is inderdaad RGB :)

Ik begrijp dat je geen AMD platform wilt ... maar met de komst van de nieuwe CPU's volgende week ... de nieuwe Ryzen 5 3700X is sneller dan een i9 9900k in multi-thread applicaties. :P

Zie artikel @ Forbes :+ en andere leaks met benchmarks

Pagina: 1