Game Monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FixDeluxe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik zoek een?
Ik zoek een goede game monitor, ik zit overal maar te zoeken, maar krijg eigenlijk niet echt een idee van wat goed is en wat niet. wat maakt wel een groot verschil of wat niet?

Wat is je budget?
Laten we zeggen max 800 maar in principe ben ik voor de juiste monitor nog meer te betalen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee wat dat betreft is alles welkom

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb zelf een PC samen gesteld met een i7 9700K en een rtx 2080, dus dat moet voor de meeste monitoren wel prima zijn.

Daarna zoek ik eigenlijk wel een monitor om zo smooth mogelijk op te spelen.
prestaties gaan in mijn ogen toch echt voor.

Ik ga vooral FPS spelen, denk aan CSGO, COD BO4, Apax...
ik wil wel een beetje serieus kunnen spelen.

Ik heb mezelf al wel groten deels in gelezen wat alles in houd.
maar alsnog kom ik er voor mezelf niet echt uit.
in hoeverre is er een verschil tussen 1080p en 1440p
is het verschil tussen 144Hz / 165 Hz / 240 Hz echt goed merkzaam.
want 240 Hz gaat weer niet samen met 1440p

en in hoeverre is response time hinderlijk in shooters?
want overal lees ik dat 1ms voor serieus gamen echt het max is.

Nouja je merkt het al, genoeg struggles.
Ik weet trouwens dat IPS mooier is dan TN maar omdat dit met een 4ms komt is dit eigenlijk een no go.
tenzij dus response time en refresh rate eigenlijk niks uit maken.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en een gigantisch mooie / goede game monitor kunnen voorstellen :D

Alle reacties

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01 09:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Je weet dat die 4ms op pixel response slaat en niet op input lag? Je moet minstens een scherm met 250Hz refresh rate hebben om daar negatieve effecten van te ondervinden.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• MrThompson
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:20
Naar mijn inziens is een 1440p op 144Hz de sweetspot op dit moment voor schermen. Met de huidige kaarten kun je prima framerates halen op die resolutie.

Heb je zelf al een paar schermen in gedachten? En welk formaat scherm zit je aan te denken? Op 21" is 1080p aan te raden, maar vanaf 24" zou ik voor 1440p gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door MrThompson op 28-06-2019 11:48 ]

• FixDeluxe
MrThompson schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:46:
Naar mijn inziens is een 1440p op 144Hz de sweetspot op dit moment voor schermen. Met de huidige kaarten kun je prima framerates halen op die resolutie.

Heb je zelf al een paar schermen in gedachten? En welk formaat scherm zit je aan te denken? Op 21" is 1080p aan te raden, maar vanaf 24" zou ik voor 1440p gaan.
zou toch het liefst iets van 24" of 27" met 1440p willen

kom zelf een beetje uit op de Acer Predator XB271HU (TN) Rood, Zwart
of de Asus PG278QE Zwart
Maar zag ook dat deze beest verwacht word, al ben ik bang dat dit nog wel een tijd gaat duren ->
Lenovo Legion Y27gq Zwart

Heb ook lang getwijfeld aan deze
Acer Predator X34P Zwart
Maar ben echt bang dat hierbij de "snelheid" tegen gaat vallen tijden csgo en andere FPS games.

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

FixDeluxe schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:07:
[...]

zou toch het liefst iets van 24" of 27" met 1440p willen

kom zelf een beetje uit op de Acer Predator XB271HU (TN) Rood, Zwart
Ik zou de IPS variant nemen persoonlijk: Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 7600x3d 32GB 6000mhz 9070 XT MSI 27" IPS 180hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-01 13:59
Ik heb zelf de Asus PG279Q, een 1440p topscherm! Heeft tot max 165hz refreshrate en 4ms latency.

Mooi IPS scherm voor prachtige kleuren en G-Sync!

• rickuss
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-01 02:36
MrThompson schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:46:
Naar mijn inziens is een 1440p op 144Hz de sweetspot
Eens. Ik heb eind vorig jaar deze monitor aangeschaft en deze is perfect voor FPS games:

pricewatch: Acer XF270HUA Zwart

27 inch, 1440p, 144hz, IPS scherm (mooie kleuren!) en geen lelijk gaming-uiterlijk (maar dat is persoonlijk).

Ik heb een oud model maar er zijn ook al wat opvolgers:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1306320;1324708/

Succes!

• FixDeluxe
Bedankt allen voor jullie response.
dan is eigenlijk mijn vervolg vraag.

is het verschil tussen 1ms en 4ms response time dan merkbaar.
de reden dat ik eigenlijk twijfel is omdat ik wat betreft die 4ms lees dat het ghosting op levert.

+ esporters spelen ook op 1ms en 244Hz... dit zorgt voor de meest smoothe gameplay dus.

maar als alles relatief gezien niet merkbaar is kan ik inderdaad beter voor een mooi IPS beeld gaan.

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-01 09:01
Dat verschilt helaas per persoon. De ene kan het wel merken en de andere niet.

Linus Tech Tips heeft video gemaakt over de refresh rate wat best interessant was. ( Niks met ms te maken btw)
YouTube: Does 240Hz Matter for Gaming ft. Gav from Slow Mo Guys

Je moet meer kijken wat vind je zelf belangrijk in je nieuwe monitor.
Eerst alles opschrijven en daarna op rij zetten van belangrijkst naar minder belangrijk.

Daaruit kan je een keuze gaan maken van een monitor.
Als je geen volgorde van belangrijkheid maakt dan kom je snel op te "dure" monitoren uit.

Met de pricewatch kan je je voorkeuren instellen zodat de monitoren die er aan voldoen eruit komen.
Daarbij kan je nog op google/youtube(Alleen video van 10 min plus) Monitor review zoeken wat anderen er over vermelden.

Kan misschien zo zijn dat er te veel backlight bleeding zit bij een IPS scherm die je niet wilt, reviews kunnen dat mee nemen en mogelijk voorbeeld (video/foto) geven hoe het eruit ziet.

https://pcmonitors.info/ en https://www.monitornerds.com/ zijn ook nog wel handige sites om je gekozen monitor te zoeken wat zij er over vermelden.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• FixDeluxe
Erazher schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:30:
Dat verschilt helaas per persoon. De ene kan het wel merken en de andere niet.

Linus Tech Tips heeft video gemaakt over de refresh rate wat best interessant was. ( Niks met ms te maken btw)
YouTube: Does 240Hz Matter for Gaming ft. Gav from Slow Mo Guys

Je moet meer kijken wat vind je zelf belangrijk in je nieuwe monitor.
Eerst alles opschrijven en daarna op rij zetten van belangrijkst naar minder belangrijk.

Daaruit kan je een keuze gaan maken van een monitor.
Als je geen volgorde van belangrijkheid maakt dan kom je snel op te "dure" monitoren uit.

Met de pricewatch kan je je voorkeuren instellen zodat de monitoren die er aan voldoen eruit komen.
Daarbij kan je nog op google/youtube(Alleen video van 10 min plus) Monitor review zoeken wat anderen er over vermelden.

Kan misschien zo zijn dat er te veel backlight bleeding zit bij een IPS scherm die je niet wilt, reviews kunnen dat mee nemen en mogelijk voorbeeld (video/foto) geven hoe het eruit ziet.

https://pcmonitors.info/ en https://www.monitornerds.com/ zijn ook nog wel handige sites om je gekozen monitor te zoeken wat zij er over vermelden.
Ik zal het allemaal eens doornemen.

laten we maar gewoon stellen dat ik het volgende wil.
Minimaal refresh rate van 144 Hz
minimale Resolutie Quad HD
Het liefst een response time van 1ms maar als dit te verwaarlozen is, is 4 ms ook gewoon prima.
ook het liefst met g-sync.

Dus als mensen de toppers die hier aan voldoen kunnen adviseren zou dat enorm prettig zijn :D

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-01 09:01
categorie: Monitoren

Hier heb je er 12, Quad HD, 144 of hoger, 1MS en g-sync.

Zelf heb ik de Dell S2417DG, ben er best te spreken over.

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-01 13:36
Het verschil tussen 1ms en 4ms pixel response ga je niet merken. Ik zou lekker voor een IPS paneel gaan voor de betere kleurweergave.

• FixDeluxe
EnigmaNL schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:19:
Het verschil tussen 1ms en 4ms pixel response ga je niet merken. Ik zou lekker voor een IPS paneel gaan voor de betere kleurweergave.
Neig daar langzaam ook wel naar.
dan is alleen nog de vraag in hoeverre een refresh rate verschilt.
Want dan zou ik twijfelen tussen een:

https://tweakers.net/pric...-predator-x34p-zwart.html
Heerlijk groot maar misschien wel kans op wat mindere fps, ook juist gezien de grootte.

of bijvoorbeeld een:

https://tweakers.net/pric...1hu-(ips)-rood-zwart.html
gewoon mooi 1440p maar wel 165 Hz

als laatste zou ik nog kunnen wachten op deze, al lijkt dat meer een sprookjes beeldscherm:
https://tweakers.net/pric...o-legion-y27gq-zwart.html

dit is de enige 1440p monitor met 250Hz en een 0.5 ms response time...

mischien goede tegen opties voor deze?

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-01 13:36
Je hoeft een game niet altijd op de hoogste resolutie te spelen, een 21:9 monitor is fantastisch maar sommige spellen werken daar toch niet goed op dus kun je ze ook gewoon op 16:9 spelen bijvoorbeeld.

120hz is m.i. prima, het verschil met 144hz en 165hz is in de meeste gevallen niet echt merkbaar. 250hz is overkill.

Als ik moest kiezen tussen de X34P en de XB271HU zou ik voor de X34P kiezen maar het prijsverschil is natuurlijk ook enorm.

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-01 20:49

Solid Seal

3D Printer N00b

Zou je met zo een GPU niet naar een 4K kunnen kijken ? (ik hijack dit ff omdat 1 van mijn 2 (full hd) monitoren kaduuk is :P )

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Solid Seal schreef op zondag 7 juli 2019 @ 10:26:
Zou je met zo een GPU niet naar een 4K kunnen kijken ? (ik hijack dit ff omdat 1 van mijn 2 (full hd) monitoren kaduuk is :P )
4k blijft lastig met een 2080. Assassin's Creed origin is bijvoorbeeld niet altijd 60+ FPS op hoogste settings in 4k.
Pagina: 1