Mediaspeler voor in de auto.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 12:44
Ik zoek een?
Mediaspeler voor in de auto met twee schermen afzonderlijk te bedienen.

Wat is je budget?
+/- € 150,- minder is beter ;) (iets meer is ook geen probleem.).

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wij gaan op vakantie naar Frankrijk, en om de kinderen bezig te houden ben ik op zoek naar een mediaspeler voor in de auto om de kids bezig te houden.

Het liefst heb ik een speler die verschillende videoformaten aankan (mkv / mp4 / vob etc),
dit in plaats van een speler waar je losse dvd's in moet doen (als beide kan is het natuurlijk geen probleem :)).

Wat heb je zelf al gevonden?
Online kom ik veelal dit soort spul tegen https://www.coolblue.nl/p...alora-dvp7748-duo-gc.html.

De review van deze is best positief, maar het apparaat ondersteunt maar SD kaarten tot 32 GB en de USB poorten zijn slecht versie 1.1. En het apparaat ondersteunt alleen AVI, MP4, MPG.
Dus ik weet niet zeker of ik hier wel mee uit de voeten kan.

Welke vragen heb je hier nog over?
Nu is mijn vraag. Heeft iemand een beter suggestie ? Ik heb het topic over een rPi als
mediaspeler gelezen, maar dat is voor mij teveel 'werk'. Ik zoek een kant en klare oplossing.

Random WTF

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb wat zitten lezen, maar waar vind jij de maximale grootte van de SD-kaart? Ik kon überhaupt het type SD-kaart niet vinden eigenlijk.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Bij 'bekijk alle specificaties'

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is dan heel rare informatie. Er wordt gesteld dat het om normale SD-kaartjes gaat, maar die ondersteunen volgens de SD-specificaties maar tot 2 GB. Als het gaat om SDHC-kaartjes dan klopt 32 GB als max wel. De informatie van Coolblue is in elk geval niet compleet. Op de website van Salora kon ik het ook niet zomaar vinden, vandaar mijn opmerking.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Jorgen schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 23:55:
Dat is dan heel rare informatie. Er wordt gesteld dat het om normale SD-kaartjes gaat, maar die ondersteunen volgens de SD-specificaties maar tot 2 GB. Als het gaat om SDHC-kaartjes dan klopt 32 GB als max wel. De informatie van Coolblue is in elk geval niet compleet. Op de website van Salora kon ik het ook niet zomaar vinden, vandaar mijn opmerking.
Nou inderdaad. Dat vond ik dus ook. Erg vaag allemaal.

Vandaar mijn vraag of iemand een goed alternatief weet. Liefst waar ik een usb stick/schijf in kan douwen zodat ik niet met losse schijfjes hoef te werken.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Ben toch maar voor de Salora's gegaan. Met dvd's is het beeld gewoon prima te doen vind ik.
Dus dat is posititief.

Echter over het afspelen vanaf USB ben ik minder te spreken.
Op de site van Salora staat het volgende over media ondersteuning.
quote: Salora
Formaat: avi
Videocodec: xvid
Audiocodec: mp3
Resolutie: 720×405

Voor MP4 geldt:

Formaat: mp4
Videocodec: MPEG4
Audiocodec: mp3
Resolutie: 720×405
Als test heb ik met HandBrake een DVD omgezet naar mp4, gebruik makende van
bovenstaande codecs en resolutie. Maar dit levert behoorlijk blokkerige video op.

Nu boeit het mijn kinderen gelukkig niks, die vinden het prima.
Maar ik zou toch op de één of andere manier willen proberen om het beeld
wat te optimaliseren. Weet iemand óf een beter (gratis) programma dan HandBrake of
betere instellingen in HandBrake om betere kwaliteit te krijgen ?

Of kan ik voor bovenstaande misschien beter een nieuw topic openen ?

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Spasm schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:48:
Ben toch maar voor de Salora's gegaan. Met dvd's is het beeld gewoon prima te doen vind ik.
Dus dat is posititief.

Echter over het afspelen vanaf USB ben ik minder te spreken.
Op de site van Salora staat het volgende over media ondersteuning.

[...]

Als test heb ik met HandBrake een DVD omgezet naar mp4, gebruik makende van
bovenstaande codecs en resolutie. Maar dit levert behoorlijk blokkerige video op.

Nu boeit het mijn kinderen gelukkig niks, die vinden het prima.
Maar ik zou toch op de één of andere manier willen proberen om het beeld
wat te optimaliseren. Weet iemand óf een beter (gratis) programma dan HandBrake of
betere instellingen in HandBrake om betere kwaliteit te krijgen ?

Of kan ik voor bovenstaande misschien beter een nieuw topic openen ?
omzetten van dvd naar x.y.z tja je kan bv iets betere kwaliteit /video gaan (hogere resolutie)

ik zou zelf je producten terugsturen en geld terug, je hebt bv android autoradio's die los ook nog eens 2 extra schermen kunnen aansturen ..en hoef je alleen een draad van de radio naar de hoofdsteun aan te leggen. maar nog beter zijn gewoon 2 tablets van 100,- met SD kaart. (gewone .. niet de kind vriendelijke meuk dat is troep)

Huidige portable spelcomputers kunnen vaak ook mp3 & video afspelen met een SD kaart ofzo,

Ik ben een lange tijd met Raspberry Pi "radio" + touchscreen aan het stoeien geweest zowel linux als android. beter kant en klaar kopen. Alleen als NAS/Multimedia device is het wel beter geschikt of als "game emulator.."

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
vso schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:17:
[...]

omzetten van dvd naar x.y.z tja je kan bv iets betere kwaliteit /video gaan (hogere resolutie)
Hogere resolutie gaat helaas niet. Heb ik geprobeert maar dan krijg een de foutmelding 'resolutie niet ondersteund' Het moet Formaat: mp4 - Videocodec: MPEG4 - Audiocodec: mp3 - Resolutie: 720×405
zijn helaas. Ik vroeg me gewoon af of dit niet op de één of andere manier beter te rippen was.
ik zou zelf je producten terugsturen en geld terug, je hebt bv android autoradio's die los ook nog eens 2 extra schermen kunnen aansturen ..en hoef je alleen een draad van de radio naar de hoofdsteun aan te leggen. maar nog beter zijn gewoon 2 tablets van 100,- met SD kaart. (gewone .. niet de kind vriendelijke meuk dat is troep)
Dat wordt hem niet meer, we vertrekken morgen naar Frankrijk |:( .
Zoals gezegd hebben mijn kinderen er totaal geen moeite mee.
Het is meer de Tweaker in mij die beter beeld wil :)

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Spasm schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:16:
[...]

Hogere resolutie gaat helaas niet. Heb ik geprobeert maar dan krijg een de foutmelding 'resolutie niet ondersteund' Het moet Formaat: mp4 - Videocodec: MPEG4 - Audiocodec: mp3 - Resolutie: 720×405
zijn helaas. Ik vroeg me gewoon af of dit niet op de één of andere manier beter te rippen was.
tja erhm dunno sorry
Dat wordt hem niet meer, we vertrekken morgen naar Frankrijk |:( .
Zoals gezegd hebben mijn kinderen er totaal geen moeite mee.
Het is meer de Tweaker in mij die beter beeld wil :)
nee snap ik goeie reis

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:31

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Waarom niet 2 goedkope tablets scoren en een autohouder?

https://www.amazon.com/TF...lder-Kindle/dp/B00ZYYSX5G

2x en bijvoorbeeld een Amazon Fire tablet ergens vandaan vissen?

Kun je ze vooral buiten de auto ook nog gebruiken :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-10 22:29
dvd's 8)7 Er is toch geen kind meer (zeker niet van een Tweaker) die dit nog in z'n handen laat drukken...

Koop gewoon twee iPads ... Netflix er op en je hebt super beeld... Kunnen ze onderweg ook nog op internet en gamen ;)

Ben je gelijk klaar... Voor jezelf ook :)

[ Voor 77% gewijzigd door Blommie01 op 09-07-2019 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
Touchdomex schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:01:
Waarom niet 2 goedkope tablets scoren en een autohouder?

https://www.amazon.com/TF...lder-Kindle/dp/B00ZYYSX5G

2x en bijvoorbeeld een Amazon Fire tablet ergens vandaan vissen?

Kun je ze vooral buiten de auto ook nog gebruiken :)
Ja was ook een mooie optie geweest, maar zoals gezegd sta ik op het punt
om naar Frankkrijk te vertrekken :)

Maar gelukkig heb ik een oplossing gevonden voor de slechte kwaliteit van de omgezette mp4 bestanden _/-\o_
Het blijkt dat .VOB bestanden moeiteloos op een hogere resolutie af willen spelen. Dus ben nu een aantal films aan het omzetten naar dat formaat en dat gaat prima !

Random WTF

Pagina: 1