gmail automatisch naar Agenda

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 887681

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag dat mailtjes (inbox Gmail) automatisch omgezet worden naar afspraken in de google agenda.

Dus zoiets als:

(email)
Pietertje Jansen Ziek
28-06-2019
8:00 - 17:00

en dat dit in de google agenda wordt geplaatst zonder dat ik in gmail nog een actie moet doen!
Kan dat überhaupt???

groetjes Ips
...

Gmail
...

Alle instellingen in Gmail doorgelopen. Automatisch afspraken toevoegen in Agenda staat aangevinkt!?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Dat gebeurt inderdaad automatisch als iemand je een kalender item (afspraak) toestuurt.
Ik denk niet dat je zonder kunst- en vliegwerk een afspraak kan laten maken van wat gmail interpreteert als willekeurige tekst in een e-mailtje.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat zal lastiig worden. Een mail is heel wat anders dan een afspraak.

Je kunt het wel handmatig doen in Outlook: https://www.zoontraining....n-email-naar-agenda-item/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dan zul je naar gmail addons moeten zoeken.

Ken je deze functie al? Die helpt je al iets op weg, maar is niet geheel wat je zoekt.
Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/--0meMEbdI8U/VfcvzZrDsvI/AAAAAAAAAlc/1-w4mJz_dug/w1200-h630-p-k-no-nu/Google%2B-%2Bmail%2Beven%2Bto%2Bcalendar1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dag allemaal,

Allereerst dank voor de (hele) snelle reacties. Het is blijkbaar nogal lastig om info uit email automatisch in de google-agenda te krijgen, zonder tussenkomst van een 'muisklik' actie van de gebruiker.

Zelf heb ik onderstaand nog ergens opgedoken mbt de google agenda:
"Afspraken worden alleen toegevoegd als ze zijn opgenomen in bevestigingsmails van bedrijven met betrekking tot: Vluchten, Hotels, Restaurants en Evenementen waarvoor toegangsbewijzen zijn vereist, zoals films en concerten."

Ben nu benieuwd in welk format een dergelijke bevestigingsmail moet worden aangeleverd, zodat deze geplaatst wordt in de agenda.

Da's nog lastig zoeken op internet.....:-(

grt Ips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Anoniem: 887681 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:32:
Dag allemaal,

Allereerst dank voor de (hele) snelle reacties. Het is blijkbaar nogal lastig om info uit email automatisch in de google-agenda te krijgen, zonder tussenkomst van een 'muisklik' actie van de gebruiker.

Zelf heb ik onderstaand nog ergens opgedoken mbt de google agenda:
"Afspraken worden alleen toegevoegd als ze zijn opgenomen in bevestigingsmails van bedrijven met betrekking tot: Vluchten, Hotels, Restaurants en Evenementen waarvoor toegangsbewijzen zijn vereist, zoals films en concerten."

Ben nu benieuwd in welk format een dergelijke bevestigingsmail moet worden aangeleverd, zodat deze geplaatst wordt in de agenda.

Da's nog lastig zoeken op internet.....:-(

grt Ips
Dat is zo simpel als gewoon het google agenda item delen :) Je kan na het maken van een afspraak in je agenda daar ook mensen voor uitnodigen, dat is veruit de makkelijkste manier.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor je antwoord Wintervacht,

Maar ik wil eigenlijk via een web-formulier automatisch een melding in de google agenda laten zetten.

Ik had begrepen dat dit 'simpel' zou kunnen via gmail. Omdat gmail de optie had om items vanuit de mail automatisch in de agenda te plaatsen. Echter kan dit blijkbaar alleen, zonder tussenkomst van de gebruiker, via een bevestigingsmail.

Ben dus nu benieuwd hoe de structuur van zo'n bevestigingsmail eruit ziet.

groetjes Ips

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een webformulier kan gewoon een ical bestand maken en die mailen naar je gmail adres. Dat zou Gmail wel automatisch moeten herkennen als afspraak en als zodanig in je agenda zetten.

Hoe Google dat trouwens doen met boekingen van hotels en vluchten, is dat ze de opmaak e.d. van bepaalde partijen herkennen en zo precies weten hoe ze de mail moeten interpreteren. Je kan in je Google Account ook eventuele aankopen terugvinden, maar alleen van een select aantal webwinkels. Zo kan ik wel de koelkast vinden die ik via Coolblue heb gekocht, maar niet een toetsenbord bij een andere winkel.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Er is ook nog een data-format waarin bepaalde dingen meegegeven kunnen worden, zoals aankopen en vluchtinformatie (meer als alleen vluchtnummer). Ik ben aan het zoeken.

Edit: gevonden!

https://schema.org/docs/schemas.html

Zo kan je (ook, naast een ics bestand) gestructureerde data meegeven met een email!

En hoe het werkt met Google vind je hier: https://developers.google.com/gmail/markup/getting-started

[ Voor 44% gewijzigd door Snake op 28-06-2019 23:17 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank Hero of Time en Snake,

Hier kan ik goed mee verder!

grt Ips
Pagina: 1