automatisch sms verzenden naar tele2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-05 22:38
Hey tweakers,

ik zat met een vraag waar ik tot nu toe geen antwoord op heb kunnen vinden. Op android toestellen heb je via een app de mogelijkheid om een automatische sms te versturen naar Tele2 om weer 1GB extra te krijgen wanneer je data op is.

Maar hoe zit dit op iphones? Ik weet dat het systeem gesloten is vergeleken met android, maar zijn hier alsnog geen apps voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1212288

Hi, voor zover ik weet is die er niet.

Je zou wel via de 'Opdrachten' app relatief eenvoudig een opdracht hiervoor kunnen aanmaken. Dan hoef je nog maar op 1 knop te drukken i.p.v. app openen -> nieuw sms -> geadresseerde invullen -> sms-tekst -> versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Anoniem: 1212288 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:44:
Hi, voor zover ik weet is die er niet.

Je zou wel via de 'Opdrachten' app relatief eenvoudig een opdracht hiervoor kunnen aanmaken. Dan hoef je nog maar op 1 knop te drukken i.p.v. app openen -> nieuw sms -> geadresseerde invullen -> sms-tekst -> versturen.
ja idd, dat had ik ook gevonden. Jammer dat er niet een mogelijkheid bestaat het automatisch te doen. Dat je zelf een opdracht kan scripten met wanneer sms binnenkomt van tele2 er automatisch een sms gestuurd wordt met extra 1 gb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Jboy1991 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:46:
[...]

ja idd, dat had ik ook gevonden. Jammer dat er niet een mogelijkheid bestaat het automatisch te doen. Dat je zelf een opdracht kan scripten met wanneer sms binnenkomt van tele2 er automatisch een sms gestuurd wordt met extra 1 gb :P
Of je neemt een grotere databundel :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
nelizmastr schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:50:
[...]

Of je neemt een grotere databundel :+
heb al onbeperkt. Maar na 5GB moet je voor elke gb een sms versturen XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Jboy1991 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:51:
[...]

heb al onbeperkt. Maar na 5GB moet je voor elke gb een sms versturen XD
Ik ken genoeg mensen met onbeperkt Tele2 die dat niet hoeven, dus daar gaat iets verkeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Misschien dat je iets kan doen dmv de app Shortcuts

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
nelizmastr schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:51:
[...]

Ik ken genoeg mensen met onbeperkt Tele2 die dat niet hoeven, dus daar gaat iets verkeerd :P
apart, dan maken zij blijkbaar hun 5gb per dag niet op?

https://www.tele2.nl/klan...iel/unlimited-abonnement/ :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

5GB per dag? Tja, kan me ook voorstellen dat dat geen fair use meer is.
Het netwerk is niet bedoeld om full time te gaan tetheren aan een PC oid.
Met name omdat het een gedeeld netwerk is en anderen daar last van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
nelizmastr schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:08:
[...]

5GB per dag? Tja, kan me ook voorstellen dat dat geen fair use meer is.
Het netwerk is niet bedoeld om full time te gaan tetheren aan een PC oid.
Met name omdat het een gedeeld netwerk is en anderen daar last van krijgen.
5GB valt reuze mee, vooral als je een weekend op een camping zit. Met een beetje netflixen of live tv kijken via ziggo app is het zo op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakenpeak
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-05 21:48
Excuses voor het bumpen van een oud-topic maar is hier inmiddels - 2 jaar later - een oplossing voor?
Heb een iphone 12 mini en zit er aan te denken om KPN onbeperkt te nemen. Die heeft dezelfde voorwaarden als Tele2: 5GB en daarna onbeperkt verlengen met 1 GB via de MijnKPN app of via SMS.

Ik heb zitten kijken op de app 'Opdrachten' daar kan je zoiets maken in de 'Automatisering' tab maar die stuurt niet automatisch een sms. Dan zal je nog de 'taak' moeten activeren door op de 'play' knop te drukken.

Doe ik iets verkeerd of is er helaas nog steeds geen oplossing voor. Zou anders heel chill zijn met buiten werken met de laptop + iphone + kpn onbeperkt internet + powerbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor android heb je tasker. Die is er voor iphone niet. Maar hier wat alternatieven: https://alternativeto.net/software/tasker/?platform=iphone

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

tweakenpeak schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:33:
Excuses voor het bumpen van een oud-topic maar is hier inmiddels - 2 jaar later - een oplossing voor?
Heb een iphone 12 mini en zit er aan te denken om KPN onbeperkt te nemen. Die heeft dezelfde voorwaarden als Tele2: 5GB en daarna onbeperkt verlengen met 1 GB via de MijnKPN app of via SMS.

Ik heb zitten kijken op de app 'Opdrachten' daar kan je zoiets maken in de 'Automatisering' tab maar die stuurt niet automatisch een sms. Dan zal je nog de 'taak' moeten activeren door op de 'play' knop te drukken.

Doe ik iets verkeerd of is er helaas nog steeds geen oplossing voor. Zou anders heel chill zijn met buiten werken met de laptop + iphone + kpn onbeperkt internet + powerbank.
Ik zit vaak in datacenters ze werken met mijn laptop via de iPhone. Ja dan moet ik soms 3 a 4 smsjes sturen. Wat is dat voor moeite? ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakenpeak
Tylen schreef op zondag 28 februari 2021 @ 07:28:
[...]

Ik zit vaak in datacenters ze werken met mijn laptop via de iPhone. Ja dan moet ik soms 3 a 4 smsjes sturen. Wat is dat voor moeite? ;).
Tja, als je dit heel ver gaat door redeneren kan je je afvragen wat het nut is van een robotstofzuiger of zelfs een wasmachine. Het is gewoon lekker om domme, herhalende acties weg te automatiseren. Ik kan daar enorm van genieten. Zelfde als Faceid vs vingerafdrukscanner. Dat Faceid (zonder mondmasker) werkt echt heerlijk, terwijl hoeveel moeite is het om je vingertje op een scannertje te leggen?

Maar goed, ik vind het ironisch dat er een app opdrachten met 'automatisering' is, terwijl handmatig een sms versturen sneller gaat dan de automatisering activeren.

Typisch gevalletje you had one job. Oh ja, en het feit dat dit bij android wel kan maakt het dubbel zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakenpeak
The Eagle schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:52:
Voor android heb je tasker. Die is er voor iphone niet. Maar hier wat alternatieven: https://alternativeto.net/software/tasker/?platform=iphone
Bedankt voor het meedenken maar geen van die 'alternatieven' kunnen echt automatisch een sms reply sturen.

• Vtech
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik snap je verlangen. Ik heb nu 2 opdrachten aanstaan. Als ik een sms krijg van KPN met in de SMS de tekst “80% verbruikt”, stuur dan een SMS naar KPN met de tekst “NL2000 AAN”.

Kortom, het lijkt of ik er bijna ben. Bijna, de sms gaat er nog steeds niet automatisch uit…
Pagina: 1