Mag ik de Pocket Go reviewen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:36
Ik ontvang vandaag een Pocket Go en ik vroeg me af of ik deze op Tweakers zou mogen reviewen aangezien het een apparaat betreft die grotendeels voor rom-emulatie bedoeld is.

Nu vond ik in de FAQ al het volgende maar die bepaling sluit het niet helemaal uit.

Ik vond verder in de reviews geen andere emulatie consoles. Wellicht omdat het dus niet mag op Tweakers of omdat niemand het ooit gevraagd heeft.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Beste antwoord (via Sup4rdurt op 28-06-2019 15:34)

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 13:47

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Voglens mij kan je alleen een review schrijven van een product dat ook bij ons in de Pricewatch staat, en dat staat jouw apparaat niet. Dan moet je daarvoor maar Tweakblogs gebruiken, daar zijn de regels ook wat soepeler.

Als je maar geen links plaatst naar websites waar software/roms staan waar auteursrechten op rusten.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:16
Rom emulatie ansich is niet verboden door Nintendo zolang je de games zelf wel origineel in bezit hebt (daarom heeft Nintendo het zo lange tijd gedoogd al die ROM sites, totdat Soulja boy er voor belachelijke bedragen geld uit wilde slaan)

Denk dat dit wel belangerijk is om mee te nemen in je eventuele review, dat als je games gaat raten het games zijn die in je eigen bezit zijn.

Voor de rest, Pocket go lijkt een mooi handheld apparaatje te zijn.
Ik ben al om en ga m halen! Perfect voor onderweg en vakantie.

[ Voor 14% gewijzigd door Turismo op 28-06-2019 11:34 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik weet persoonlijk eigenlijk niet goed wat het beleid is op dit punt dus tag ik @Ginz hierbij.

@Ginz Wil jij hier iets over zeggen of dit uitzoeken?

Een mogelijk issue kan zijn dat het device eigenlijk alleen bedoeld is voor het spelen van ROMS wat op zijn minst een grijs gebied is. Hierbij worden de devices vaak met illegale spellen geleverd.

offtopic:
Als ik de reviews lees is deze minder krachtig dan de bekende rs-97 wat al niet altijd even soepel werkt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Turismo schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:19:
Rom emulatie ansich is niet verboden door Nintendo zolang je de games zelf wel origineel in bezit hebt (daarom heeft Nintendo het zo lange tijd gedoogd al die ROM sites, totdat Soulja boy er voor belachelijke bedragen geld uit wilde slaan)

Denk dat dit wel belangerijk is om mee te nemen in je eventuele review, dat als je games gaat raten het games zijn die in je eigen bezit zijn.
Ik snap wel waarom maar ik heb alleen maar SNES games fysiek in mijn bezit en om alleen die te gaan reviewen lijkt me wat incompleet. Ik zou in dat geval misschien eerder het apparaat en de software an sich mee kunnen nemen en specifieke spellen op de emulators niet benoemen. Er zullen online vast wel compatibiliteitslijstjes verschijnen.
Voor de rest, Pocket go lijkt een mooi handheld apparaatje te zijn.
Ik ben al om en ga m halen! Perfect voor onderweg en vakantie.
Zeker! Vooral voor die prijs ook. Er zijn wel een aantal alternatieven (zoals @Bor hieronder ook al aangeeft) je moet het maar net tegenkomen.
Bor schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:43:
offtopic:
Als ik de reviews lees is deze minder krachtig dan de bekende rs-97 wat al niet altijd even soepel werkt.
offtopic:
Zo is er ook de LDK Landscape (iets duurder) maar ook die schijnt z'n minpuntjes te hebben. Ik vond de Pocket GO een mooi compact ding & niet al te duur. Ik zie er namelijk toch tegenop om m'n Switch mee te nemen op vakantie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 13:47

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Voglens mij kan je alleen een review schrijven van een product dat ook bij ons in de Pricewatch staat, en dat staat jouw apparaat niet. Dan moet je daarvoor maar Tweakblogs gebruiken, daar zijn de regels ook wat soepeler.

Als je maar geen links plaatst naar websites waar software/roms staan waar auteursrechten op rusten.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Okay, top! Dan zal ik Tweakblogs daarvoor gebruiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Sup4rdurt schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:36:
Okay, top! Dan zal ik Tweakblogs daarvoor gebruiken :)
Je mag een review plaatsen bij alles wat in de Pricewatch staat? Dus even het product toevoegen: https://tweakers.net/pricewatch/addproduct/

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Pagina: 1