Toon posts:

Bitcoin transactie gaat niet door. 0 confirmations.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal. Ik heb een Bitcoin transactie gedaan van mijn Bluewallet op mijn iPhone naar Huobi exchange. Ik heb te weinig fee gebruikt en nu zit mijn transactie vast. Het bedrag staat nog wel op mijn wallet maar ik kan hem niet stoppen of door laten gaan. Het gaat om een paar honderd euro en dat is voor mij erg veel geld.

Is er iemand die mij kan helpen hiermee? Ik heb het volgende al geprobeerd:

De wallet niet meer openen en wachten tot het vergeten wordt door de nodes maar ik heb er weinig vertrouwen in, aangezien het bedrag nog te zien is in mijn huidige wallet.
Ik heb ook de ViaBTC accellerator geprobeerd. Deze gaf aan dat de fee te laag was en deed er niets mee helaas.

Ik hoop dat er iemand is die me hiermee kan helpen.

Mijn transactie id is:92c4d1fe397fe6ea07cfcb1a27b8dd1ca50d5e0042d1ba29a73661b999f658c7

mvg

Peter

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:35

Oekol

waka waka hey hey

De fee verhogen?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je hebt twee opties: de fee verhogen door een replace-by-fee transactie, of gewoon afwachten. Aan de mempool te zien raakt hij om de zoveel dagen wel leeg elke keer, maar 1 sat/B is echt wel héél erg weinig dus de vraag is of hij überhaupt wordt opgepakt. Zo te zien ondersteunt BlueWallet gewoon replace-by-fee. Doe dan 20 sat/B fee, die wordt snel genoeg opgegeten zo te zien en dat kost je iets van €1,20

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 28-06-2019 10:56 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie antwoorden. Stel ik erg op prijs.
Ik weet alleen niet hoe ik replace by fee moet toepassen. Het enige wat nog op mijn bluewallet staat is het bedrag waar geen beweging in zit.
Bedoel je dat ik nu wat btc op mijn bluewallet moet zetten en dan dat bedrag ook naar Huobi moet sturen?
of moet ik hier iets anders doen? ik ben een complete noob wat dit betreft. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tja ik heb verder geen ervaring met de wallet app zelf. Maar als ik het goed begrijp moet het bedrag naar een exchange? Dan is het uiteindelijk dus niet zo van belang dat er iets van dat totaal afgaat omdat je meer fees betaalt, toch?

Ik gok dat je in de app de transactie op moet zoeken, en daar zul je ergens de fee van die specifieke transactie op moeten kunnen hogen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt me niet zoveel uit of er nu 1, 2 of 3 tientjes vanaf gaat, het probleem is dat deze app RBF ondersteunt maar ik dat nergens bij mijn transactie kan vinden, laat staan veranderen. Daarom dacht ik dat ik misschien nog een andere handeling moest verrichten. Ik was zo blij met deze app omdat hij ook op mijn Apple watch werkte maar ik denk dat als ik mijn geld terug heb, hem er maar gauw weer af gooi.
Dank voor je antwoord maar ik zal moeten wachten denk ik. In de app heb ik geen mogelijkheden helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Deze toch? https://bluewallet.io/
Ze zeggen zelf dat ze het ondersteunen. Kan helaas nergens een handleiding vinden oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt helemaal. Nee het is echt irritant dat ze het zeggen te ondersteunen maar nergens staat hoe,
Ik heb die app al binnenstebuiten gedraaid maar ik kan het niet vinden.
Mocht iemand anders nog iets weten dan hoor ik het graag. Bedankt voor de moeite .oisyn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:00

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Dit heb ik ook eens gehad met de Bitcoin core wallet. Ik heb toen de wallet opgestart met een commando om de vorige openstaande transacties te vergeten. Dit kan alleen als je transactie nog geen enkele confirm heeft. Zo doende kun je een nieuwe transactie aanmaken (de BTC die je eerder verzonden hebt staat nu weer bij je available balance) en als je dan wel de juiste fee gebruikt zul je zien dat hij er dan wel doorheen komt. Ik weet niet of deze wallet een dergelijke functie heeft?

[ Voor 8% gewijzigd door DAMAGE op 28-06-2019 15:52 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@DAMAGE Dat is een interessante. Ik heb al even gekeken maar kon hier niets van vinden. Het is een relatief nieuwe app en niet beschikbaar op pc. Ik heb inmiddels contact gehad met de ontwikkelaar en deze raadde mij aan om te wachten totdat de transactie vanzelf 'vergeten' wordt of toch confirmed.
Deze versie van de app heeft namelijk nog geen Replace-by-fee.
Ik weet wel dat als ik weer een app ga gebruiken, ik zeker eentje uitkies die deze feature wel heeft.
Als de BTC nu onverhoopt morgen piekt naar 100.000 dan ben ik mooi in de aap gelogeerd :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Verwijderd Kun je je private keys of the seed exporteren? Dan zou je die bijvoorbeeld weer kunnen importeren in een wallet zoals Electrum en dan daarin de replace-by-fee doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 17:13

Tourniquet

Hiya, fellas!

.oisyn schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 17:05:
@Verwijderd Kun je je private keys of the seed exporteren? Dan zou je die bijvoorbeeld weer kunnen importeren in een wallet zoals Electrum en dan daarin de replace-by-fee doen.
Ik heb even naar die Bluewallet app gekeken en dan zou moeten kunnen inderdaad. Het type wallet in de app is HD SegWit (BIP49 P2SH). Er wordt een mnemonic phrase van 24 woorden gebruikt en als het goed is kun je die importeren in de Electrum desktop wallet (https://electrum.org).

@Verwijderd Als het goed is heb je die 24 woorden bewaard bij het aanmaken van de wallet in de app. En zo niet kun je de woorden nog achterhalen in de wallet opties als je op de "Export / backup" knop drukt.

In Electrum importeer je (als ik het goed heb) de seed door een nieuwe wallet te maken met de opties:
1. Standard Wallet
2. I already have a seed
3. Voer de 24 woorden in, klik Options en vink "BIP39 seed" aan
4. Klik Next en kies voor p2sh-segwit

[ Voor 14% gewijzigd door Tourniquet op 28-06-2019 21:08 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Electrum geinstalled en de seed geimporteerd en ik zag mijn transactie maar kon er niets mee doen. RBF=false kon ik aflezen in de eigenschappen. Ik vermoed dat er iets met de originele transactie is misgegaan.
Ik ben er nu al met al al een dag mee bezig en ga er de brui aan geven :-) Ik hoop dat ik mijn satoshi's terugkrijg en anders was het een dure les.
Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken, ik stel het erg op prijs. Het is een leuk forum en ik denk dat ik hier maar eens blijf rondhangen en - neuzen.

Peter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oooh right, om dat te kunnen heb je idd bij je originele transactie al aan moeten geven dat dat een mogelijkheid is. Tja, dan zit er niets anders op dan afwachten - tot ie vergeten is, of tot ie opgepikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 17:13

Tourniquet

Hiya, fellas!

@Verwijderd Ik zie trouwens dat je transactie gisteren is opgepikt. d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door Tourniquet op 30-06-2019 22:57 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Pagina: 1