Windows 10 VM hosten voor ‘simpel’ Python script

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Mijn vraag
Op dit moment draai ik 24/7 een Python script op een Windows 10 machine die thuis staat. Als er goedkope opties bestaan om dit ergens op een Windows 10 VM te hosten, dan hoor ik die graag! Het is belangrijk dat ik op de host een VM met een volwaardige versie van Windows 10 kan draaien.

Relevante software en hardware die ik gebruik
-

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het lukt mij tot dusver enkel om VPS’en te vinden..

PC Specs

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 20:14

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Het probleem met Windows en externe hosting is dat je licentiekosten dient te betalen voor een Windows machine, dat tikt erg aan als je bijvoorbeeld 5 euro voor de VPS dient te betalen en daarop nog 5 euro aan licentiekosten komen.

Is het niet mogelijk om je Python script op een linux based machine te draaien? Dan heb je in ieder geval niet de licentiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Volgens mij mag je Windows 10 helemaal niet in een VM draaien, daar heb je een Windows Server licentie voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waarom heb je een volwaardige versie van Windows 10 nodig? Python draait bijv. ook op een Raspberry Pi, dus dat zou een goedkope en eenvoudige oplossing kunnen zijn.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Een Linux based systeem zou evt ook mogelijk zijn na wat aanpassingen, maar het is wel van belang dat de GUI en Mozilla Firefox vlot werkt (een raspberry pi voldoet dus niet). Bijvoorbeeld Ubuntu met goede hardware zou dus ook een optie zijn. Weet iemand iets?

[ Voor 11% gewijzigd door Montu op 28-06-2019 08:40 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Waarom probeer je niet gewoon even of het werkt in een Ubuntu VM op je eigen computer.
En als dat teveel werk is, dan huur je toch gewoon een Windows Server VM voor 15 euro per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Montu je openingspost is bijzonder karig. Waar is het script voor? Wat heb je nog meer nodig? (Je hebt het eerst over alleen Python, daarna moet er toch ook Firefox op en een responsive GUI. Kortom er ontbreekt nog het e.e.a.

Zou je dus je openingspost willen aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 19:09
jeroen3 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:19:
Volgens mij mag je Windows 10 helemaal niet in een VM draaien, daar heb je een Windows Server licentie voor nodig.
Ja wel hoor :), alleen ziet niemand door de bomen het bos niet meer m.b.t. licenties 8)7

https://social.technet.mi...sing?forum=win10itprovirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JigSaw1st
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-09 14:41
Waarom niet Linux en daarboven op Docker met je Python script?
Als je deze wilt moven daarna dan kan je dit makkelijk regelen met Docker.
Pagina: 1