Toon posts:

Blurry LG Flattron 775FT...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb dus zojuist een LG Flattron 775FT, deze geeft een perfect beeld... Jammer genoeg bedoel ik daarmee alleen het midden. Aan de zij/bovenkanten zit een rand van enkele cm's die niet echt scherp is, zeg maar blurry. Ik heb al wat gemorreld met de instellingen, zoals moire...

Weet iemand wat ik hier nog aan kan doen?
Zou het helpen om er originele drivers op te zetten, ik gebruik nu de P&P drivers van WinME.

Alle tips zijn welkom !

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 13:35
Op mijn Philips 107s21 is linksboven een beetje blurry, voor de rest valt het wel mee, maar volgens mij is dat sowieso bij elke monitor in de "budget" categorie zo dat alleen het midden echt scherp is. Ach ja, tegenwoordig zijn eigenlijk alle monitoren wel perfect. Ik vraag me af wat dat Moire nu precies doet. Ik heb nml, wel van die vage lijnen over mijn beeld, volgens mij is dat moire, maar ik met die moire instellingen krijg ik het niet weg, misschien heeft dat blurry effect ook met moire te maken, maar hoe moet je moire dan precies instellen?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 juli 2001 22:00 schreef het_beest het volgende:
Op mijn Philips 107s21 is linksboven een beetje blurry, voor de rest valt het wel mee, maar volgens mij is dat sowieso bij elke monitor in de "budget" categorie zo dat alleen het midden echt scherp is. Ach ja, tegenwoordig zijn eigenlijk alle monitoren wel perfect. Ik vraag me af wat dat Moire nu precies doet. Ik heb nml, wel van die vage lijnen over mijn beeld, volgens mij is dat moire, maar ik met die moire instellingen krijg ik het niet weg, misschien heeft dat blurry effect ook met moire te maken, maar hoe moet je moire dan precies instellen?
Budget? 650,- ... Mwoh.
Ik had hiervoor een noname 17" en die was nergens blurry (ook nergens zo scherp als dit scherm is in het midden trouwens.).

Maar hij is zo onscherp aan de randen dat ik er bijna traan-ogen van krijg, net alsof je een bril op hebt die je niet nodig hebt...

Verwijderd

Topicstarter
Verrek, nu valt me iets op:
Als ik er vanaf de zijkant/onderkant naar kijk is het beeld plots wel scherp!

Het ligt dus volgens mij aan de glasplaat die ervoor zit! Iemand nog tips waarmee ik deze kan schoonmaken/pollijsten ???

Of kan het dat niet zijn :?

Verwijderd

Je had denk ik beter een versie hoger kunnen kopen. De 795FT geeft echt perfect beeld...

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 13:35
650 piek is toch budget of niet? Mijn monitor was 666 >:) piek, ook budget vindt ik, maar het beeld vindt ik echt wel goed voor deze prijs, het is alleen jammer dat hij bij 1024*768 maar bij 85 hz kan, er zijn zat monitoren die dat bij 100 hz kunnen, maar ach het beeld is goed.
Eej, maar als je monitor echt blurry is dan zou ik er mee terug gaan, want je wil toch een scherp beeld toch?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 juli 2001 22:10 schreef CPUgevraagd het volgende:
Je had denk ik beter een versie hoger kunnen kopen. De 795FT geeft echt perfect beeld...
Dat heeft de 775FT ook.
Ik ken namelijk genoeg mensen die deze monitor hebben, met PERFECT beeld!

Jammer genoeg is deze wel 2e hands...
Kan ik de de garantie dan nog verhalen op LG ? (zal wel niet)

Verwijderd

er zit 3 jaar garantie op die monitor als ik bij niet vergis.. dus als je achter op de monitor kijkt en daar ff naar de leeftijd kijkt serie nummertje opschrijft lg belt dan heb je zo een nieuwe :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zaterdag 28 juli 2001 02:07 schreef Driez het volgende:
er zit 3 jaar garantie op die monitor als ik bij niet vergis.. dus als je achter op de monitor kijkt en daar ff naar de leeftijd kijkt serie nummertje opschrijft lg belt dan heb je zo een nieuwe :)
Volgens mij maakten ze 3 jaar gelden dit type nog niet hoor, k denk dat je dus gewoon garantie zou moeten hebben... alleen heb je dan vaak het aankoopsbewjs nodig...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 03:52 schreef BrZ het volgende:

[..]

Volgens mij maakten ze 3 jaar gelden dit type nog niet hoor, k denk dat je dus gewoon garantie zou moeten hebben... alleen heb je dan vaak het aankoopsbewjs nodig...
Thanks U 2 !
Ik zal het eens even proberen...

Verwijderd

Ik heb deze monitor ook en deze heeft een perfecte beeld.
Niks mis mee.
Ik heb wel die drivers geinstaleerd.

Verwijderd

Ook al is het een oud topic.. Ik heb hier nu ook last van met mijn Flatron 775FT.
Hij is ouder dan 3 jaar dus heb geen garantie meer. Ik heb dus ook last van vaag beeld bij de randen, ongeacht de resolutie en freq. waar ik op draai.
Heeft er ooit iemand geprobeerd dit op te lossen met het aanpassen van de POTmeters in de monitor o.i.d.
Pagina: 1