De ideale autotelefoonhouder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heel lang heb ik voor mijn telefoon een houdertje gebruikt die vastgeklikt zit in een ventilatierooster van mijn auto. Dit werkt op zich prima, alleen is het met 1 hand plaatsen van de telefoon (bijv. tijdens het rijden) heel lastig en het inpluggen van de oplaadkabel is ook een gepriegel.

Per toeval stuitte ik een tijdje geleden op de Ewent EW1191 (https://www.gadgetgear.nl...tomatic-car-mount-ew1191/). Dit leek ideaal, want de houder gaat automatisch open (dmv een nabijheidssensor) als je de telefoon ervoor houdt en laadt dan via draadloos laden je telefoon op. Ook is ie niet duur. Dit werkt op zich ook heel goed, echter na verloop van tijd toch wat bezwaren:
- draadloos laden heeft niet genoeg power om met scherm aan de batterij bij te laden (loopt soms zelfs leger)
- de bevestiging aan het ventilatierooster zit niet erg stevig en zakt soms naar beneden
- de nabijheidssensor vertoont soms kuren en gaat soms tijdens het rijden vanzelf open
Qua prijs/kwaliteit heb ik weinig te klagen, maar ik zoek toch een iets betere oplossing.

Ik kwam het systeem van Brodit tegen, echter is gaat vrij prijzig en specifiek per auto/telefoon. Vooral omdat ik nog wel eens van telefoon wissel moet die houder dan ook weer nieuw.

Heeft iemand nog andere tips? Liefst dus iets meer degelijke bevestiging en makkelijk erin klikken zonder gepriegel met de kabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-05 13:23
Weet niet hoevaak je van telefoon wisselt maar de Brodit houders heb je ook in universele maat.
Mocht je geen universele houder willen maar specifiek voor jou toestel zou je ook kunnen kijken om alleen de 'houder' voor jou toestel te bestellen (+- 25 euro), de proclip kun je namelijk weergebruiken.

Heb zelf ook de Brodit houder (zonder oplaadfunctie) maar deze bevalt mij goed.

Het in de houder zetten lukt met 1 hand, het aansluiten van de oplader is wat lastiger maar die zet ik er altijd al in voordat ik de mobiel in de houder zet.
Wanneer je een houder met oplaadfunctie neemt, heb je geen gepriegel met de kabel omdat deze vast in de houder zit.

[ Voor 26% gewijzigd door ExploitSolo op 28-06-2019 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Thanks, brodit hou ik nog wel serieus in overweging, maar wil dan wel met oplaadfunctie. Voor mijn samsung s7 edge kost zo'n houder dan 65 euro (met losse usb plug), wat redelijk wat geld is, vooral aangezien ik de telefoon ergens dit jaar ws ga vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Laatst online: 07-05 13:23
Dat komt door de kosten van de proclip en de houder.
Proclip is iets was je eenmalig koopt en de houder zelf koop je per telefoon.

Zo was ik destijds ook 51 euro kwijt (voor S7 Edge+ proclip) maar met mijn nieuwe telefoon was ik +- 20 euro kwijt voor alleen de houder.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:08
https://m.nl.aliexpress.c...6kqW5JC8oI5w1561701190399

Goedkoopste en beste wat ik ooit gehad heb.

Magneetje zit tussen mijn telefoon en het hoesje gekleefd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Ik heb een magneethouder in de auto, en dat is echt ideaal. Dan wel met en losse kabel inderdaad, maar als je die netjes wegwerkt is het niet lelijk (alleen even een seconde nemen om in te pluggen)

De houdertjes heb je in veel verschillende soorten en maten, met bochten, draaibaar, enzovoorts, was voor mij niet nodig.

Er moet wel een dun metaal plaatje op je telefoon geplakt worden, rond, 1-2cm doorsnee, maar die zit bij mij tussen het hoesje en de telefoon dus daar zie en voel je niets van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3fgyQLFh29qrtYdL0zHQaxBn/full.jpg

En nee, dat valt er echt niet af, hoe sportief ik ook rij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Breezz schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 07:55:
https://m.nl.aliexpress.c...6kqW5JC8oI5w1561701190399

Goedkoopste en beste wat ik ooit gehad heb.

Magneetje zit tussen mijn telefoon en het hoesje gekleefd
Dit inderdaad, hoewel ik niet de variant in het luchtrooster aanraad ivm wiebelig.

p.s. het magneetje zit in de houder, het plaatje op je telefoon is gewoon dun metaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:23
Navigeren met een magneethouder is niet zo handig, want je kompas is dan waardeloos.
Je zit dan ineens met ouderwetse TomTom GPS precisie uit 2006 te werken.

Ik heb een AnyGrip, en dat plakt gewoon op je dashboard met de zuignap. Of op je raam. En dat zit perfect.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 21:41

Bio

Waarom moet je tijdens het rijden de telefoon kunnen plaatsen? Je kan jezelf toch gewoon aanwennen om dit bij vertrek te doen? Tijdens het rijden ben je aan het rijden en heb je geen reden om met je telefoon bezig te zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door Bio op 28-06-2019 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 09-05 21:38
Ik ben fan van Ugreen en heb al een tijdje hun draadloze telefoonlader voor in de auto.
Gaat in deze: https://nl.aliexpress.com/item/32879129985.html

Klemt zichzelf als je hem erin doet en blijft er goed in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:38

-tom-562

Oliesjeik

jeroen3 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:25:
Navigeren met een magneethouder is niet zo handig, want je kompas is dan waardeloos.

Ik heb een AnyGrip, en dat plakt gewoon op je dashboard met de zuignap. Of op je raam. En dat zit perfect.
Heb er geen last van.
Ik gebruik deze:

€ 3,51 36%OFF | Baseus Magnetic Car Holder For Phone Universal Holder Mobile Cell Phone Holder Stand For Car Air Vent Mount GPS Car Phone Holder
https://s.click.aliexpress.com/e/b8ZT92GIr
Alleen dan de versie die je vastplakt ergens op. Werkt perfect en de kwaliteit is heel degelijk.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-05 00:28

LankHoar

Langharig tuig

Bio schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:29:
Waarom moet je tijdens het rijden de telefoon kunnen plaatsen? Je kan jezelf toch gewoon aanwennen om dit bij vertrek te doen? Tijdens het rijden ben je aan het rijden en heb je geen reden om met je telefoon bezig te zijn...
Precies dit. Vooral het volgende stukje doet me zorgen baren:
alleen is het met 1 hand plaatsen van de telefoon (bijv. tijdens het rijden) heel lastig
Tijdens het rijden behoor je niet je telefoon in je handen te hebben. Punt. Bij vertrek even "priegelen" met de oplaadkabel en het plaatsen van je telefoon lijkt me echt niet onoverkoombaar.

Dat gezegd hebbende, zo'n magneet strip lijkt wel heel interessant, ziet er gewoon strak uit ook :) Momenteel heb ik zo'n "ouderwetse" die je op het raam plakt, maar dat bungelt nogal wat het aflezen onhandig maakt. Ook wil deze er heel af en toe wel eens afvallen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:50
Is er dan niemand die de telefoon in de linkeronderhoek van het raam plaatst zodat deze mooi uit het zicht is maar dat je tijdens het rijden even snel op de navigatie kan kijken zonder je ogen te ver van de weg te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-04 15:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sj0nsj44k schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:27:
Is er dan niemand die de telefoon in de linkeronderhoek van het raam plaatst zodat deze mooi uit het zicht is maar dat je tijdens het rijden even snel op de navigatie kan kijken zonder je ogen te ver van de weg te halen?
Dan heb ik liever de telefoon in een telefoonhouder redelijk direct in het zicht. Op die manier hoef je niet naar links te kijken en afgeleid te zijn in het verkeer. Het lijkt mij veel te gevaarlijk om de telefoon neer te zetten zoals jij aangeeft!

@Palomar Kijk even of de iOttie One Touch 4 (die op de gelinkte site in de aanbieding lijkt te zijn) iets voor jou is. Ik heb deze in mijn auto en bevalt prima. Enige wat ik zelf moet doen is voor het rijden de telefoon in de houder zetten (ik zie ook niet waarom je dat tijdens het rijden zou moeten of willen doen om eerlijk te zijn) gezien de klem met de hand open gezet moet worden. Maar de houder heeft daarna wel goed grip. Enige (kleine) minpuntje wat ik er aan heb is dat het een beetje trilt, maar tijdens het rijden (bijvoorbeeld met navigatie) levert dat aan de andere kant ook geen problemen.

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 28-06-2019 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Laatst online: 02-04 15:22
Ik heb diverse houders geprobeerd van raam naar dashboard en naar roosters. Op dit moment ben ik zeer tevreden met een magneet houder in het ventilatierooster.
Keuze voor mij wordt beperkt doordat ik meerdere toestellen wil kunnen gebruiken, dus universeel nodig heb. Door een magneetje achter mijn hoesje te leggen (van die kunststof TPU hoesjes) blijft het toestel prima hangen. Je ziet er weinig van als je de houder niet gebruikt en werkt zeer eenhoudig.

Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://www.fan-mall.com/3525-large_default/rock-car-air-vent-mount-magnetic-phone-holder-stand-rotation-360-degree-.jpg
sj0nsj44k schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:27:
Zeker wel. Jaren gehad ook, maar usb kabels zijn niet mooi weg te werken die kant langs. Daarnaast altijd stiekem een heel klein beetje bang dat ie het raam uit rolt als die open staan en de telefoon niet zo goed vast zit.
Navigatie zet ik wel altijd daar neer.

[ Voor 37% gewijzigd door nldls op 28-06-2019 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Laatst online: 23:50
CH4OS schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:30:
[...]
Dan heb ik liever de telefoon in een telefoonhouder redelijk direct in het zicht. Op die manier hoef je niet naar links te kijken en afgeleid te zijn in het verkeer. Het lijkt mij veel te gevaarlijk om de telefoon neer te zetten zoals jij aangeeft!
Hij zit dan natuurlijk ook in een telefoonhouder, maar dan aan de linkerkant in plaats van het midden. Het geeft dan ook een stuk minder afleiding om in de linker onderhoek te kijken dan op de plek waar je ventilatierooster zit. Vergelijkebaar met dit plaatje wat ik net heb gevonden.
Afbeeldingslocatie: https://25usauwk8c22jwzl13zoumh1-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2017/01/Driver-Side-Window-Smartphone-Car-Mount-Review-2017-1024x576.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:50
-tom-562 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:53:
[...]

Heb er geen last van.
Ik gebruik deze:

€ 3,51 36%OFF | Baseus Magnetic Car Holder For Phone Universal Holder Mobile Cell Phone Holder Stand For Car Air Vent Mount GPS Car Phone Holder
https://s.click.aliexpress.com/e/b8ZT92GIr
Alleen dan de versie die je vastplakt ergens op. Werkt perfect en de kwaliteit is heel degelijk.
@Palomar Goed topic! Ik denk dat veel mensen met deze vraag zitten! d:)b

Deze ziet er wel heel goed uit! Die ga ik denk ik ook bestellen voor de vakantie. Twijfel alleen nog tussen de 'luchtrooster' variant of de dunne die je ergens op vastplakt... Het is wel makkelijk als je hem weg kan halen of in een andere auto kan plaatsen namelijk.. Ben aan de andere kant ook weer bang dat de luchtroostervariant te instabiel is.. keuzes... :D

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:39

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Palomar schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 07:41:
Thanks, brodit hou ik nog wel serieus in overweging, maar wil dan wel met oplaadfunctie. Voor mijn samsung s7 edge kost zo'n houder dan 65 euro (met losse usb plug), wat redelijk wat geld is, vooral aangezien ik de telefoon ergens dit jaar ws ga vervangen.
Ik gebruik eigenlijk al sinds ik een eigen auto heb, houders van Brodit. Sowieso de autospecifieke proclip. Die worden vrijwel altijd zonder schroeven of beschadigen van het dashboard gemonteerd en afhankelijk van de auto zijn die stabiel tot extreem stabiel. Voordeel is bovendien dat Brodit streeft naar een montageplaats binnen normale reikwijdte van een bestuurder. Op die autospecifieke proclip plaats je vervolgens een houder naar keuze. Ik heb daar heel lang goedkope universele Chinese houders op gehad, maar die houden het doorgaans een jaartje, misschien 2, uit en dan mag je ze vervangen.

De laatste keer heb ik een universele houder van Brodit gekocht. Daar schuif je de telefoon in en die zijn er met en zonder lader. De plug van de lader is te verplaatsen, waardoor vrijwel iedere moderne telefoon er wel in past. Enige wat nog echt kan belemmeren is of je microUSB, USB-C of Lighting nodig hebt.

Enige nadeel dat ik heb, is dat ik achteraf precies de verkeerde universele houder heb gekocht. Mijn telefoon (OnePlus 5t) zat qua maat precies tussen 2 modellen in en ik had achteraf één maat kleiner moeten pakken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:43
Ik herken het probleem. Zelf heb ik de volgende eisen:
* Houder moet goed vastzitten aan dashboard, dus geen ventilatierooster of zuignap ongein
* Houder moet universeel zijn voor verschillende toestellen
* Houder moet werken met een hoesje om het telefoon icm pasjes
* Houder moet draadloos opladen

Ik ben erachter dat dit niet bestaat :( Vroeger had ik brodit en dat werkte fantastisch maar met hoesjes, pasjes in het hoesje en verschillende telefoons helaas geen optie.

Ik heb nu:
* Een brodit proclip aan het dashboard, zit perfect en niet duur
* Een rond bolletje geprint (3d) en deze vastgezet op de brodit plaat.
* Een draadloos laden mount gekocht, de ventilatierooster bevestiging eraf gehaald en via het geprinte bolletje op de brodit clip gekoppeld

Werkt perfect! Dat draadloos laden niet genoeg power geeft ervaar ik trouwens alleen met mijn Android. Mijn iPhone pakt met gemak, zelfs door 3 pasjes heen, genoeg stroom om in een rit van een half uur ~25% bij te laden terwijl spotify, flitsmeister en google maps aan staan.

Ik heb voor de 2e auto onlangs een aliexpress draadloze lader met nabijheidsensor gekocht. Grappig maar mijn toestel past niet omdat het met hoesje & pasjes veels te dik is. Ligt alweer in de hoek dus ;)

edit:
plaatjes:

Originele mount:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dkDCf73/IMG-0021.jpg

Geprinte mount:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6FQm1qz/image.jpg

Geheel bevestigd op proclip:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/KxPr1T3/IMG-0298.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door laurens0619 op 28-06-2019 10:25 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 21:23
Ik heb deze al een paar jaartjes, ideaal ding.
Link naar Alie: Ugreen Car Holder

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:11

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb nu nog een https://www.bol.com/nl/p/...r-zwart/9200000082303977/ ( niet daar besteld, maar het is deze houder) en heb nu een Xiaomi Mi9 die ook draadloos op kan laden.

Ik heb nu een draadloze Xiaomi lader (https://nl.aliexpress.com...971e0&transAbTest=ae803_4) besteld welke met 20W kan laden. Ook met automatische open /dicht functie, lijkt me een handig ding :)

[YouTube: Xiaomi Mi 9 Wireless Car Charger Live Demo]

Hij is al in Nederland zie ik, dus binnenkort kan ik hem in het echt uitproberen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:47
jeroen3 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:25:
Bij het navigeren wordt GPS als kompas gebruikt. Dat is veel nauwkeuriger dan het intern compas. (In iedergeval op Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
De iPhone haalt de richting uit de IMU, en dat werkt o.a. met het kompas. Bij mijn 6S was het kompas defect geraakt door een magnetische puls op het werk, en het navigeren was vervolgens onmogelijk. Hij kon niet meer bepalen welke richting de auto op reed, of dat je op de hoofdrijbaan of ventweg zat.

Gelukkig kan je het kompas uitzetten, dan kan dergelijk magneethouder weer wel.

Veel android toestellen hebben geen kompas. Dus daar is het geen probleem. Maar laat het een waarschuwing zijn dat je er wellicht last van kan hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door jeroen3 op 28-06-2019 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-05 18:46
Ik heb zelf een variant van deze in de auto
https://www.smartphonehoe...CGbsQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

werkt perfect zit stevig in de cd poort van de radio (kun je vastklemmen) en wie gebruikt er nu nog CDs in de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
Is er dan niemand die de telefoon in de linkeronderhoek van het raam plaatst
Niet op raam, maar wel linker-luchtrooster, ideale plek vind ik zelf.
Brodit clip+active-houder, de kabel achter dashboard langs gewerkt en de USB stekker in de auto aansluiting zodat bij "telefoon in de houder" carplay gelijk werkt en telefoon wordt opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-03-2020
Kijk eens op AliExpress voor de grap: je hebt al de vele houders met een paar magneten, dat werkt ook echt makkelijk. Maar zelf wil ik een houder gaan uitproberen, die de telefoon automatisch vastklemt wanneer je hem erin duwt.

https://s.click.aliexpress.com/e/TesXXV0An

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-05 13:12

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Hm ik heb er ook eens eentje gekocht (en als ik er aan denk maak ik er even een foto van thuis, DM me anders) en die heeft alleen de 2 hoeken van je telefoon. Zegmaar de linker onder hoek en de rechter boven hoek. Nooit geen gezeik met dat er knoppen in de weg zitten. Telefoon zit er ook super stevig in, net te doen met 1 hand. En de houder zelf is vrij smal dus blokkeert niet veel van je zicht wanneer er geen telefoon in zit.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 14:54
Ik gebruik al jaren een Osomount smart plus. De NFC-functie gebruik ik niet echt, want Android Auto start automatisch bij een BT-verbinding met mijn auto. Het is een universele houder, maar hij zit zo ontzettend strak vast dat je prima met één hand je telefoon in de klem kunt duwen.

Daarvoor heb ik wel een ronde gladde plakker op mijn dashboard gemonteerd. Die Osomount plakt echt veel harder dan een standaard zuignap, maar het kunststof van het dashboard is toch niet vlak genoeg voor het ding.

Zodoende dus goed in het zicht, zonder zicht door de voorruit te belemmeren. Soms zie je mensen rondrijden met een telefoon praktisch recht voor hun neus op de voorruit... :X

Zo'n klem op een ventilatierooster is nog wat meer non-intrusive en multifunctioneel, maar in mijn zwarte auto met niet briljant functionerende airco wil ik graag mijn ventilatieroosters vrij houden.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk en Ingrid
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-04 18:42
Ben hier ook wel benieuwd naar, ik heb een s9+ met een otterbox flip case en ik heb er ook een paar pinpassen in.

Nu vraag ik mij af;

- Als ik de telefoon openklap, heb ik dus 2 keer een stuk leer met pinpassen erin, laadt hij dan nog wel draadloos op ?

Thuis doet hij dat in ieder geval niet met een goedkope action 5w draadloze lader, wel als ik hem gewoon dicht heb, dan zit er dan ook maar 1 stuk leer tussen zonder de pinpassen.

- Gaat met zo'n magneethouder, de informatie op je magneetstrip(pen) niet naar de klote ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:39

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

japie06 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:29:
[...]

Bij het navigeren wordt GPS als kompas gebruikt. Dat is veel nauwkeuriger dan het intern compas. (In iedergeval op Android).
Niet onder de 5km/u, dan wordt teruggevallen op het magnetisch kompas. En als die niet goed werkt is dat best wel vervelend, want dan weet de navigatie bijv. niet welke kan de auto op geparkeerd staat. En in files kan het zijn dat de navigatie telkens draait, denkt dat je 180graden bent omgedraaid en vervolgens de route gaat herberekenen.

Het maakt daarbij trouwens wel uit of de magneet op de telefoon zit of de auto. Als hij achterop de telefoon zit, wordt de verstoring met een kalibratie van het kompas weer grotendeels teniet gedaan (want dan is er altijd een constant veld aanwezig dat goed genegeerd kan worden).

[ Voor 19% gewijzigd door deepbass909 op 28-06-2019 14:10 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bio schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:29:
^^^ Dat idd. Dan zoek je maar een parkeerplaats of doe je het vooraf. Bedienen als ie vast zit mag wettelijk maar daar houdt het op, en met een goede reden. Meer moet je ook niet willen.
Dus nofi, maar ik ga je niet helpen met het breken van de wet en het daardoor in gevaar brengen van je medeweggebruikers :)

Gewetensvraag: wat is belangrijker, jouw telefoon of het leven van jou en je medeweggebruikers?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:29
https://www.action.com/nl-nl/p/grundig-smartphonehouder-/

Metalen plaatjes heb ik op mijn hoesje geplakt. Werkt perfect.

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:07
Zelf gebruik ik (en vrouwlief ook) een iotti (https://www.iottie.com/) one touch naar volledige tevredenheid al enkele jaren. Stevig, snel er in en uit, telefoon onafhankelijk, makkelijk te bedienen en altijd wel een plek te vinden in je auto om hem handig te plaatsen.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-05 21:32
Jaren Brodit gebruikt, altijd heel tevreden over geweest. Echter in mijn huidige auto geen goede oplossing, want is best lomp geheel en zit dan voor mn navi scherm. Dus een alternatief gezocht en mn belangrijkste eis was iets dat zeer stabiel was aangezien ik af en toe fan ben van wat sportief bochtenwerk. Uitgekomen op Belkin houder voor bekerhouder. Zit perfect voor mij en in mijn geval lekker laag, aangezien ik mn tel enkel gebruik voor Flitsmeister.

https://www.belkin.com/nl/p/P-F8J168/

Overigens gaat tel er al rijdend in doen erg lastig, maar zoals ook al door anderen gezegd: dat moet je ook niet willen.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27
VidaR-9 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 05:41:
Uitgekomen op Belkin houder voor bekerhouder. Zit perfect voor mij en in mijn geval lekker laag, aangezien ik mn tel enkel gebruik voor Flitsmeister.

https://www.belkin.com/nl/p/P-F8J168/
Die Belkin werkt goed zolang je deze voorzichtig vast zet. Als je het schroefmechanisme iets te stevig aandraait dan breekt, aangezien deze volledig van breekbaar hard plastic gemaakt is, het hele mechanisme om de houder vast te zetten af, of de bovenkant van de houder komt los van de onderkant, Bij mij is de houder dan ook op beide manieren een keer stuk gegaan.

Als je de reviews op de US website leest dan zal je zien dat dit veel voorkomende problemen zijn met deze houder en dat deze vaker meer dan eens stuk gaat.

https://www.belkin.com/us/p/P-F8J168/

Niet echt een aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-05 09:49
https://www.amazon.com/Ri...d-Dashboard/dp/B0761PGMT8

Ik heb deze bij Bol gekocht.
Heel erg blij mee.

Zie ook Google en YouTube voor de features. Ringke Monster Car Mount

YouTube: ringke monster car mount

[ Voor 21% gewijzigd door Lensent op 29-06-2019 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
com2,1ghz schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:30:
Ik ben fan van Ugreen en heb al een tijdje hun draadloze telefoonlader voor in de auto.

Thanks voor de tip, heb die om te proberen besteld. Deze zou ik nl. ook weer op de plek kunnen monteren waar ik hem eigenlijk wil, nl. tegen het ventilatierooster vlak naast de ruitenwisserhendel (je kunt dan beter in 1 oogopslag op het scherm kijken). Mijn huidige Ewent met nabijheidssensor heb kan daar niet, want elke keer als je hand er langs komt (bijv. tijdens sturen) als er geen telefoon in zit dan gaat het houdertje open, omdat ie denkt dat je er een telefoon in wil plaatsen :P Nu heb ik hem op het rooster rechts van mijn navigatiescherm, maar dan moet je aldoor best even zoeken om erop te kijken.

Anderen ook bedankt voor de tips :) Er worden ook verschillende keren houders met een magneetje genoemd. Op zich leek mij dat ook handig, alleen ben ik bang dat draadloos laden niet meer werkt met een metalen plaatje op je telefoon. Ook zit je dan nog steeds met het oplaadkabeltje inpluggen. Vandaar liever een oplossing waarbij de telefoon in 1 keer vastzit én gaat opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doe dat dan ook alsjeblieft als je instapt en voor je start, ipv onder het rijden. Waar dan ook.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 09-05 21:38
Palomar schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:09:
[...]

Thanks voor de tip, heb die om te proberen besteld. Deze zou ik nl. ook weer op de plek kunnen monteren waar ik hem eigenlijk wil, nl. tegen het ventilatierooster vlak naast de ruitenwisserhendel (je kunt dan beter in 1 oogopslag op het scherm kijken). Mijn huidige Ewent met nabijheidssensor heb kan daar niet, want elke keer als je hand er langs komt (bijv. tijdens sturen) als er geen telefoon in zit dan gaat het houdertje open, omdat ie denkt dat je er een telefoon in wil plaatsen :P Nu heb ik hem op het rooster rechts van mijn navigatiescherm, maar dan moet je aldoor best even zoeken om erop te kijken.

Anderen ook bedankt voor de tips :) Er worden ook verschillende keren houders met een magneetje genoemd. Op zich leek mij dat ook handig, alleen ben ik bang dat draadloos laden niet meer werkt met een metalen plaatje op je telefoon. Ook zit je dan nog steeds met het oplaadkabeltje inpluggen. Vandaar liever een oplossing waarbij de telefoon in 1 keer vastzit én gaat opladen.
Vergeet niet de Quickcharge 12v lader hiervoor die moet je apart bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:11

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

janvanduschoten schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:29:
Ik heb nu nog een https://www.bol.com/nl/p/...r-zwart/9200000082303977/ ( niet daar besteld, maar het is deze houder) en heb nu een Xiaomi Mi9 die ook draadloos op kan laden.

Ik heb nu een draadloze Xiaomi lader (https://nl.aliexpress.com...971e0&transAbTest=ae803_4) besteld welke met 20W kan laden. Ook met automatische open /dicht functie, lijkt me een handig ding :)

[YouTube: Xiaomi Mi 9 Wireless Car Charger Live Demo]

Hij is al in Nederland zie ik, dus binnenkort kan ik hem in het echt uitproberen.
Om maar even mezelf te quoten, de lader kreeg ik een paar uur na m'n post binnen. Het automatisch openen en sluiten is leuk en handig, ik vind het ontbreken van een snoertje in de telefoon erg lekker. Qua laden is hij snel, m'n Xiaomi Mi9 geeft aan Turbo charge en drukt er zo'n 3600 mA in wat draadloos erg veel is. Zeer tevreden mee :Y

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Ik heb deze:

https://www.iottie.com/Pr...4-Dash-_-Windshield-Mount

Ben er heel tevreden over :)

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
com2,1ghz schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:19:
[...]

Vergeet niet de Quickcharge 12v lader hiervoor die moet je apart bestellen.
Ik heb al een Samsung quick charge lader. Telefoon geeft ook aan dat ie snel draadloos opgeladen wordt. Vindt het verschil met normaal draadloos laden niet zo groot. Blijft langzaam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Thanks, had die adhv een andere post ook al uitgebreid bekeken. Vooral die versie met magneten (die om het qi laadoppervlak heen zitten) erg interessant. Wel weee wat prijziger, waardoor Brodit ook een optie wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-05 10:31
Thanks Palomar voor het starten van topic. Ik ben zelf op zoek idd.

Waar ik op zoek ben:
- Iets stevigs
- Niet op ventilatierooster: 1. ik wil de koude luch op mn gezicht 2. wil niet het roostertje kapot maken
- Liever geen magneet: 1. is ie wel stevig genoeg? heb die van action voor de lol geprobeerd maar werkt niet echt, of je moet het echt plakken op de case (werkt niet als je tussen zet). 2. discussie over compass zoals hierboven aangegeven
- Liever iets anders dan op voorruit. Deze heb ik nu en ziet er eigl best lelijk.
Op dashboard plakt vaak niet zo goed
- Probleem is dat wat over blijft is zo'n brodit ding.
Alleen... Voor mijn auto is de brodit dus voor de ventilatierooster dus schiet niet op.

Zit dus echt te kijken of ik niet eentje zelf kan maken/ 3d printen, bevestigen op een bepaalde manier dat ie tussen twee gaatjes vast is. Eigenlijk brodit principe alleen op andere plek.
laurens0619 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:14:
Ik herken het probleem. Zelf heb ik de volgende eisen:
* Houder moet goed vastzitten aan dashboard, dus geen ventilatierooster of zuignap ongein
* Houder moet universeel zijn voor verschillende toestellen
* Houder moet werken met een hoesje om het telefoon icm pasjes
* Houder moet draadloos opladen

Ik ben erachter dat dit niet bestaat :( Vroeger had ik brodit en dat werkte fantastisch maar met hoesjes, pasjes in het hoesje en verschillende telefoons helaas geen optie.

Ik heb nu:
* Een brodit proclip aan het dashboard, zit perfect en niet duur
* Een rond bolletje geprint (3d) en deze vastgezet op de brodit plaat.
* Een draadloos laden mount gekocht, de ventilatierooster bevestiging eraf gehaald en via het geprinte bolletje op de brodit clip gekoppeld

Werkt perfect! Dat draadloos laden niet genoeg power geeft ervaar ik trouwens alleen met mijn Android. Mijn iPhone pakt met gemak, zelfs door 3 pasjes heen, genoeg stroom om in een rit van een half uur ~25% bij te laden terwijl spotify, flitsmeister en google maps aan staan.

Ik heb voor de 2e auto onlangs een aliexpress draadloze lader met nabijheidsensor gekocht. Grappig maar mijn toestel past niet omdat het met hoesje & pasjes veels te dik is. Ligt alweer in de hoek dus ;)

edit:
plaatjes:

Originele mount:
[Afbeelding]

Geprinte mount:
[Afbeelding]

Geheel bevestigd op proclip:
[Afbeelding]
toon volledige bericht
Kun je ook iets printen voor mij :D :D :D

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-03 17:50
Ik zoek een houder die direct aan usb-c verbonden staat voor android auto. Ofwel in de bekerhouder of aan een ventilatierooster. Weet er iemand een goede oplossing? Het mag van China komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Eerder noemde iemand een brodit houder waar die zelf een 3d geprint adaptertje op heeft gezet voor andere telefoonhouders.
Hebben meer mensen ervaring met het gebruik van een brodit houder waar je een andere telefoonhouder op monteert? Dat lijkt me nl. wel een ideale situatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
Palomar schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:37:
Eerder noemde iemand een brodit houder waar die zelf een 3d geprint adaptertje op heeft gezet voor andere telefoonhouders.
Hebben meer mensen ervaring met het gebruik van een brodit houder waar je een andere telefoonhouder op monteert? Dat lijkt me nl. wel een ideale situatie.
Dat was ik en het is ook ideaal :) Het is jammer dat Brodit niet meegegroeid is met de markt en het nodig is.
Ik kom het niet heel veel tegen moet ik zeggen maar zijn best wel wat 3d modellen voor te vinden:

https://www.thingiverse.com/thing:1387080

Ik zie dat ze nu ook die mount met het bolletje standaard leveren. Is even de vraag of de diameter hetzelfde is (bij mij 16mm) maar in de meeste gevallen maakt een mount wel gebruik van deze bevestiging.

https://www.brodit.com/product.html?id=215588
https://www.amazon.co.uk/..._1593663031_t4_B0028761GK

Hier iemand die hetzelfde heeft gedaan :)
https://www.amazon.de/gp/...l?ie=UTF8&ASIN=B0028761GK

edit:

door dit topic jeukt het weer en heb zojuist een brodit proclip en ball mount voor de 2e auto besteld :P
Ik zoek alleen nog een goede Qi lader. Meeste laders/mount werken prima met een dun hoesje maar ik zoek iets wat ook gaat werken met een booklet zoals zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/1/6/6/3/9200000080023661.jpg

Magneten werken niet, geprobeerd maar te zwaar/hangt te instabiel. Ben eigenlijk op zoek naar een standaard mount met pootjes maar die moeten dan breed en diep genoeg zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door laurens0619 op 05-07-2019 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
laurens0619 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:06:
[...]

Dat was ik en het is ook ideaal :) Het is jammer dat Brodit niet meegegroeid is met de markt en het nodig is.
Ik kom het niet heel veel tegen moet ik zeggen maar zijn best wel wat 3d modellen voor te vinden:

Ik zie dat ze nu ook die mount met het bolletje standaard leveren. Is even de vraag of de diameter hetzelfde is (bij mij 16mm) maar in de meeste gevallen maakt een mount wel gebruik van deze bevestiging.

edit:

door dit topic jeukt het weer en heb zojuist een brodit proclip en ball mount voor de 2e auto besteld :P
Ik zoek alleen nog een goede Qi lader. Meeste laders/mount werken prima met een dun hoesje maar ik zoek iets wat ook gaat werken met een booklet zoals zoiets:

[Afbeelding]

Magneten werken niet, geprobeerd maar te zwaar/hangt te instabiel. Ben eigenlijk op zoek naar een standaard mount met pootjes maar die moeten dan breed en diep genoeg zijn.
toon volledige bericht
Die brodit mount met balletje is wel interessant. Mijn huidige houder heeft ook zo'n bevestiging. Even nameten of het dezelfde omtrek heeft. Zo'n brodit systeem lijkt me wel de beste bevestiging. Heb nu op het ventilatierooster, maar hij zakt er toch vaak langzaam af.

Overigens lijkt het me niet dat er qi laders bestaan die door zo'n dik hoesje gaan. Het zal denk ik een bepaalde standaard zijn waar alle qi laders aan moeten voldoen. Ik heb zelf ook zo'n hoesje met pasje en haal de telefoon er altijd gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:21
Grappig dat we anno 2019 nog steeds met dit probleem zitten. Autofabrikanten hadden toch al lang afspraken kunnen maken over een standaard mount in elke auto? En vooral, ruimte op het dashboard voor je telefoon. Ik vind die ventilatieroosterhouders zo ontzettend tokkie.

Iedereen heeft een smartphone, dus alle auto's zouden daar standaard ruimte voor moeten hebben en een gestandaardiseerd montagepunt op elk dashboard. Geen onveilig gedoe meer met zuignappen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Inderdaad, daar heb ik ook wel vaker aan zitten denken. Gewoon een punt op het dashboard met 4 schroefgaatjes en een USB of stroomaansluiting. Dan hoef je alleen specifiek voor je telefoon nog een houder te kopen. Die zit dan goed vast en zonder lang snoer.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 05-07-2019 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Ik heb zo'n magneet wat prima werkte tot ik een telefoon met Qi lader kocht. Nu moet het metalen plaatje zo laag dat de telefoon bij een scherpe bocht naar beneden draait. Klemhouders en lompe ProClips wil ik eigenlijk niet meer aan. Qi laden in de auto is ook niet nodig.

Sommige auto's verwachten dat je je telefoon in een (te klein) vakje doet. Helaas is Android Auto niet draadloos, dan was het probleem waarschijnlijk al weggeweest.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
In de categorie creatief met kurk ;)

Ik heb toch om te proberen eens zo'n Brodit Proclip gehaald voor mijn auto. En dan niet met bijpassende houder specifiek voor mijn telefoon, want dat werd veel te duur en bovendien ben je dan beperkt tot 1 telefoon. Doel was om mijn huidige Ewent draadloze lader er stevig op te krijgen.

De Ewent houder heeft een clipje om in het ventilatierooster vast te zetten. Die kun je eraf schroeven. Er blijft dan een stuk uitstekende schroefdraad over op de houder. Na wat rondzoeken in mijn klushok liep ik tegen een Gardena tuinslangverloopje aan, waarvan de schroefdraad precies paste ;) Ik heb toen een stukje hout gepakt dat op de brodit proclip kan worden geschroefd. In dat stukje hout heb ik een gat gemaakt waarin ik het afgezaagde stukje tuinslangverloop heb geperst met de bankschroef. Daarna was het een kwestie van het houten blokje op de proclip schroeven en daarna de Ewent houder in de Gardena schroefdraad draaien. Voelt op het eerste gezicht heel stevig aan en ik kan gewoon het scherm van mijn telefoon bedienen zonder dat de telefoon langzaam los komt (zoals bij de ventilatieroosterhouder). Binnenkort even tijdens het rijden testen of het goed blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
com2,1ghz schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:30:

Ik heb deze inmiddels ook ontvangen. Morgen maar even testen. Is lekker compact en voelt degelijk aan. Ben alleen benieuwd of de telefoon vast blijft zitten bij over hobbels rijden e.d., want hij zit er eigenlijk vrij los in. Ga het morgen even testen tijdens een langere rit.

Deze houder heeft wel de voorkeur tov de constructie die ik hierboven noemde met die Brodit clip. De Brodit clip moet nl. best ver van me vandaan geïnstalleerd worden. Die Ugreen kan in het roostertje vlak naast het stuur, waardoor je blik minder ver van de weg af hoeft als je op het scherm kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Palomar schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:28:
[...]

Ik heb deze inmiddels ook ontvangen. Morgen maar even testen. Is lekker compact en voelt degelijk aan. Ben alleen benieuwd of de telefoon vast blijft zitten bij over hobbels rijden e.d., want hij zit er eigenlijk vrij los in. Ga het morgen even testen tijdens een langere rit.

Deze houder heeft wel de voorkeur tov de constructie die ik hierboven noemde met die Brodit clip. De Brodit clip moet nl. best ver van me vandaan geïnstalleerd worden. Die Ugreen kan in het roostertje vlak naast het stuur, waardoor je blik minder ver van de weg af hoeft als je op het scherm kijkt.
Mijn telefoon gaat er meestal in en dan lijm ik dat ronde bolletje meestal vast. Hoeft toch nooit gedraaid worden 1maal het goed staat.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
SadisticPanda schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:55:
[...]

Mijn telefoon gaat er meestal in en dan lijm ik dat ronde bolletje meestal vast. Hoeft toch nooit gedraaid worden 1maal het goed staat.
Wat bedoel je met het ronde bolletje?

Eerste ervaring is overigens goed. Vreeste dat ie zou gaan rammelen, omdat de telefoon niet echt vastgeklemd zit, maar dat was niet het geval. Klemmetje in het ventilatierooster zit ook goed strak. Hoop dat dat op langere termijn ook zo blijft. Al zit er relatief weinig gewicht op en steekt ie niet ver uit, waardoor je weinig hefboomwerking hebt. Ben er vooralsnog iig tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Palomar schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:04:
[...]

Wat bedoel je met het ronde bolletje?

Eerste ervaring is overigens goed. Vreeste dat ie zou gaan rammelen, omdat de telefoon niet echt vastgeklemd zit, maar dat was niet het geval. Klemmetje in het ventilatierooster zit ook goed strak. Hoop dat dat op langere termijn ook zo blijft. Al zit er relatief weinig gewicht op en steekt ie niet ver uit, waardoor je weinig hefboomwerking hebt. Ben er vooralsnog iig tevreden mee!
Bolletje (kogelgewrichtje) wat aan achterkant van de houder zit zodat je houder kan richten.

Heb indruk dat de spankracht bij iets zwaardere telefoons soms mindert. Zeker op Belgische wegen :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
SadisticPanda schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:12:
[...]

Bolletje (kogelgewrichtje) wat aan achterkant van de houder zit zodat je houder kan richten.

Heb indruk dat de spankracht bij iets zwaardere telefoons soms mindert. Zeker op Belgische wegen :D
Heb inmiddels een paar langere ritten gemaakt en de ugreen-houder bevalt nog steeds erg goed. Enige wat ik soms heb is dat ie opeens stopt met laden. Voor zover ik kan nagaan vooral als de telefoon op 100% batterij zit. Gevolg is dat de batterij weer langzaam leegloopt. Je ziet ook in het android laadicoontje geen stekkertje staan (het is dus niet dat ie wel oplaadt, maar niet kan bijbenen qua laadcapaciteit; hij laadt helemaal niet). Als ik de telefoon er dan uit haal en weer in doe gaat ie wel weer laden en zie ik het stekkertje weer in het laadicoontje.
Mijn vorige draadloze lader had dit niet.

Even benieuwd of jij dit ook hebt met die lader of dat die van mij niet goed werkt?

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 18-07-2019 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het is vaak een 10W lader voor Samsung, 7,5W voor iPhone en 5W voor de rest. Jaja, één standaard. :X

Ik heb de non-Qi versie van jouw steun besteld van de week. Bij 2 stuks geen 40ct verzendkosten en 5% korting. Uiteindelijk een whopping € 3,39. Met een 4200 mAh accu in mijn telefoon heb ik de lader in de auto niet nodig. Mocht het echt nodig zijn, dan plug ik er wel een snoer in. Die hangt in ieder geval niet constant over mijn dashboard. Zoals eerder gemeld is een magneet geen optie meer nu ik een Qi-capable telefoon heb.

Vroeger was ik heel fanatiek met wegwerken, maar de Proclips werden lomper en slechter, terwijl men nu steeds vaker hoesjes gebruikt en Brodits daar slecht mee omgaan. Tel daarbij op dat je vroeger niet langer dan 1,5-2 uur kon navigeren op een acculading, terwijl je nu bijna de hele dag kan rondrijden met je telefoon. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 18-07-2019 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:40

WCA

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-05 10:39
Palomar schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 23:04:
In de categorie creatief met kurk ;)

Ik heb toch om te proberen eens zo'n Brodit Proclip gehaald voor mijn auto. En dan niet met bijpassende houder specifiek voor mijn telefoon, want dat werd veel te duur en bovendien ben je dan beperkt tot 1 telefoon. Doel was om mijn huidige Ewent draadloze lader er stevig op te krijgen.

De Ewent houder heeft een clipje om in het ventilatierooster vast te zetten. Die kun je eraf schroeven. Er blijft dan een stuk uitstekende schroefdraad over op de houder. Na wat rondzoeken in mijn klushok liep ik tegen een Gardena tuinslangverloopje aan, waarvan de schroefdraad precies paste ;) Ik heb toen een stukje hout gepakt dat op de brodit proclip kan worden geschroefd. In dat stukje hout heb ik een gat gemaakt waarin ik het afgezaagde stukje tuinslangverloop heb geperst met de bankschroef. Daarna was het een kwestie van het houten blokje op de proclip schroeven en daarna de Ewent houder in de Gardena schroefdraad draaien. Voelt op het eerste gezicht heel stevig aan en ik kan gewoon het scherm van mijn telefoon bedienen zonder dat de telefoon langzaam los komt (zoals bij de ventilatieroosterhouder). Binnenkort even tijdens het rijden testen of het goed blijft zitten.
Pics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus-1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04 10:08
HangUp voor aan het luchtrooster is nog niet genoemd:

https://www.mobilehangup.nl/nl/

Net besteld en nog geen ervaring mee. Nederlands product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 11-04 18:33
Die heb ik jaren gebruikt, prima ding.

Deze gebruik ik nu, erg handig. Stevig genoeg om de telefoon met 1 hand te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1qVKhe8iE3KVjSZFMq6zQhVXaS.jpg

wie gebruikt er nog cd's? :+

[ Voor 9% gewijzigd door Maegrim op 26-07-2020 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 12:48
Hier ook een brodit besteld, alleen de clip voor in de auto.

De telefoonhouders van brodit zijn hopeloos ouderwets, hier wil ik dus iets anders op monteren. Ik lees hier van dat bolletje, is dit een universele maat? Heb namelijk naar tevredenheid altijd een Alieexpres houder gebruikt (omgebouwd zodat hij niet in het ventilatierooster hoeft), en die heeft ook zo'n bolletje.

Waar zijn die bolletjes voor brodit te koop? Of waar moet ik op zoeken. Heb ze wel gezien van brodit zelf, maar €16 voor een stukje plastic vind ik nogal gek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:11

timovd

Voorsprong door techniek

Maegrim schreef op zondag 26 juli 2020 @ 12:49:
Die heb ik jaren gebruikt, prima ding.

Deze gebruik ik nu, erg handig. Stevig genoeg om de telefoon met 1 hand te plaatsen.

[Afbeelding]

wie gebruikt er nog cd's? :+
Wie heeft er nog een cd-speler in z'n auto? :P

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:13
Ik heb al jaren een Exogear Exomount

In mijn oude auto met een suction cup die ook gewoon op het dashboard blijft zitten (foto). En in mijn nieuwe auto heb ik nu dezelfde maar dan met een clip die op een TomTom mount past die permanent op het dashboard geplakt zit (zat er al)

Maar je kunt ze ook krijgen met een cd-slot mount of ventilatierooster mount.

Afbeeldingslocatie: https://static.bhphoto.com/images/images1000x1000/1403195775_1060507.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door FastFred op 22-10-2020 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
timovd schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:21:
[...]

Wie heeft er nog een cd-speler in z'n auto? :P
Mijn oude auto (15 jaar) heeft er 6 en mijn nieuwe auto (5 jaar) heeft er 1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:57

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik heb deze toets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWPedLwt3gwRTZWCZYm8u58szBo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NOcyMv9Znk7V6UgboGYQyojY.jpg?f=user_large

Geen reden om mijn telefoon bij de hand te hebben tijdens het bellen. De spraakbesturing van de auto volstaat om iedereen uit mijn adresboek te kunnen bellen. Voor navigatie gebruik ik het ingebouwde systeem, met inbegrip van de online zoekfunctie, die ook obscure bestemmingen uitstekend weet te vinden. En Flitsmeister laat zijn pingeltje wel horen ongeacht of de telefoon binnen grijpbereik ligt.

Bedienen op de telefoon zelf blijft uiteindelijk toch compenseren voor een probleem dat er eigenlijk helemaal niet had moeten zijn. Als de autofabrikant de telefoonfuncties beter had geïntegreerd in de auto, was dat nergens voor nodig geweest. Gelukkig wordt dat tegenwoordig steeds beter opgelost met systemen zoals CarPlay. Anderzijds begrijp ik goed dat als je € 15 al veel vindt voor een stuk plastic dat je telefoon vasthoudt, je waarschijnlijk niet bereid bent om flink voor een goede integratie in de auto te betalen. En bij gebruikte auto’s heb je simpelweg niets te kiezen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
FastFred schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:52:
Ik heb al jaren een Exogear Exomount

In mijn oude auto met een suction cup die ook gewoon op het dashboard blijft zitten (foto). En in mijn nieuwe auto heb ik nu dezelfde maar dan met een clip die op een TomTom mount past die permanent op het dashboard geplakt zit (zat er al)

Maar je kunt ze ook krijgen met een cd-slot mount of ventilatierooster mount.

[Afbeelding]
Fiat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
laurens0619 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:06:
[...]

edit:

[Afbeelding]

toon volledige bericht
Als 16mm een universele maat is moet het makkelijk te vinden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 00:12
Cumulus-1 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:49:
HangUp voor aan het luchtrooster is nog niet genoemd:

https://www.mobilehangup.nl/nl/

Net besteld en nog geen ervaring mee. Nederlands product.
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Tomatoman schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:52:
Ik heb deze toets:

[Afbeelding]

Geen reden om mijn telefoon bij de hand te hebben tijdens het bellen. De spraakbesturing van de auto volstaat om iedereen uit mijn adresboek te kunnen bellen. Voor navigatie gebruik ik het ingebouwde systeem, met inbegrip van de online zoekfunctie, die ook obscure bestemmingen uitstekend weet te vinden. En Flitsmeister laat zijn pingeltje wel horen ongeacht of de telefoon binnen grijpbereik ligt.

Bedienen op de telefoon zelf blijft uiteindelijk toch compenseren voor een probleem dat er eigenlijk helemaal niet had moeten zijn. Als de autofabrikant de telefoonfuncties beter had geïntegreerd in de auto, was dat nergens voor nodig geweest. Gelukkig wordt dat tegenwoordig steeds beter opgelost met systemen zoals CarPlay. Anderzijds begrijp ik goed dat als je € 15 al veel vindt voor een stuk plastic dat je telefoon vasthoudt, je waarschijnlijk niet bereid bent om flink voor een goede integratie in de auto te betalen. En bij gebruikte auto’s heb je simpelweg niets te kiezen.
Deze kwestie is alleen zo als je in het bezit bent van een auto met dergelijke functies, die zijn nog behoorlijk in de minderheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:38

-tom-562

Oliesjeik

Ik snap het nut ook niet echt van de desbetreffende post

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:43

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik heb 8 jaar lang met veel gemak gebruik gemaakt van verschillende magnetische telefoonhouders die je gewoon aan een ventilatierooster vast maakt. Super simpel om met een hand de telefoon tegen het dashboard te kwakken en die blijft daar dan hangen. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Tomatoman schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:52:
Ik heb deze toets:

[Afbeelding]

Deze post was net zo nuttig als:

"Ik heb geen auto dus heb geen carkit nodig!!"

Maar fijn dat jij een knopje hebt, goede info, kunnen ze wat mee in dit topic... 8)7

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Nee, voorheen een C4 uit 2005 en nu een Leon uit 2015... Die houdertjes zijn merkonafhankelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:57

Tomatoman

Fulltime prutser

twowheeler schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:38:
[...]

Deze kwestie is alleen zo als je in het bezit bent van een auto met dergelijke functies, die zijn nog behoorlijk in de minderheid
Ik vermoed dat fatsoenlijk geïntegreerde telefoonsystemen bij leaseauto’s een stuk gangbaarder zijn dan bij privéauto’s. En in het hogere segment is het eerder regel dan uitzondering. Wat denk ik vooral meespeelt is dat geïntegreerde telefonie en dingen zoals spraakherkenning vaak opties zijn die op goedkope auto’s wel degelijk beschikbaar zijn, maar simpelweg niet worden meebesteld. Veel Nederlanders kiezen nu eenmaal liever een goedkopere oplossing (telefoonhouder en basic Bluetooth systeempje) dan een mooiere maar ook dure oplossing. Zo’n telefoonhouder zijn ze al jaren gewend, waardoor ze er wellicht niet bij stilstaan dat er betere oplossingen zijn.

Bij navigatie is het een ander verhaal. De gratis apps op telefoons zijn vaak veel slimmer en actueler dan de systemen die autofabrikanten aanbieden. Reden: een fabrikant ontwikkelt een systeem dat zelden wordt vernieuwd - in de eerste auto die van de productielijn rolt zit vaak bijna hetzelfde systeem als bij de laatste auto een jaar of 5 later. De integratie in de autobediening kan dan wel goed geregeld zijn, aan het eind heb je wel een hopeloos gedateerd systeem.

@Flagg: als je mijn post zo nutteloos vond, zou je je eens kunnen afvragen hoe nuttig je eigen flamebait was :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:43

Mx. Alba

hen/die/zij

Tomatoman schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:24:
[...]

Ik vermoed dat fatsoenlijk geïntegreerde telefoonsystemen bij leaseauto’s een stuk gangbaarder zijn dan bij privéauto’s. En in het hogere segment is het eerder regel dan uitzondering. Wat denk ik vooral meespeelt is dat geïntegreerde telefonie en dingen zoals spraakherkenning vaak opties zijn die op goedkope auto’s wel degelijk beschikbaar zijn, maar simpelweg niet worden meebesteld. Veel Nederlanders kiezen nu eenmaal liever een goedkopere oplossing (telefoonhouder en basic Bluetooth systeempje) dan een mooiere maar ook dure oplossing. Zo’n telefoonhouder zijn ze al jaren gewend, waardoor ze er wellicht niet bij stilstaan dat er betere oplossingen zijn.

Bij navigatie is het een ander verhaal. De gratis apps op telefoons zijn vaak veel slimmer en actueler dan de systemen die autofabrikanten aanbieden. Reden: een fabrikant ontwikkelt een systeem dat zelden wordt vernieuwd - in de eerste auto die van de productielijn rolt zit vaak bijna hetzelfde systeem als bij de laatste auto een jaar of 5 later. De integratie in de autobediening kan dan wel goed geregeld zijn, aan het eind heb je wel een hopeloos gedateerd systeem.

@Flagg: als je mijn post zo nutteloos vond, zou je je eens kunnen afvragen hoe nuttig je eigen flamebait was :)
Ja, precies. 8 jaar geleden toen ik een Volvo C30 bestelde wilde ik die per se met navigatie. Toen ontdekte ik Waze en heb de navigatie van die C30 daarna niet meer gebruikt... Daarna een V40, daar kreeg ik de navigatie "gratis" bij met een pakket, maar die navigatie heb ik letterlijk nooit gebruikt... Nu heb ik een Tesla en ik mis Waze nog steeds, maar die geïntegreerde Google Maps is ten minste wel goed.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Mijn Leon uit 2018 heeft idd ook allerlei 'media' aan boord, zoals navigatie op groot scherm en spraakbesturing. Maar dat navigatiesysteem is best wel traag en nooit helemaal up to date, dus daarom gebruik ik liever google maps op mijn telefoon, omdat je daarmee veel sneller een bestemming invoert en de kaarten altijd erg up to date zijn. Er zit ook ook Android Auto op, waar ik wel eens mee gespeeld heb, maar dan moet je elke keer een kabeltje inpluggen en de meeste apps zijn vanwege veiligheid behoorlijk ontdaan van functionaliteit. Ook werkt bijv. flitsmeister er nog steeds niet mee, Was er niet erg te spreken over.

Spraakbesturing zit ook op mijn auto, maar vind ik waardeloos werken, dus gebruik ik niet.

Kortom, ik gebruik gewoon mijn telefoon in de auto voor vrijwel alles. Vandaar ook ooit dit topic gestart ;) Ik gebruik nu al geruime tijd die uGreen draadloze/qi charger die in een ventilatierooster kan worden geklemd.
Ik vind dat ideaal werken. Telefoon erin zetten en hij wordt opgeladen.

Enige nadeel van deze lader vind ik is dat er een bug oid in zit. Wanneer de telefoon 100% geladen is stopt ie met laden. Als je lang in de auto zit zie je dat de accu van je telefoon opeens nog maar 70% oid is, omdat ie al een tijd niet meer oplaadt. Pas als je hem even uit de lader haalt en weer erin doet dan gaat ie weer laden. Ben daarom nog wel eens op zoek naar een andere QI autolader/houder die dit probleem niet heeft. Als iemand nog tips heeft... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Palomar schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:32:
Mijn Leon uit 2018 heeft idd ook allerlei 'media' aan boord, zoals navigatie op groot scherm en spraakbesturing. Maar dat navigatiesysteem is best wel traag en nooit helemaal up to date, dus daarom gebruik ik liever google maps op mijn telefoon, omdat je daarmee veel sneller een bestemming invoert en de kaarten altijd erg up to date zijn. Er zit ook ook Android Auto op, waar ik wel eens mee gespeeld heb, maar dan moet je elke keer een kabeltje inpluggen en de meeste apps zijn vanwege veiligheid behoorlijk ontdaan van functionaliteit. Ook werkt bijv. flitsmeister er nog steeds niet mee, Was er niet erg te spreken over.

Spraakbesturing zit ook op mijn auto, maar vind ik waardeloos werken, dus gebruik ik niet.

Kortom, ik gebruik gewoon mijn telefoon in de auto voor vrijwel alles. Vandaar ook ooit dit topic gestart ;) Ik gebruik nu al geruime tijd die uGreen draadloze/qi charger die in een ventilatierooster kan worden geklemd.
Ik vind dat ideaal werken. Telefoon erin zetten en hij wordt opgeladen.

Enige nadeel van deze lader vind ik is dat er een bug oid in zit. Wanneer de telefoon 100% geladen is stopt ie met laden. Als je lang in de auto zit zie je dat de accu van je telefoon opeens nog maar 70% oid is, omdat ie al een tijd niet meer oplaadt. Pas als je hem even uit de lader haalt en weer erin doet dan gaat ie weer laden. Ben daarom nog wel eens op zoek naar een andere QI autolader/houder die dit probleem niet heeft. Als iemand nog tips heeft... ;)
toon volledige bericht
Brodit was geen succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Ik heb inmiddels een combi van een Rennline BMW f30 mount met een Steanium QI Charger.
De reden dat ik deze keer geen brodit heb genomen is omdat ze geen fijne plek hadden op de bmw 3 serie. Deze houder zit perfect en zit met een metaalplaatje vast in het dashboard (zelfde schroef als radio)

Werkt perfect :) De auto heeft draadloze carplay dus 90% doe ik via de BMW knop/bediening op het grote scherm. Voor sommige zaken is het alleen makkelijk om de telefoon even te pakken voor bv instellen navigatie of als 2e scherm. NAar mijn idee dus beste van beide werelden: het gemak van de integratie met de auto met moderne apps van de smartphone + toch nog de telefoon in de oplader waarbij ik hem zelfs als 2e scherm kan inzetten.

Erg blij mee. Moet zeggen dat de QI lader best hard moet werken door een hoesje heen met 3 pinpassen + het draaien van draadloze carplay (wifi). Toch lukt het hem nog (net) om hem bij te laden, de steanium QI charger klemt hem namelijk goed vast en postiioneert hem altijd goed voor het laden.
.Moet alleen nog een keer de lelijke kabels wegwerken

ps: excuses dat het BMW talkassistant stuurknopje op de foto staat, onhandig genomen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ab36hh0pmNdDLskmSTnX2lpiofw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nlOGwDabMJjuBRaVap5cOnOY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door laurens0619 op 29-10-2020 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Ik zit persoonlijk zelf nog steeds te twijfelen hoe ik aan de brodit een moderne houder ga vastmaken zonder daarvoor extreem hoge kosten te maken. Aan het ventilatierooster kan altijd nog, maar ik vind dat zelf niet echt ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
twowheeler schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:43:
Ik zit persoonlijk zelf nog steeds te twijfelen hoe ik aan de brodit een moderne houder ga vastmaken zonder daarvoor extreem hoge kosten te maken. Aan het ventilatierooster kan altijd nog, maar ik vind dat zelf niet echt ideaal
Zoiets?

€ 3,92 27% Off | Aluminium Vierkante Mount Base Met Bal Hoofd Mount Universele Gps Navigatie Mobiele Telefoon Beugel
https://a.aliexpress.com/_mKvjwWZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 00:12
Heb een nieuwe kandidaat voor "ideale telefoonlader".

Had eerst een Baseus ding gekocht via bol... want een rotding....
Daarna een iSetchi. NL bedrijf (al is het vast re-brand gezien de chinese en engelse user guides).
https://www.isetchi.nl/te...der-qi-auto-fast-charger/

Waarom is die ideaal?
  • Draadloos snelladen (10w max)
  • draaibaar, op de kop (180 graden) heb ik nog niet geprobeerd, maar 90 graden klemt die prima vast en laat niet los
  • Keuze tussen ventilatierooster, dashboard of raam met korte/lange arm.
  • Armen klemmen automatisch bij plaatsen via infrarood. Na ~1 seconde na plaatsen. Niet op gewicht dus, want dat klemt niet goed. De BaseUs ging direct dicht bij herkenning, en dan had je de telefoon er dus nog niet in...
  • Via infraroodknop aan beide kanten makkelijk eruit te halen, ook als de stroom al van de auto-accu is (uitzetten auto). Niets vervelender dan dat je de auto uit zet en je telefoon vast zit. (again, zoals de BaseUs)
  • Inclusief Quickcharge autolader. 1x QC3.0 (voor de houder) en 1x 5v 2,4a
  • hoogte in te stellen, zodat de coil op de juiste hoogte zit voor draadloos laden
Eigenlijk heb je dus alle features die je kan bedenken. En voor 36,90 niet goedkoop, maar dus met 2 poorts lader (van metaal, ziet er kwalitatief uit).

Wilde hem met zuignap plaatsen, maar ben uiteindelijk voor ventilator-bevestiging gegaan. De clip is mooi strak en sterk, en de telefoon " valt" niet omlaag als je hem strak zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
De Brodit houder op zich wel, maar voor mijn auto zat ie vrij ver naar rechts (zo ongeveer bij de bijrijdersplek). Vond dat een vrij ongelukkige plek om tijdens het rijden naar te kijken. Dan moet je aldoor best wel je blik verplaatsen. Bediening werd daarmee ook lastig tijdens het rijden, omdat ie zo ver weg is. Heb mijn huidige houder in het ventilatierooster direct rechts van het stuur. Zo kan ik erop kijken zonder mijn blik echt van de weg te houden. En bediening is ook makkelijk, omdat mijn hand daar toch al zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Ik zie veel van die magneethouders zoals deze https://www.amazon.nl/UGR...ROWSE&pf_rd_i=16366055031

Werken deze zonder extra magneet in het hoesje of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-05 12:59
twowheeler schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:17:
Ik zie veel van die magneethouders zoals deze https://www.amazon.nl/UGR...ROWSE&pf_rd_i=16366055031

Werken deze zonder extra magneet in het hoesje of iets dergelijks?
Nee, je dient een metalen plaatje te bevestigen aan de achterkant van het toestel/cover. Of je steekt hem tussen toestel & case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hier ook aan het zoeken naar een houder.
Voor de meest gebruikte auto lijkt mij iets op de ventilatierooster de meest praktische plek.
(anders wordt voorruit teveel bedekt).

Thuis kwam ik zoiets nog tegen van jaren geleden.
Waardeloos ding; telefoon klikt niet goed vast waardoor deze bijna vrijuit rond kan draaien.
Tevens glijdt die houder zo van de lamel af en de lamellen van de rooster zakken door het gewicht naar beneden waardoor je telefoon voorover hangt. (en dus nog sneller van de lamel glijdt en dus valt)
En klem mechanisme is voor een grote telefoon te klein; ik gebruik een Poco X3 met stock case.

Deze magnetische houder is erg populair (de meest verkochte houders op Aliexpress zijn magnetische houders), maar de genoemde problemen houdt je dus toch ook bij deze houder?
Dat die zo van de lamel glijdt en dat de telefoon voorover zakt?
(En met zo'n sterke magneet trek je de houder toch ook zo van de lamel?)

Deze Baseus leek mij ook wel wat.
De vent houder lijkt zo gemaakt te zijn dat deze die problemen niet heeft (haakt achter de lamel en heeft extra steun eronder waardoor je telefoon omhoog blijft).
Draadloos laden is niet meteen nodig, maar voor paar euro kan ik dat ook wel eens proberen.
(Werkt dat draadloos laden niet naar tevredenheid; dan gewoon de telefoon zélf aan de kabel laden)
En de houder heeft een extra zuignap voor situaties waarbij plaatsing op de roosters niet zo handig is.

Maar die houder heeft ook stroom nodig om (automatisch) open en dicht te gaan (hoe betrouwbaar is dat überhaupt); ik weet niet of je deze ook handmatig open/dicht kunt doen als je er geen stroom op hebt staan.
Daarnaast vraag ik mij af, of mijn Poco X3 (met case) er überhaupt wel in past; de listing spreekt zichzelf tegen en mijn Poco is 8cm. breed wat volgens de listing wel of nét past (8cm. max).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De magneethouders combineren slecht met Qi, dus die heb ik weer vaarwel gezegd. Heb nu een simpele houder, maar die wordt ook wat lam. Al een paar keer mijn telefoon van de vloermat kunnen rapen. Lijkt op de Baseus, maar is die niet ontzettend lomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@Señor Sjon Je hebt een houder die lijkt op de Baseus maar je weet niet of de Baseus erg lomp is
(en dus of je eigen houder lomp is?) :P

Anywho; die Baseus lijkt me vrij standaard qua grootte voor een houder die een telefoon klemt.
Misschien is de klem die op de lamel haakt wat groter; maar zoals ik hierboven als zei lijkt me dat juist een voordeel.

Die magneethouders lijken mij ook erg fijn, maar juist omdat de ventilatie lamellen direct naar beneden vallen lijkt me dat niet bruikbaar. En met zo'n sterke magneet trek je bij het uithalen van je telefoon ook direct de houder mee lijkt me.

Qi laden is zeker geen vereiste, m'n telefoon ondersteunt het zelfs niet. 't is misschien alleen leuk om mee te experimenteren (met zo'n Qi receiver achterop de telefoon).

Als er nou z'n magneethouder was met hetzelfde mechanisme als de Baseus die om de lamel klemt, dan wat dat denk ik de houder die ik zoek.

• Señor Sjon
Ik heb zoiets: https://nl.aliexpress.com/item/32957238682.html?

Die is wel wat kleiner en heeft ook geen automatische sluiting (doet de zwaartekracht). Na ~1 jaar gebruik is de klem in het rooster wel wat lam aan het raken.

• Piet91
  • Niet online
Ik kom net deze tegen.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1dX7VugmTBuNjy1Xbq6yMrVXaR.jpg

Het gemak van magnetisch en de houder zelf haakt achter de lamellen van de rooster; wat mij veel degelijker lijkt dan die houders die je alleen maar op de lamel zelf schuift (zoals bijvoorbeeld deze)
Tevens heeft deze zo'n extra steun eronder wat de telefoon rechtop houdt.

(Zoals gezegd; deze glijdt ook op de lamel maar die glijdt er ook zo weer af).

De eerdere genoemde Baseus vindt ik toch iets teveel overengineered.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:13

steveman

Comfortabel ten onder

Señor Sjon schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:51:
De magneethouders combineren slecht met Qi, dus die heb ik weer vaarwel gezegd. Heb nu een simpele houder, maar die wordt ook wat lam. Al een paar keer mijn telefoon van de vloermat kunnen rapen. Lijkt op de Baseus, maar is die niet ontzettend lomp?
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem. Opgelost door een extra hoesje voor m'n telefoon te kopen, en degene met het metalen plaatje bij de autosleutel in de la te knikkeren.

Als ik in de auto ook wil gaan qi-laden, wordt het wat ingewikkelder :+

Nu rij ik ook in normale tijden ook zo weken geen auto (fiets naar kantoor). Voor dagelijks gebruik heb ik zo geen handige oplossing.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-05 14:03
laurens0619 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:33:
Ik heb inmiddels een combi van een Rennline BMW f30 mount met een Steanium QI Charger.
De reden dat ik deze keer geen brodit heb genomen is omdat ze geen fijne plek hadden op de bmw 3 serie. Deze houder zit perfect en zit met een metaalplaatje vast in het dashboard (zelfde schroef als radio)

[Afbeelding]
Je post is van even terug, mag ik je vragen waar je deze Rennline in Nederland hebt aangeschaft? Ben er ook naar op zoek maar tot nu toe geen resultaat.

Bedankt voor je reactie alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Vuurs schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:39:
[...]

Je post is van even terug, mag ik je vragen waar je deze Rennline in Nederland hebt aangeschaft? Ben er ook naar op zoek maar tot nu toe geen resultaat.

Bedankt voor je reactie alvast.
In de us bij rennline. Heb mij kapot gezocht in nl maar geen leverancier gevonden. Doordat die een paar euro te duur was kwam er een shitload aan douanekosten bij maar dat is het 100 waard. Top houder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-05 14:03
laurens0619 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:42:
[...]

In de us bij rennline. Heb mij kapot gezocht in nl maar geen leverancier gevonden. Doordat die een paar euro te duur was kwam er een shitload aan douanekosten bij maar dat is het 100 waard. Top houder
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb nog een oude facebookpost gevonden van Beek Auto Racing dat ze via hun te verkrijgen zijn, die ga ik even een mailtje sturen en anders zal het toch vanuit de US worden inderdaad.

Edit; Opmerking die ik op Youtube nog wel eens tegenkwam is dat de houders het radiopaneel iets 'optilt' en daardoor niet meer helemaal strak uitlijnt in dashboardpaneel. Wat is jouw ervaring daarin?

[ Voor 15% gewijzigd door Vuurs op 29-01-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:54

Yucon

*broem*

twowheeler schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:43:
Die houdertjes die je aan een rooster vastklemt kun je ook aan een stukje plastic vastklemmen en de sleuf van je cd speler schuiven. Dat klinkt gek maar werkt prima. Het is namelijk veel stevige en stabieler dan zo'n roostertje, en je cd speler heeft er geen last van als iets er 5cm diep in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Vuurs schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:50:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb nog een oude facebookpost gevonden van Beek Auto Racing dat ze via hun te verkrijgen zijn, die ga ik even een mailtje sturen en anders zal het toch vanuit de US worden inderdaad.

Edit; Opmerking die ik op Youtube nog wel eens tegenkwam is dat de houders het radiopaneel iets 'optilt' en daardoor niet meer helemaal strak uitlijnt in dashboardpaneel. Wat is jouw ervaring daarin?
haha die had ik destijds ook gevonden en een bericht gestuurd. niets op terug gehad

Die opmerking over het dashboard had ik ook gelezen maar is dacht ik alleen bij full leather. Bij mij zit die in ieder geval super netjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Richt zo'n houder die je in de cd-speler stopt geen schade aan?
Pagina: 1