'Breaking' Apple Nieuws! Jony Ive gaat Apple verlaten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
behoorlijk Breaking (Big) News in Apple land, Jony Ive (Chief/ Head of Design) gaat Apple verlaten en zijn eigen bedrijf starten.

Press release van Apple eerder deze dag:

https://www.apple.com/new...any-with-apple-as-client/

Heb dit topic geopend, daar dit toch een zeer bekend icoon is dat Apple gaat verlaten en tevens benieuwd wat dit op (lange) termijn gaat betekenen qua design/ontwerp van de diverse Apple (hardware) producten.

Ergens denk ik dat deze verandering niet zo dramatisch zal zijn; Ive blijft design werk leveren voor Apple Inc. Het grootste verschil is voornamelijk de betaling voor Ive; ipv in loondienst van Apple zal hij dus nu met zijn eigen bedrijf 'in opdracht van' werken.
Maar kan hij zich dus ook eindelijk, open en vrij, met nieuwe projecten bezig houden, dwz producten/hardware die totaal niets te maken hebben met Apple.

In California is 'non competes' (concurrentie beding) sowieso illegaal, dus Ive hoeft in principe zich geen zorgen te maken op dat gebied.

Sowieso denk ik dat Ive al de roadmap voor de komende 2 a 3 jaar heeft vastgelegd voor nieuwe Apple producten.

In de press release komt naar voren dat Apple 1 van de 'primary clients' zal zijn van het nieuwe bedrijf van Ive.

een quote uit de press release van CEO Tim Cook over Ive:

"Jony is a singular figure in the design world and his role in Apple's revival cannot be overstated, from 1998's groundbreaking iMac to the iPhone and the unprecedented ambition of Apple Park, where recently he has been putting so much of his energy and care," said Tim Cook, Apple's CEO. "Apple will continue to benefit from Jony's talents by working directly with him on exclusive projects, and through the ongoing work of the brilliant and passionate design team he has built. After so many years working closely together, I'm happy that our relationship continues to evolve and I look forward to working with Jony long into the future.

Volgens zakenkrant Financiel Times zal de naam van Ive's nieuwe bedrijf, LoveFrom, gaan heten en zal Apple zijn allereerste klant zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door _Bailey_ op 28-06-2019 03:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Oh, hopelijk wordt de MBP nu terug 1mm dikker en krijgt ze terug een degelijk toetsenbord.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik snap het wel. Zijn CV is heel kort:
1992 - 2019 Apple Design Departement
Hij heeft dus maar 1 werkgever in zijn carrière gehad, op z'n 25e begonnen en nu nog steeds daar. Dan snap ik wel dat je ook eens wat anders wilt doen dan wéér ergens dat Apple logo op plakken.

[ Voor 4% gewijzigd door sypie op 28-06-2019 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@sypie Lol.. ik denk dat niemand daar een probleem van zou maken bij een sollicitatie.

De naam van zijn bedrijf vind ik alleen wat inspiratie loos :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Falcon schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 07:02:
@sypie Lol.. ik denk dat niemand daar een probleem van zou maken bij een sollicitatie.

De naam van zijn bedrijf vind ik alleen wat inspiratie loos :)
Valt mee, het is juist volledig gebaseerd op inspiratie.
“There was an employee meeting a number of years ago and Steve [Jobs] was talking . . . He [said] that one of the fundamental motivations was that when you make something with love and with care, even though you probably will never meet . . . the people that you’re making it for, and you’ll never shake their hand, by making something with care, you are expressing your gratitude to humanity, to the species.”

“I so identified with that motivation and was moved by his description. So my new company is called ‘LoveFrom’. It succinctly speaks to why I do what I do.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Voor de mensen die nu denken dat er veel gaat veranderen, ik denk het namelijk niet.

John Ivy heeft de afgelopen 4 jaar hoofdzakelijk gewerkt aan het perfectioneren van Apple Park.
Natuurlijk vervulde hij ook de rol als lead designer, ik denk dat de invloed die hij had op producten al jaren niet meer zo groot was.
Pagina: 1