Corsair Hydro H115i RGB Platinum push of pull?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-06 16:37
Mijn vraag
Beste tweakers, ik ben bezig met het bouwen van een nieuwe PC. Ik heb de NZXT H500i case en de Corsair Hydro H115i RGB Platinum cooler voor mijn CPU. De radiator past alleen aan de voorkant dus niet de bovenkant van de case. Ik heb 1 fan aan de bovenkant die lucht uit de case blaast en 1 fan aan de achterkant die lucht ook uit de case blaast.

Mijn vraag is nu.. kan ik de 2 fans van de radiator beter air door de radiator heen laten blazen en dan naar binnen in de case, of kan ik ze beter air door de radiator heen laten trekken en de case in.

Dus in het kort: Aan welke kant van de radiator zal ik de fans plaatsen? om het makkelijker te maken zie afbeelding: https://imgur.com/a/O06rf2U optie 1 of optie 2?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor je radiator.

De fans die meegeleverd worden zijn static pressure fans.
Met als doel veel lucht door je rad te drukken.

Je kan ook nog push-pull doen, een soort rad sandwich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Bedankt voor je reactie :). Dus je bedoeld optie 2 van het plaatje, heb ik dat goed begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12
Idealiter zou je je fans aan de binnenkant plaatsen zodat je die RGB nog kan zien, maar kennelijk past dat bij deze AIO+case combinatie niet dus zal de radiator aan de binnenkant zitten en zie je niks van de RGB van je fans.
Dat is althans de conclusie van een reddit post die de eerste hit was toen ik Googlede op h115i RGB H500i...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Ah ok, dus qua de temperaturen maakt het niet echt uit of ik ze plaatst zoals optie 1 of 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zar schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:00:
Bedankt voor je reactie :). Dus je bedoeld optie 2 van het plaatje, heb ik dat goed begrepen?
Kast-fan-rad.
Dus 2de plaatje.

Ik gebruikte altijd kast-fan-rad-fan.
zar schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:24:
Ah ok, dus qua de temperaturen maakt het niet echt uit of ik ze plaatst zoals optie 1 of 2?
De vraag is of de static fans in de kast die druk op kunnen bouwen.
Of het een voor jou meetbaar verschil gaat opleveren denk ik niet.
Maar goed, Corsair zal het getest hebben en leverd niet voor niets static pressure fans mee.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2019 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12
zar schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:24:
Niet of nauwelijks nee, maar het lijkt er op dat fans aan de binnenkant waarschijnlijk niet gaat passen.
Zie enkele voorbeelden: https://pcpartpicker.com/builds/by_part/3ZqhP6#h=638,718
Pagina: 1