Hosting Vergelijking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl3x
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-10-2019
Mijn vraag

Ik ben opzoek naar een hosting.

Ik heb wat rond gekeken en heb er 2 gevonden alleen ik kan niet kiezen tussen de 2 die ik heb gevonden.

1 - Het gaat om https://www.strato.nl/hosting/ advanced

2 - Het gaat om https://www.transip.nl/webhosting/ XL

Ik twijfel welke ik zal nemen, ik denk dat ik zelf voor nummer 1 zou kiezen. Alleen om dat ik daar al meer informatie kan vinden wat ik er allemaal kan.

Ik zou graag jullie mening willen weten wat ik het beste kan doen.

Alvast bedankt

Groeten Flexx

Relevante software en hardware die ik gebruik

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 23:41
Kijk even in de verschillende ervaringstopics.

Heb zelf vimexx, goedkoop en bevalt prima
https://www.vimexx.nl/webhosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Transip heeft makkelijke backups, ik zou voor die kiezen tussen deze twee.

Maar ik zit zelf bij neostrada en bevalt mij erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neokarasu
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Wellicht dat je kan aangeven waar je precies naar op zoek bent?
Bijvoorbeeld welke specificaties en opties/functies je belangrijk vindt enzovoorts.

Zonder die informatie wordt het lastig om aan te geven wat voor jou een goede keus zou kunnen zijn.

In the land of the blind, the one-eyed man is king.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Fl3x welkom op Tweakers.

Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- Waar wil je het voor gaan gebruiken?
- Wat is je budget?
- Waarom die twee providers?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Ik kan nog een eraan toevoegen, Antagonist. Maar zo heeft iedereen z'n mening en krijg je dus tien verschillende antwoorden. Wat heb je precies nodig?

Strato zou ik persoonlijk wegblijven, veel ervaringen na afgelopen tijd. Je kan bijvoorbeeld niet eens antwoorden als ze je mailen omdat het van een no-reply adres komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fl3x
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-10-2019
Dank u
rens-br schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:08:
Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart
Ik heb wel wat onderzoek gedaan naar een redelijke goeie hosting en ik kwam op deze 2 uit.

Ik moet eerlijk toegeven ik heb daar niet gekeken Het algemeen beleid #quickstart.
Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
Ik doe me best om het zo goed mogelijk uitteleggen.
- Waar wil je het voor gaan gebruiken?
Ik wil weer een beetje gaan scripten, website bouwen, templates maken, daar voor zou ik het voor willen gaan gebruiken.
Als het rond de 10 a 12 euro permaand is dan ben ik well tevreden.
Ik heb al een aantal domiennamen bij transip, ik ben er redelijk tespreken over transip.

Ik weet niet zo goed hoe ik dat zou moeten uitleggen maar toch ik doe een poging.

Ik twijfel tussen die 2 en waarom dat is om het volgende

Op transip vind je niet heel veel info over wat je allemaal hebt en wat je allemaal kan, bij strato is het is zo je hebt een heel goed en groot overzicht van wat je hebt en wat je er allemaal mee kan. Bij strato is het iets goed koper en heb je iets minder kwa verhouden tenopzichte wat je bij transip zou hebben.
Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.
Dat begrijp ik.

Ik hoop zo voldoende informatie te hebben geleverd, als er nog iets onbreekt hoor ik het graag.

Alvast bedankt

Groeten Flexx
ExiZTeNcE schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:14:
Ik zal eens kijken dank u wel
Ik heb even gekeken maar dat ziet er inderdaad wel goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
daupie schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:23:
Ik kan nog een eraan toevoegen, Antagonist.
Ah ja, die ik laatst e-mailde omdat hun SMTP poort 587 geen TLS 1.2 ondersteund (alleen 1.0) en dat ze vervolgens een HTTPS SSLLabs test sturen en zeggen "zie je, wij ondersteunen TLS 1.2" 8)7

Elke host heeft voor/nadelen, lees reviews en bekijk gewoon of jouw wensen aansluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door DJMaze op 01-07-2019 12:51 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
DJMaze schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:50:
[...]

Ah ja, die ik laatst e-mailde omdat hun SMTP poort 587 geen TLS 1.2 ondersteund (alleen 1.0) en dat ze vervolgens een HTTPS SSLLabs test sturen en zeggen "zie je, wij ondersteunen TLS 1.2" 8)7

Elke host heeft voor/nadelen, lees reviews en bekijk gewoon of jouw wensen aansluiten.
Ik ben het met je eens dat hun eerstelijns support niet altijd even handig is, soms zelfs een beetje brutaal:
"Ik ga je dit niet kunnen uitleggen, ik ga je een e-mail sturen waarbij een collega je uitlegt hoe het werkt, omdat je het nu niet helemaal snapt."
Ik doe al jaren dagelijks dit werk en ik snap het opeens niet? :?

Het gaat mij meer om hun positie in de webhostingwereld en hun transparantie, zie hiervoor ook hun blog.
Maar hierbij komen we wel weer op de moeilijkheid van dit topic, iedereen heeft zijn eigen ervaringen en ideeën. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spam

[ Voor 96% gewijzigd door Microkid op 13-10-2019 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-01 13:35
ExiZTeNcE schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:14:

Heb zelf vimexx, goedkoop en bevalt prima
https://www.vimexx.nl/webhosting
Toch schrik ik als ik in de Google reviews lees over een klant die zijn domein in quarantaine zag gaan.

Even op onderzoek, het blijkt dat normaal gesproken automatisch verlengen uit staat 8)7 Dit moet je zelf aanzetten. Automatische incasso is ook onduidelijk. Ze hebben het over een wallet die je zelf moet aanvullen. https://www.vimexx.nl/help/product-en-automatisch-verlengen

Je zal er maar een domeinnaam parkeren die je voor een paar duizend euro hebt overgenomen. Of je hebt vele jaren aan een hoge ranking van je site gewerkt en dan krijg je dit soort fratsen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-10 16:51

MCP cloud

Op het web sinds 1998

stefanv schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:45:
[...]

Toch schrik ik als ik in de Google reviews lees over een klant die zijn domein in quarantaine zag gaan.

Even op onderzoek, het blijkt dat normaal gesproken automatisch verlengen uit staat 8)7 Dit moet je zelf aanzetten. Automatische incasso is ook onduidelijk. Ze hebben het over een wallet die je zelf moet aanvullen. https://www.vimexx.nl/help/product-en-automatisch-verlengen

Je zal er maar een domeinnaam parkeren die je voor een paar duizend euro hebt overgenomen. Of je hebt vele jaren aan een hoge ranking van je site gewerkt en dan krijg je dit soort fratsen :X
Gisteren gewoon mail gehad domeinnaam verlengen ivbm verlopen ... dus nix aan de hand... :)