Ipad mini, maandje oud, scherm gebarsten, kans op reparatie?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.804 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xcaramel
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 24-12-2021
Mijn vraag
Mijn ipad mini is een maandje oud. Scherm gebarsten door mijn eigen fout. Weet iemand of ik nu nog applecare kan aanvragen om het dan te repareren? Ik denk het waarschijnlijk niet maar het scheelt zo erg in de kosten en ik heb het ook nog niet zo lang. Ik heb ook bij andere bedrijven gekeken die wel goedkoper waren maar waar ik niet zo'n goed gevoel bij had, en als ik het goed heb begrepen vervalt de garantie van Apple als je het bij derden laat reparen plus lees ik ook dat dit bijna nooit originele onderdelen van Apple betreft.

Dus mijn vraag, iemand meegemaakt dat ze Applecare aanvroegen toen het toestel mankement vertoonde, en repareerde Apple dit ook gewoon? Andere tips/adviezen zijn ook welkom. Ik baal er echt heel erg van.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Hoewel het niet de bedoeling is en als verzekeringsfraude gezien kan worden, heb je inderdaad 60 dagen na aankoop de tijd om AppleCare+ af te sluiten. Je zal daarvoor wel een diagnostische test moeten uitvoeren, maar als het touch screen nog werkt dan is dat geen probleem. Als dat allemaal lukt, dan kun je een reparatie gaan aanvragen bij Apple en betaal je alleen eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Jup, dat kan. Apple wordt er bovendien niet slechter van. Het is overigens niet de bedoeling:
  • (viii) The Plan does not apply to a pre-existing condition on any Covered Equipment if you purchased the Plan after you purchased the Covered Equipment.

[ Voor 87% gewijzigd door NotSoSteady op 28-06-2019 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als AppleCare ook schade dekt die je zelf hebt veroorzaakt en tijdens de aanvraag je niet hoeft te zeggen dat je iPad al stuk is: waarom niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:12
Nee, deze constructie mag niet. Je mag geen AppleCare+ aanvragen nadat de iPad stuk is gegaan door jouw eigen schuld. Dat is gewoon frauduleus. Je had anders toch ook niet AppleCare+ genomen? Dit is wel echt vragen naar de bekende weg hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xcaramel
Thanks voor de reacties! Ik zal het proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En bovendien repareert Apple een onbedoelde schade maar 2 keer binnen de AppleCare+.

Dus als je over een maand weer je iPad laat kletteren dan zit je daar al op, kun je de rest van de 2 jaar heel voorzichtig gaan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Dit is inderdaad gewoon fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 01:23:
Als AppleCare ook schade dekt die je zelf hebt veroorzaakt en tijdens de aanvraag je niet hoeft te zeggen dat je iPad al stuk is: waarom niet?
Omdat in de voorwaarden staat dat het niet mag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamisaus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:24
Mocht het zo zijn dat je de Ipad met Credit Card hebt betaald, dan zou je de aankoopverzekering van de Credit Card kunnen aanschrijven. Deze geven tot 30 of 60 dagen aankoopgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:20

nelizmastr

Goed wies kapot

Bamisaus schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:25:
Mocht het zo zijn dat je de Ipad met Credit Card hebt betaald, dan zou je de aankoopverzekering van de Credit Card kunnen aanschrijven. Deze geven tot 30 of 60 dagen aankoopgarantie.
Maar kan je nog spreken van garantie als je het product zelf gesloopt hebt? Garantie is alleen sprake van als er een defect optreedt buiten schuld van de gebruiker om.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanekS
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:19
Beste xcaramel,
Ik zou eens contact opnemen met je inboedelverzekeraar. Bij veel inboedelverzekeringen wordt er (waarschijnlijk een deel) van de kosten van het repareren van een scherm vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 17:13

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

nelizmastr schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:30:
[...]

Maar kan je nog spreken van garantie als je het product zelf gesloopt hebt? Garantie is alleen sprake van als er een defect optreedt buiten schuld van de gebruiker om.
In de reclame van CC-maatschappijen gaan ze ook op zonnebrillen zitten, dus dat zou het probleem niet mogen zijn...

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamisaus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:24
Maestro schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:08:
[...]

In de reclame van CC-maatschappijen gaan ze ook op zonnebrillen zitten, dus dat zou het probleem niet mogen zijn...
De garantie die zij geven is dat je minimaal 30 of 60 dagen van je aankoop kunt genieten. Schade door eigen toedoen wordt hierin ook gedekt met een relatief laag bedrag eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 17:13

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Dat probeerde ik ook duidelijk te maken: Dat de CC aankoopgarantie meer een verzekering is :)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xcaramel
JanekS schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:47:
Beste xcaramel,
Ik zou eens contact opnemen met je inboedelverzekeraar. Bij veel inboedelverzekeringen wordt er (waarschijnlijk een deel) van de kosten van het repareren van een scherm vergoed.
Ik heb inderdaad ook een schadeformulier opgestuurd via mijn inboedelverzekeraar. Ze gaven aan dat dit tot 10 dagen duurt tot ik antwoord krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:57
Hier ook weleens een scherm laten repareren en geclaimd bij de credit card maatschappij. Inderdaad geen probleem als je het zelf gesloopt hebt. Geloof dat ik 25€ eigen risico had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:02
NotSoSteady schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 01:14:
Jup, dat kan. Apple wordt er bovendien niet slechter van. Het is overigens niet de bedoeling:
  • (viii) The Plan does not apply to a pre-existing condition on any Covered Equipment if you purchased the Plan after you purchased the Covered Equipment.
En daarmee wordt het dus verzekeringsfraude.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
En daarmee gaat het topic op slot.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.