Ik heb 2 handbediende tuimelramen van Velux. Ik wil daar nu een rolluik op gaan aansluiten, type SML (elektrisch, op netstroom). Dat betekent dat ik ook een KUX 110 moet aanschaffen voor de stroomvoorziening.
So far, so good. Echter, ik wil mogelijk in de toekomst ook het raam zelf nog elektrisch maken. Dat kan met een KMG-100K motor. Die moet natuurlijk ook van stroom worden voorzien. Daar begint het ge-emmer. Velux geeft hierover verschillende signalen af hoe ik dat moet oplossen. Het meest recente is de onderstaande (inclusief mijn bijbehorende vragen):
Kortom: ik ben benieuwd of iemand al een keer met dit bijltje heeft gehakt en mij meer info kan geven. Ik zie hier op het internet meerdere vragen over, maar eigenlijk nergens een fatsoenlijk antwoord, anders dan: Velux medewerkers spreken elkaar tegen.
Om de suggestie van het aanschaffen van een elektrisch dakraam alvast voor te zijn: dat heb ik voor ons 3e raam ook gedaan, dus daar heb ik geen problemen
. Scheelt klooien achteraf. De suggestie "neem dan rolluiken op solar", ik ben er simpelweg geen fan van. Ik wil het gewoon lekker vast op mijn stroomnet.
So far, so good. Echter, ik wil mogelijk in de toekomst ook het raam zelf nog elektrisch maken. Dat kan met een KMG-100K motor. Die moet natuurlijk ook van stroom worden voorzien. Daar begint het ge-emmer. Velux geeft hierover verschillende signalen af hoe ik dat moet oplossen. Het meest recente is de onderstaande (inclusief mijn bijbehorende vragen):
- Ik moet voor ieder product een eigen KUX 110 kopen. Ik moet dus ook 2x een draad doorvoeren. Hoe ik dat moet doen, daar kunnen ze niet bij helpen: Er lijkt slechts 1 doorvoer te zijn voor zien voor een verborgen afwerking, en ik krijg daar niet zomaar 2 draden doorheen (gat te klein). --> zie bladzijde 4, stap 4.
- Waarom voorziet een motor van een KMG-100K in een tweede kroonsteen? Die lijkt doorgelust. Je zou toch zeggen: daar past gewoon een 2e product op. Zie pagina 9 --> stap 14 van de handleiding. En: bij de vroeger leverbare KMX-110K (zie catalogus, bladzijde 19) staat als functie van de motor "multi", terwijl die set volgens mij gewoon een KMG-100K bevat, met een KUX 110 en een hippe tablet. Ik snap dus niet waarom het daar volgens de catalogus nog wel kan, en later ineens niet meer.
Kortom: ik ben benieuwd of iemand al een keer met dit bijltje heeft gehakt en mij meer info kan geven. Ik zie hier op het internet meerdere vragen over, maar eigenlijk nergens een fatsoenlijk antwoord, anders dan: Velux medewerkers spreken elkaar tegen.
Om de suggestie van het aanschaffen van een elektrisch dakraam alvast voor te zijn: dat heb ik voor ons 3e raam ook gedaan, dus daar heb ik geen problemen