Versterker met genoeg vermogen voor B&W 607 speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:38

Toshirou

Vinyl Surfer

Topicstarter
Beste mede- Tweakers,

Afgelopen maand heb de B&W 607 speakers gekocht, over het geluid heb ik geen klachten. Maar ik merk aan de vervorming van hoge tonen op enkele LP en Cd. Daarnaast knippert op mijn huidige versterker een Pioneer VSX909 de rode notificatie "over". Ik was in de veronderstelling dat deze AVR genoeg power zou leveren.

Na wat rond hebben gekeken lijkt het dat mijn versterker te weinig vermogen levert. Het is een AVR waarbij ik al las dat deze qua vermogen lager uitgeven aan de speakers. Nu ik rond kijk, wil ik een nieuwe versterker halen, het liefst een Stereo versterker, alleen welke is met een budget van € 350 aan te raden?

Ik zie veel specs voorbij komen op verschillende modellen, maar welke zijn goed genoeg voor deze speakers?

Zowel nieuw als tweedehands sta ik voor open...

Alvast bedankt 🙂

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Beste antwoord (via Toshirou op 27-06-2019 21:28)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:36
Een snelle Google leert dat dit een top of the line receiver van rond de eeuwwisseling is, die ruim voldoende vermogen voor de B&W 607 levert. Volgens de manual betekent het branden van het lampje OVER dat je op INPUT ATT moet drukken, het ingangssignaal is te hoog, zie https://www.gebruikershan...handleiding-5-455245.html

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:36
Een snelle Google leert dat dit een top of the line receiver van rond de eeuwwisseling is, die ruim voldoende vermogen voor de B&W 607 levert. Volgens de manual betekent het branden van het lampje OVER dat je op INPUT ATT moet drukken, het ingangssignaal is te hoog, zie https://www.gebruikershan...handleiding-5-455245.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Topicstarter
Heel erg bedankt, dat heeft idd geholpen. Dan kan ik met deze versterker nog wel even door :)

De problemen met hoge tonen die ik opmerk bij vooral LP zullen aan de lp of de naald moeten liggen. Maar dat is iets voor een andere keer. ;)

Deze topic kan gesloten worden.

[ Voor 36% gewijzigd door Toshirou op 27-06-2019 21:44 . Reden: Edit van tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:17
Toshirou schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:31:
De problemen met hoge tonen die ik opmerk bij vooral LP zullen aan de lp of de naald moeten liggen. Maar dat is iets voor een andere keer. ;)
En die vraag kun je weer hier stellen ;)
Het Grote Vinyl Topic Deel 3

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:33

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sowieso hoef je niet op vermogen te letten ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Topicstarter
I know ;) Zal ik doen.

Pagina: 1