Toon posts:

Marantz sr5000 OSE of Onkyo 575x

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag ben ik nog eens goed gaan luisteren naar verschillende a/v receivers. Ik zit nu nog te tweijfelen tussen de Marantz sr5000 OSE of de Onkyo 575x, ik zelf vind ze even goed klinken. De verkoper kan allebei de recievers aanbieden voor 1299,-. In andere winkels was de Marantz 1899,-. Ik weet dat Marantz een erg goed merk is, heeft iemand ervaring met deze marantz receiver.
Ik kan de Marantz of Onkyo ook krijgen in combi met een paar Tannoy m1 speakers, voor 1500,-.
Wat kan ik het beste doen, de Marantz of de Onkyo, ik vind ze allebei erg goed klinken.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb die marantz nooit gehoord, en vind de 575 een erg mooi klinkende versterker... Als jij ze evenmooi vindt klinken, dan heeft het geen zin om hier te vragen welke wij mooier vinden. Er zullen er weinig bijzitten die ze beiden gehoord hebben. :o Goed btw, dat je zelf geluisterd hebt. :)

Dusss. als je ze evenmooi vindt, zal ik op verdere eigenschappen gaan. Zoals uiterlijk. Ik vind zelf marantz een stukkie strakker om te zien. Verder vind ik marantz qua "overige" componten een iets makkelijker merk. Ik zou eerder een marantz DVD speler kopen dan een Onkyo, en bij cd-spelers zou ik al helemaal naar marantz luisteren.

Als je dus een mooie homogene set zou willen maken, zou ik voor marantz kiezen...

Daarentegen, zou ik persoonlijk gevoelsmatig bij versterkers voor de onkyo kiezen. :o Maar nogmaals. Die marantz heb ik nog nooit gehoord, en jij vond ze evenmooi klinken, dus voor mijn voorkeur hoef je die marantz niet te laten. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Ik zou de Marantz kiezen, omdat die voor normaal stereo een iets fijner geluid geeft. De 5x5-serie van Onkyo is al sinds jaar en dag een beetje een 'bluf'-versterker, die echt fantastisch is voor dolby surround/digital, maar een wat opgepompt geluid geeft bij stereo (naar mijn smaak, maar ook naar die van anderen).

Just an opinion.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19

JT

VETAK y0

Wou ik ook zeggen : met Marantz surround versterkers heb ik goede ervaringen qua stereo geluid.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:10

FFF

Als je ze zelf al beide even goedvindt klinken, vou ik letten op de mogelijkheden, bedienningsgemak, design, en welke componenten je misschien later nog wilt kopen, als er bijvoorbeel een nieuwe cd speler in de planning staat, de merken luisteren icm cd speler ofzo.

Verwijderd

De onkyo heeft bij surround een mooi geluid maar bij gewoon stereo heeft hij een behoorlijke kleuring vergeleken met de mazantz. Zou voor de mazantz gaan.

Verwijderd

marrantz en onkyo zijn beiden van hoge kwaliteit. Je zult je met geen van beiden een buil vallen. Ga dus idd op de eigenschappen af!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dan ga voor de Marantz, deze heeft net iets meer, oa. 6 kanaals voor versterking, de Onkyo maar 1. En de Marantz heeft verbeterde voedings ELCO's. Het stereo geluid van de Marantz vond ik inderdaad beter klinken dan van de Onkyo. in surround vond ik ze allebei even goed.
Pagina: 1