Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Backoffice desktop (server) max. € 800

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AkTje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 22:41
Tijdje geleden weer dat ik een eigen desktop ga samenstellen. Deze keer is het voor een backoffice om de POS software bij ons bedrijf te runnen. Een krachtige desktop die 24/7 aan staat. Moet stabiel draaien met voldoende ram.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag maximaal € 800,- gaan kosten (componenten + case + voeding, excl. software + randapparatuur

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik wil gaan voor een Intel Xeon processor. Verder geen ervaring met de Xeons processor, vandaar mijn vraag voor hulp hier op het forum. Verder minimaal 16GB ram en een SSD. HD hoeft niet groter te zijn dan 250 gb.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stabiliteit is voor mij het belangrijkste, het systeem staat 24/7 aan dus dat is wel wenselijk.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb enkel en alleen ervaring met desktop/notebook samen te stellen die geschikt zijn voor Adobe pakket + gaming. Met behulp van GoT heb ik dan ook al 4 systemen in het verleden naar tevredenheid in elkaar gezet. Schiet maar raak daarom op mijn wenslijst.

Wat heb ik zelf bij elkaar geraapt.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Xeon E-2124 Boxed€ 213,-€ 213,-
1MoederbordenASRock B365M Pro4€ 86,-€ 86,-
1BehuizingenInter-Tech B-48€ 19,99€ 19,99
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 EVO€ 29,99€ 29,99
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 73,-€ 73,-
1VoedingenCorsair RM650€ 90,95€ 90,95
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 67,62€ 67,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 580,55

Alle reacties

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waar baseer je de term 'krachtig' op? Zijn dat systeem vereisten van de software?
Daarnaast, pak gewoon een systeem van de plank van Dell/HP/Lenovo etc met 24/7 support en klaar. Hier wil je niet zelf verantwoordelijk voor zijn.

• AkTje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 22:41
Krachtig in de zin van, er draaien constant 4 programma’s open inclusief database. Op drukke momenten werken er 6 handhelds en 4 POS op die constant orders geven.

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-11 22:04

Sweatleek

404: Member Not Found

To be clear im a xeon fan boy.

Maar het gaat niet passen en is nogal raar samen gesteld. Xeons kunnen alleen nog maar in C series chipsets. Ook heb je het over 24/7 stabieltijd maar neemt geen ECC geheugen. :S

TL:DR ga B450 met een 1700 en gooi er ecc in want amd ondersteund het wel gewoon op zijn main stream platform.

[ Voor 4% gewijzigd door Sweatleek op 28-06-2019 09:36 ]

confused reality

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:29
Eens met @AkTje , ik zou ook een PC bij een leverancier als Dell, HP, Lenovo, Fujitsu, etc. kopen met support. Die zijn vaak ook beter beveiligd van huis uit mbt. bv. afgeschermde USB poorten, kan handig zijn als de pc in winkel/horeca staat.