Beste Tweakers,
Ik zal even enige toelichting gegven, ik heb een Notebook/Tablet gekocht een Lenovo X230T, ja is een oud beestje maar perfect voor mijn doeleinden ( nouja dat lukt dus niet helemaal )
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan dat Windows blijft aangeven dat er geen SIM in zit.
Ik heb ook de Lenovo connect software geinstalleerd en ook die geeft aan dat er maar geen SIM kaart inzit.
Wat heb ik al allemaal gedaan,
-Orginele Windows 7 geinstalleerd met de Drivers waar hij orgineel uit de fabriek is gekomen, ook hier geeft hij geen SIM aan.
- Drivers geupdated ( in windows 7 )
- In de bios gecontrolleerd of de settings juist zijn.
- BIOS update uitgevoerd
- Windows 10 geinstalleerd, met de juiste drivers maar ook hier geen SIM.
- Er zit een Simkaart in zonder PIN (wel een test sim kaart van Lebera )
- OOk heb er een echte Vodophone simkaart ingestopt die voor DATA mag gebruikt worden.
- Ik heb dit adapterje besteld -> https://www.amazon.de/SIM...fRID=CA2N453FGYADJ1HZ633X maar ook dit geeft geen success hij blijft zeggen no SIM
- Op Linux ook geprobeerd maar het zelfde probleem.
- WWan firmware geupdated naar R3B01
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 7 & Windows 10
Officiele Lenovo software geinstalleerd.
Lenovo connect.
het gaat om WWAN adapter ericsson F5521gw
Wat mijn vraag nu uiteindelijk is, is de wwan adapter kapot, het sim slot, of de pci-e port
...
Ik zal even enige toelichting gegven, ik heb een Notebook/Tablet gekocht een Lenovo X230T, ja is een oud beestje maar perfect voor mijn doeleinden ( nouja dat lukt dus niet helemaal )
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan dat Windows blijft aangeven dat er geen SIM in zit.
Ik heb ook de Lenovo connect software geinstalleerd en ook die geeft aan dat er maar geen SIM kaart inzit.
Wat heb ik al allemaal gedaan,
-Orginele Windows 7 geinstalleerd met de Drivers waar hij orgineel uit de fabriek is gekomen, ook hier geeft hij geen SIM aan.
- Drivers geupdated ( in windows 7 )
- In de bios gecontrolleerd of de settings juist zijn.
- BIOS update uitgevoerd
- Windows 10 geinstalleerd, met de juiste drivers maar ook hier geen SIM.
- Er zit een Simkaart in zonder PIN (wel een test sim kaart van Lebera )
- OOk heb er een echte Vodophone simkaart ingestopt die voor DATA mag gebruikt worden.
- Ik heb dit adapterje besteld -> https://www.amazon.de/SIM...fRID=CA2N453FGYADJ1HZ633X maar ook dit geeft geen success hij blijft zeggen no SIM
- Op Linux ook geprobeerd maar het zelfde probleem.
- WWan firmware geupdated naar R3B01
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 7 & Windows 10
Officiele Lenovo software geinstalleerd.
Lenovo connect.
het gaat om WWAN adapter ericsson F5521gw
Wat mijn vraag nu uiteindelijk is, is de wwan adapter kapot, het sim slot, of de pci-e port
...
[ Voor 3% gewijzigd door Insomnia1988 op 27-06-2019 19:03 ]