Op zoek naar goed speakersetje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:04
Hi allemaal,

Laat ik mij even voorstellen, ik ben Maikel, 20 jaartjes oud en heb een flink dure hobby als discjockey.
Ook ben ik fanatiek ICT'er en gamer. Voor mijn set-up heb ik een brandende vraag:

Ik zoek...?
Ik ben op zoek naar een goed speakersetje. Op dit moment maak ik gebruik van KRK Rokit 6 G3's, echter zijn die wat mij betreft te groot en passen niet goed bij mijn set-up met de gele accenten. Na wat onderzoek gedaan te hebben gedaan of ik niet gewoon de cones een ander kleurtje kon geven, heb ik toch maar besloten om over te stappen naar een andere set (of het moet zijn dat iemand hier ervaring heeft met het verven van deze cones).

Wat is je budget?
Ongeveer €500.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De eisen die ik heb zijn de volgende:
- Een kleur die met elke set-up te combineren is, geel beperkt nogal de keuze...
- Een set die serieus goed klinkt, want ja, houd er toch wel van om naar iets goeds te luisteren

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben totaal niet thuis voor audio op het bureau. Achter de draaitafel weet ik wel wat ik moet hebben, echter achter mijn bureau... Alle hulp is dus welkom! De bedoeling is om een totale audio set-up te maken, niet zo zeer om rekening te houden met de apparatuur die ik al heb.

Welke vragen heb je hier nog over?
Eventueel een plannetje hoe ik dit dan aan mijn PC aan sluit in het ideale scenario (mixer, DAC etc.).

Alvast bedankt voor alle input!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik ben hier nog steeds erg blij mee:
pricewatch: Wharfedale Diamond 220 Zwart

Is er ook in een grotere variant. Geen idee of dat iets voor je is?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 10:25
Beetje lastig te zeggen zo. Je huidige speakers zijn actieve speakers, wil je weer actieve speakers of ga je ze ook anders aansluiten? Waarom maak je trouwens een probleem van het geel? Verven van cones heb ik geen ervaring mee, maar misschien kan je een frontje met luidsprekerdoek laten maken? (Zelf heb ik Klipsch in mijn huiskamer staan welke echt wel mooi zijn qua uiterlijk, maar mijn vrouw vind de cones niet zo fijn om te zien, dus de frontjes er op en alles is prima :)).

Overigens, speakers kopen zonder te luisteren is vreselijk. Loop eens een betere zaak binnen om te luisteren en te bekijken wat je nodig gaat hebben.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:29
Het is dus gewoon voor op de pc? Of ga je er muziek mee editen/produceren?

In het eerste geval en binnen budget:
- Ruark Audio MR 1
- Audio Engine A5+
- Iets van Edifier uit het hogere segment

In het eerste geval en buiten budget:
- KEF x300a

In het tweede geval:
- een studio monitor met een 5" of 4" conus. (die rokit is 6")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28

Jag

Ja of de JBL lsr 305 :)
Die is iig audio technisch helemaal goed. Er is ook een 6 en 8inch variant. Ik zou de grootste nemen die je kwijt kan. Je zou er een focusrite Scarlett tussen kunnen hangen. Kans op storing op de lijn is dan klein, ze zijn betaalbaar en er zit een volume knop op (=handig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

LA-384 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:23:

In het eerste geval en buiten budget:
- KEF x300a
Dan zou ik wel eerst even de kritieken op Amazon lezen. Blijkbaar gaan deze speakers vaak kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 22:43
Jag schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:49:
Ja of de JBL lsr 305 :)
Die is iig audio technisch helemaal goed. Er is ook een 6 en 8inch variant. Ik zou de grootste nemen die je kwijt kan. Je zou er een focusrite Scarlett tussen kunnen hangen. Kans op storing op de lijn is dan klein, ze zijn betaalbaar en er zit een volume knop op (=handig).
Deze zijn inderdaad erg goed. Echter gaan ze momenteel onder modelnaam "305P MKII".

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
KRK zijn studio monitor speakers. Als je een dergelijk soort geluid mooi/practisch vind, dan zou ik weer voor monitors gaan, aangezien deze allemaal neutraal zouden moeten klinken.
Dus geen Edifier want dat is 1 doffe (letterlijk) ellende imho.

De woofers zou van KRK's ik never nooit gaan verven, dat kan alleen maar slecht aflopen.
De KRK's zijn ook wel in andere kleuren verkrijgbaar, probleem is dat ze vaak wat duurder zijn, maar misschien kun je ze vinden voor een schappelijke prijs.

Dan de grootte. Veel kleiner dan 6inch woofer zou ik niet aanraden, want dat gaat ten koste van de lage bass. 5 inch is wellicht nog wel te doen.

Dus deze bijv:
https://www.bax-shop.nl/s...ve-studiomonitor-per-stuk

Maar goed, de keuze is reuze in dat segment, dus misschien moet je gewoon eens gaan luisteren en kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
Raznov schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:07:
Beetje lastig te zeggen zo. Je huidige speakers zijn actieve speakers, wil je weer actieve speakers of ga je ze ook anders aansluiten? Waarom maak je trouwens een probleem van het geel? Verven van cones heb ik geen ervaring mee, maar misschien kan je een frontje met luidsprekerdoek laten maken? (Zelf heb ik Klipsch in mijn huiskamer staan welke echt wel mooi zijn qua uiterlijk, maar mijn vrouw vind de cones niet zo fijn om te zien, dus de frontjes er op en alles is prima :)).
Ik heb inderdaad zitten kijken voor een frontje, echter kan ik die nergens vinden online. Zou ook niet weten hoe je ze zelf moet maken en dat het er dan nog fatsoenlijk uit ziet. Het zou inderdaad ideaal zijn, maar hoe weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
Slogra schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:03:
KRK zijn studio monitor speakers. Als je een dergelijk soort geluid mooi/practisch vind, dan zou ik weer voor monitors gaan, aangezien deze allemaal neutraal zouden moeten klinken.
Dus geen Edifier want dat is 1 doffe (letterlijk) ellende imho.

De woofers zou van KRK's ik never nooit gaan verven, dat kan alleen maar slecht aflopen.
De KRK's zijn ook wel in andere kleuren verkrijgbaar, probleem is dat ze vaak wat duurder zijn, maar misschien kun je ze vinden voor een schappelijke prijs.

Dan de grootte. Veel kleiner dan 6inch woofer zou ik niet aanraden, want dat gaat ten koste van de lage bass. 5 inch is wellicht nog wel te doen.

Dus deze bijv:
https://www.bax-shop.nl/s...ve-studiomonitor-per-stuk

Maar goed, de keuze is reuze in dat segment, dus misschien moet je gewoon eens gaan luisteren en kijken.
Thanks! Goede aanrader, kan zelfs nog de kast helemaal schilderen en dan alles terug bouwen. Niet dat ik dat ga doen, maar het is een optie :P. Ik denk dat ik die Rokit 6 maar weg doe en wat andere er voor terug koop, dit is wel een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Als je wit mooi vindt, is dit misschien nog wel wat:
https://www.bax-shop.nl/s...on-studiomonitor-per-stuk
Zijn maar 121 euro tov van 153 euro voor de zwarte.

Ik zie trouwens dat er een nieuwe generate van de rokit is (g4).

Aan de andere kant hoef je je niet te beperken tot KRK's. Er zijn genoeg monitors van andere merken die wel gewoon zwart zijn.
Pagina: 1