Toon posts:

Promise fasttrak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag even een tweede hd gekocht en een promise fasttrak kaartje.
Maar nu de vraag kan ik het kaartje en tweede hd zo in mijn systeem bijplaatsen.
Of moet ik windows opnieuw installeren en dan de kaart en tweede hd bijplaatsen.
Of zie ik het verkeerd.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:06

BrZ

Nope, je kan hem er zo bijzetten, TENZIJ je windows op een HD op die controller wilt hebben, dan kan je waarschijnlijk opnieuw windows gaan installeren...

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Of creatief gaan doen met partition magic en een geleende harddisk.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

fasttrack = raid , waarschijnlijk 0 dus, tenminste als je voor performance gaat, dan zal je toch echt moeten formateren ja, omdat de data op je 1e HD verdeeld moet worden over beide,,,,,,

Verwijderd

Topicstarter
Ja de bedoeling is performance 0 dus.
Ik heb hem er net even bij gezet en kom niet op 0 hij blijft ze gewoon als 2 verschillende hd's zien, dus niet samen als 1 hd.
Moet ik dan alles formateren en de kaart en hd's gelijk aan sluiten en dan windows er op.
Dan wordt windows ook verdeeld over twee hd's ziet ie dan pas de hd's als 1 geheel.
In dit geval 20 plus 20 40gb.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:49
Om een stripe te maken (RAID 0) moet je de BIOS van die Fastrak in (ctrl F of zo, wordt wel aangegeven). Vervolgens dien je een RAID 0 array te maken van beide disken en vervolgens Windows helemaal opnieuw te installeren. Dus, zorg er wel voor dat je belangrijke data eerst even back-upped, anders ben je 't echt kwijt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:06

BrZ

Je moet in de BIOS van dat ding dus een RAID array aanmaken.. dan word het voor het OS 1 schijf... MAAR je bent alles dus kwijt wat op dat moment op de schijf staat als je een array aanmaakt...

(heb je trouwens wel 2 dezelfde HD's?)

edit:

Type es niet zo snel abbadon :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb tweede de zelfde ibm schijven.
Ik kom wel ik de bios van de kaart, maar hij laat zich niet in strip 0 zeten.
Ik heb de schijven op master staan.
En de een op canel 1 met een aparte kabel en de ander op canel 2 met een aparte kabel.
Of moeten ze achter dezelfde kabel.

• Abbadon
Nee, ze hoeven niet op dezelfde kabel (zelf heb ik ze ook aan een eigen kabel). Maar wat is het exacte probleem, waarom kun je geen stripe aanmaken? Krijg je een foutmelding of zie je nergens de gewenste optie? Beide disken worden gezien, dus kun je ze toch alletwee aan een stripeset toekennen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er geen boekje bij mischien doe ik iets verkeerd, of maak ik de arry niet goed aan, dacht dat het niet zo moeilijk was.

• Abbadon
Op vrijdag 27 juli 2001 22:48 schreef tim het volgende:
Ik heb er geen boekje bij mischien doe ik iets verkeerd, of maak ik de arry niet goed aan, dacht dat het niet zo moeilijk was.
Oh, dan kan ik je absoluut adviseren om eerst eens de manual in .PDF te downen. Je moet namelijk wel weten waar je mee bezig bent; je data is namelijk zo foetstie.

Verwijderd

Topicstarter
ah ha hoewel 2 woorden was makelijker dan het door spitten van een manual.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

sommige fasttrack controllers moet je jumpermatig op raid 0 - stripe instellen

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een promise, ik heb er geen jumpers op gezien.

• Abbadon
Op vrijdag 27 juli 2001 23:25 schreef tim het volgende:
ah ha hoewel 2 woorden was makelijker dan het door spitten van een manual.
Ja, met twee woorden (en een paar meer) kan niemand jou hier uitleggen wat je precies moet doen. Als je te lui bent om een manual snel door te nemen en daar de benodigde info uit te halen raad ik je aan vooral lekker verder te blijven klooien.

Verwijderd

Topicstarter
Niet gaan katten, bedankt in ieder geval voor de link, en ben zeker niet te lui.
Maar het was gisteren al laat en kon niet wachten voor ik de performance had geproefd, maar helaas is het nog steeds niet gelukt ondanks de link.

Verwijderd

je gaat gewoon de bios in en kiest er voor om automatisch een stripe aan te maken...en ...voila....

Verwijderd

Topicstarter
Hebbes, inderdaad heel simpel.
Wat ik verkeerd deed was ik moest er eerst 1 deleten en dan opnieuw opstarten.
Toen kon ik pas een aray maken.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Ik kan het met minder dan 2 woorden, namelijk 1 afkorting (okee okee die staat voor 4 woorden): RTFM!

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Pagina: 1