help, ik kan Norton Security Scan niet verwijderen...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben behoorlijk pissig op Norton/Symantec. Ik zal mijn probleem in het kort uitleggen, ik hoop dat iemand van jullie mij hierbij kan helpen.

Ik heb ooit Norton Internet Security gedownload op mijn windows 8.1 en kreeg daarbij een ander programma genaamd Norton Security Scan. Nou wilde ik graag beide programma's verwijderen omdat ik van mijn internetprovider een gratis abonnement van SafeOnline (andere antivirus software) heb gekregen. Ik kan SafeOnline niet installeren zolang beide Norton programma's nog geïnstalleerd zijn. Ik heb Norton Internet Security zonder problemen kunnen verwijderen, maar met Norton Security Scan heb ik meer problemen

Allereerst heb ik geprobeerd om het programma te verwijderen via het configurartiescherm. Wanneer ik rechtermuisklik op het programma, staat er: verwijderen/wijzigen. Wanneer ik dat aanklik, gebeurt er niets. Letterlijk niets. Bij mijn muis komt heel kort een blauw laad rondje te staan, maar dat verdwijnt na een seconde en vervolgens gebeurt er niets.

Hierna ben ik gaan speuren op het internet om een andere manier te vinden om het te verwijderen, en kwam uit bij een Norton Removal Tool. Die heb ik vervolgens gedownload en gebruikt. Wanneer ik dat programma opstart, kan ik kiezen om 'mijn norton product te verwijderen en opnieuw te installeren', of bij geavanceerde opties 'alleen verwijderen'. Ik kies voor alleen verwijderen en dan krijg ik een melding om de pc opnieuw op te starten. Dat doe ik, maar wanneer hij daarmee klaar is, is Norton Security Scan nog steeds geïnstalleerd.

Dus ik ging het internet weer op en iemand kwam met de tip om het programma opnieuw te installeren, en als hij geïnstalleerd is kan ik hem opnieuw verwijderen. Ik wilde hem dus opnieuw installeren, maar als ik het download en wil installeren krijg ik een melding dat het programma al is geïnstalleerd. Dat is heel raar want als ik Norton Security Scan probeer te openen staat er dat het programma verwijderd is van mijn computer. Daar heb ik dus ook niets aan.

Ik heb mijn computer ook al een keer opgestart in veilige modus, om vroegtijdig opstartende antimalware software uit te schakelen, maar als ik het programma dan via configuratiescherm probeer te verwijderen gebeurt er alsnog niets.

Ik ben nu ten einde raad, en mijn PC loopt ook gevaar op deze manier omdat ik mijn nieuwe antivirus software niet kan installeren zolang de Norton Security Scan nog geïnstalleerd is. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

met vriendelijke groet,

Sander vd Heuvel

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BC Uninstaller al geprobeerd ? downloads: Bulk Crap Uninstaller 4.14

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-09 11:54
Je zou dit programma eens kunnen proberen: https://www.bcuninstaller.com/
heeft mij vaak genoeg geholpen met dit soort issues!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het programma BC Uninstaller gedownload en gebruikt, en hij zegt dat de de-installatie is voltooid maar als ik SafeOnline probeer te downloaden geeft hij nog steeds aan dat ik Norton Internet Security moet verwijderen en hij staat nog steeds tussen mijn lijst met programma's bij het configuratiescherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Waarom wil je iets als Safe Online gebruiken ?
Security van Windows werkt prima, evt kun je daar wat aan toevoegen.

Spy-Bot
malwarebytes of dergelijks

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 27-06-2019 17:28 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg SafeOnline gratis van mijn internet provider en het is een betaald programma dus ik neem aan dat het gewoon goed werkt.

Norton Security Scan blijft na iedere de-installatie ook gewoon tussen de lijst met programma's staan in BC Uninstaller. Ik heb het net nog een keer gede-installeerd en toen ook de restanten weg laten halen, maar het resultaat blijft telkens hetzelfde.

Hoe kan het zo zijn dat ik een programma uberhaupt keer op keer kan de-installeren, en ieder programma dat ik gebruik om het te de-installeren geeft aan dat het succesvol is geweest maar daarna vind het het programma gewoon weer terug op mijn PC...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2019 17:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 10:53

TommieW

Numa numa.

Heb je de tool van Norton al geprobeerd? https://support.norton.co...2881_EndUserProfile_en_us

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jep, die heb ik al geprobeerd zonder succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 18:51
Is Norton Security Scan terwijl je het probeert te deinstallen nog actief? (Check taakbeheer/system tray, gelijk even automatisch opstarten uitzetten).
Anders even proberen de processen te beëindigen en daarna nogmaals te deinstallen.
Zou zomaar kunnen dat je hem niet kan deinstallen zolang het programma actief is.

Eventueel even in de veilige modus proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Itrme op 28-06-2019 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 17:32:
Ik krijg SafeOnline gratis van mijn internet provider en het is een betaald programma dus ik neem aan dat het gewoon goed werkt.
Soms werkt het andersom, jouw ISP krijgt geld van SafeOnline om de applicatie te 'promoten' zodat jij die gaat gebruiken. Net als voor geïnstalleerde software op mobiele telefoons.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Norton security scan doet verder niets, daar kun je gewoon de files van deleten.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aragornnnn
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-07 08:58
Norton security scan opnieuw installeren, daarna via configuratiescherm terug verwijderen. :)
Pagina: 1