shadowmask of diamondtron of ...?

Pagina: 1
Acties:

• EyE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 17:42
(ja ik heb al in het GoT-archief rondgeneusd, maar vraag het hier nog even specifieker)
Zojuist ben ik even wat beelschermen wezen bekijken. ik wil een 19", en de Iiyama's leken me wel wat.
de MF901U (VisionMaster 452) is een 'gewone' CRT, maar wel platte beeldbuis. de MA901U is de trinitron ('diamondtron')-versie hiervan.
Heeft iemand ervaring met deze schermen? Ik vond ze bij nader inzien in de winkel toch een *klein* beetje 'fuzzy'
Weet iemand nog mooiere schermen in deze prijsklasse (beide iiyama's zitten rond de 1200 gulden).
Ik doe vooral 2D-grafisch werk, photoshop, programmeren, en wil wat films en soms een spel spelen.
in principe komt er een geforce MX2/400,64MB, of is een matrox-kaart aan te raden?

• ThePriest
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Dat is fuzzy is in de winkel ligt ook soms aan de setup he? Dan gooien ze er zo'n VGA-multiplier tussen van 100 piek en sluiten 4 schermen aan op 1 pc. Bij Funprice flikken ze dat ook. Moet je gewoon effe vragen of je 1pc-1scherm mag zien. Scheelde bij die 22" die ik uitzocht 100%!

• EyE
  • Laatst online: 16-08 17:42
Aah, dat is een nuttige opmerking! ik muisde wat heen en weer, en zag het inderdaad op een hele rij monitoren terug.
ik begon eik een beetje vertrouwen in iiyama te verliezen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
Op vrijdag 27 juli 2001 21:41 schreef ThePriest het volgende:
Dat is fuzzy is in de winkel ligt ook soms aan de setup he? Dan gooien ze er zo'n VGA-multiplier tussen van 100 piek en sluiten 4 schermen aan op 1 pc. Bij Funprice flikken ze dat ook. Moet je gewoon effe vragen of je 1pc-1scherm mag zien. Scheelde bij die 22" die ik uitzocht 100%!
Ja, toen ik anderhalf jaar geleden daar was vertikten ze het om dat ding er even tussen weg te halen. Heb ze wel even verteld dat ze daarmee een klant misliepen die op het punt stond 2200 piek uit te geven. Stel clowns daaro destijds :(

Anyway, ik ben zeer tevreden met m'n Iiyama en heb er in al die tijd nog nooit wat mee gehad. En ja, voor 2D werk roeleert Matrox nog steeds. Als je geen een gewend bent kun je ook een andere kaart proberen. Ik heb het probleem dat ik 'm gewend ben en me na korte tijd toch begin te ergeren aan de mindere 2D kwaliteit van een andere kaart. Zo heb ik onlangs een poos een Elsa MX400 geprobeerd: prima 2D beeld, echt. Alleen na een dag mis ik toch net die extra scherpte van m'n G400 op 1600*1200. Na een paar dagen zat de G400 er dus weer in.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

ik heb de VMP 411 weliswaar een 17" maar wel een diamondtron. Oh wat is ie geil!!!

Oh ja en ik heb de v7700 32mb